Automaatprobleem: Optrekken met veel moeite.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 13:18 #1063606
door V700 register
Automaatprobleem: Optrekken met veel moeite. is gemaakt door V700 register
Afgelopen week deed mijn 945 1996 met automaat vreemd met optrekken, net of die doorslipte.
Vanochtend schakelde die erg laat op naar de 2e versnelling en met het wegtrekken (normaal) bij het stoplicht lijkt die te slippen, zodra die versnelling nr 2 heeft opgepakt schakelt die verder normaal.
Met de keuzehandle in 1 trekt die wel goed op en gebruikt die al het motorvermogen om op te trekken.
Wat kan dit zijn? Tips zijn welkom.
Groet,
Michiel
Vanochtend schakelde die erg laat op naar de 2e versnelling en met het wegtrekken (normaal) bij het stoplicht lijkt die te slippen, zodra die versnelling nr 2 heeft opgepakt schakelt die verder normaal.
Met de keuzehandle in 1 trekt die wel goed op en gebruikt die al het motorvermogen om op te trekken.
Wat kan dit zijn? Tips zijn welkom.
Groet,
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 13:33 #1189542
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kickdown-kabel
Begin eens met controleren of de kickdown-kabel nog goed afgesteld staat. Is die misschien beschadigd, loopt stug, of is hij ergens tussen geschoten?
Los daarvan: als plotseling verschijnsel, kan ik niet veel verzinnen. Of je moest een lek hebben, zodat de automaat ineens te weinig olie heeft. Maar dat valt neit te rijmen met dat het in een andere stand van de handel wel gewoon goed gaat.
Los daarvan: als plotseling verschijnsel, kan ik niet veel verzinnen. Of je moest een lek hebben, zodat de automaat ineens te weinig olie heeft. Maar dat valt neit te rijmen met dat het in een andere stand van de handel wel gewoon goed gaat.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 23:04 #1189581
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Controleer
Lijkt een beetje op gebrek aan olie in de bak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2008 19:22 #1189582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij trekt op in 2 !
Vandaag even geïnformeerd bij de dealer of die enig idee hadden en die vonden het een zo spannend verhaal dat ze wel even met een echt 940 wilde rijden.
Conclusie van de chef wp was dat die in de 2 optrekt ipv de 1. Spoelen zou kunnen helpen maar dat vond hij een dusdanige ingreep dat hij geen garantie geeft omdat de auto al 389dkm heeft gereden.
Ik weet dus wat me te doen staat... Spoelen die handel en kijken hoe hij eruit komt.
Michiel
945 LPT 1996
Conclusie van de chef wp was dat die in de 2 optrekt ipv de 1. Spoelen zou kunnen helpen maar dat vond hij een dusdanige ingreep dat hij geen garantie geeft omdat de auto al 389dkm heeft gereden.
Ik weet dus wat me te doen staat... Spoelen die handel en kijken hoe hij eruit komt.
Michiel
945 LPT 1996
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 00:20 #1189658
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Spoelen
Ik ben benieuwd! Ik heb goede hoop!
De automaat-bak wordt, als een auto nieuw is vaak als een stiefkind behandeld.
Wordt dus niet ververst.
"Onze" auto's zijn inmiddels oud, maar het vuil zit er nog steeds in.
Spoelen maakt de boel in elk geval schoon.
NB! truttig rijden met een automaat is slechter als een beetje gas geven!!!!!!!!!!!!!!
De automaat-bak wordt, als een auto nieuw is vaak als een stiefkind behandeld.
Wordt dus niet ververst.
"Onze" auto's zijn inmiddels oud, maar het vuil zit er nog steeds in.
Spoelen maakt de boel in elk geval schoon.
NB! truttig rijden met een automaat is slechter als een beetje gas geven!!!!!!!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 10:42 #1189674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijdag spoelen..
Vrijdag ga ik m samen met Timen spoelen dus we zullen zien hoe en wat.
Ik rij normaal gesproken lekker door met de auto dus daar kan het niet aan liggen.
Ik neem aan dat naarmate het toerental stijgt de omloopsnelheid van de olie ook groter wordt.
De olie ziet er wel erg bleek uit op dit moment hoor dus we zullen zien wat de resultaten zijn vrijdag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grt,
Michiel 945 LPT 1996
Ik rij normaal gesproken lekker door met de auto dus daar kan het niet aan liggen.
Ik neem aan dat naarmate het toerental stijgt de omloopsnelheid van de olie ook groter wordt.
De olie ziet er wel erg bleek uit op dit moment hoor dus we zullen zien wat de resultaten zijn vrijdag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Grt,
Michiel 945 LPT 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 15:01 #1189683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic water?
Hallo Michiel.
De automatenolie hoord helder rood te zijn, oude olie ziet er meetal wat bruiner uit.
Als er metaal in zit zie je dat vaak wel in de olie terug maar bleek?
Zou er koelwater in de olie zitten?, dat zou kunnen betekenen dat de oliekoeler in je radiateur lek zou zijn.
Veel susces in ieder geval bij Timen.
Mvg Jerry.

De automatenolie hoord helder rood te zijn, oude olie ziet er meetal wat bruiner uit.
Als er metaal in zit zie je dat vaak wel in de olie terug maar bleek?
Zou er koelwater in de olie zitten?, dat zou kunnen betekenen dat de oliekoeler in je radiateur lek zou zijn.
Veel susces in ieder geval bij Timen.
Mvg Jerry.

- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 18:40 #1189689
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Water
Als er water in de ATF zit wordt het wit/rose.
Dan doet de bak het gewoon tot dat de boel een beetje warm wordt....... Het water werkt kookpunt verlagend.
Dan doet de bak het gewoon tot dat de boel een beetje warm wordt....... Het water werkt kookpunt verlagend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 19:31 #1189693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanochtend weer lang in de 1 gereden..
tot het moment dat die opschakelde naar 2.
Na het weer optrekken bij het stoplicht oid trekt die alleen maar op in 2.
Handmatig in 1 zetten werkt wel. Het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Vrijdag krijgt de bak zijn spoeling. (zullen er maar geen coupe soleil spoeling van maken haha)
Bij de garage roken ze ook aan de peilstok. Wat is er te ruiken aan dat ding?
Michiel 945 LPT 1996
Na het weer optrekken bij het stoplicht oid trekt die alleen maar op in 2.
Handmatig in 1 zetten werkt wel. Het blijft een raar verhaal natuurlijk.
Vrijdag krijgt de bak zijn spoeling. (zullen er maar geen coupe soleil spoeling van maken haha)
Bij de garage roken ze ook aan de peilstok. Wat is er te ruiken aan dat ding?
Michiel 945 LPT 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 19:43 #1189698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ATF
Hey Michiel
Door aan de peilstok te ruiken ,ruik je of de ATF-olie verbrand is.Meestal met problemen met de bak verbrand de olie en doet zijn werk niet meer.Vaak is de kleur dan ook wel bruin i.p.v. mooi rood,maar door te ruiken weet je het zeker.
Suc6 bij Timen
Door aan de peilstok te ruiken ,ruik je of de ATF-olie verbrand is.Meestal met problemen met de bak verbrand de olie en doet zijn werk niet meer.Vaak is de kleur dan ook wel bruin i.p.v. mooi rood,maar door te ruiken weet je het zeker.
Suc6 bij Timen
Moderators: Jerry Stam