rubber veerpoot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 01:25 #1063557
door V700 register
rubber veerpoot is gemaakt door V700 register
De laatste tijd heb ik een bonkend geluid bij het rechter voorwiel als ik op onregelmatige stukken weg rij. Nader onderzoek leerde mij dat mijn wiel flinke speling heeft als je deze aan de bovenzijde naar binnen en buiten probeer te bewegen. De sporing is echter goed. Ik vermoed dan ook dat de speling onstaat door ruimte in het bovenste rubber van de veerpoot. Onder de motorkap zie ik de moer en het rubberen blok dat op de schokbreker zit, ook meebewegen naar binnen en buiten.
Nu heb ik de volgende vragen:
komt dit vaker voor en is mijn diagnose juist of kan er iets ander ook nog mis zijn. Ik lees op het forum namelijk hoofdzakelijk over versleten stabilisator rubbers (champignons?) Hoeveel werk is het vervangen van dit rubber? Moet ik hiervoor de veerpoot uitbouwen of kan ik dit vervangen met de veerpoot nog op z'n plaats? Als laatste waar kan ik dit rubber krijgen tegen een schappelijke prijs?
b.v.d. Pim
Nu heb ik de volgende vragen:
komt dit vaker voor en is mijn diagnose juist of kan er iets ander ook nog mis zijn. Ik lees op het forum namelijk hoofdzakelijk over versleten stabilisator rubbers (champignons?) Hoeveel werk is het vervangen van dit rubber? Moet ik hiervoor de veerpoot uitbouwen of kan ik dit vervangen met de veerpoot nog op z'n plaats? Als laatste waar kan ik dit rubber krijgen tegen een schappelijke prijs?
b.v.d. Pim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 16:07 #1189175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bonkend geluid
ik had ook bonkend geluid, was speling op schokdempers. zoals ik het begrepen heb (heb ze niet zelf gezien) had de "stang" zijdelingse ruimte waar deze uit de zuiger van de demper kwam.
maar als jij wat ziet bewegen wat vast zou horen te zitten (maak ik op uit jouw beschrijving) zou ik het eerder daarin zoeken.
maar als jij wat ziet bewegen wat vast zou horen te zitten (maak ik op uit jouw beschrijving) zou ik het eerder daarin zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 19:10 #1189189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb inderdaad naar m'n
Heb inderdaad naar m'n gevoel meer speling op het wiel dan ik boven bij het rubber zie. Dat zou dan van de zuigerstang moeten komen. Zou dan ook de schokdemper moeten vervangen. Dan moet de veerpoot zoiezo uit elkaar. Zal er eens beter naar kijken dit weekend.
dank Pim
dank Pim
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 21:59 #1189205
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is ook mogelijk dat de
Het is ook mogelijk dat de schroef die de schokdemper in de veerpoot klemt los zit dan krijg ook dit probleem
groeten gem meijer volvo 740 1987 459600km
groeten gem meijer volvo 740 1987 459600km
- Ruud Jongkind (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2024 02:12 #1475096
door Ruud Jongkind (GAST)
Beantwoord door Ruud Jongkind (GAST) in topic Veerpoot
Voor later
Moderators: Jerry Stam