slangenklem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bestaan er slangeklemmen of een slimmigheid om de slangen van mijn koelsysteem mee dicht te knijpen. Je verliest anders zoveel vloeistof bij het loshalen van de boel
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je?
Als je de radiateur loshaalt moet ie toch echt leeg.
Zet er toch gewoon een (afwas) bak onder.
of begrijp ik je probleemstelling niet goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
  www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&...md=39459.026493 ; Kijk helemaal onderaan de pagina
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook op een 4 tje zit een aftapplug.! Tenminste,....dat heb ik vorig jaar zelf gezien tijdens een sleuteldag bij Carlo.
Ik dacht ( zo ûût de blote kop) dat hij aan de linker kant zat je moet even goed kijken dus want hij kan wel eens smerig zijn en de zelfde kleur hebben als het motorblok.
Volgens mij is hij koperkleurig of zo,....t,is al weer lang geleden ....en m,n geheugen in net zo kort als m,n haar op het moment ( ik heb nu een blokhead vandaar)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar voor de auto zou ik ze maar niet gebruiken. Dat vullen en aftappen is zo gebeurd en met zo'n klem kun je een wat oudere slang behoorlijk beschadigen. En dat wil je volgens mij niet echt.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Gewoon om een slang geklemd en naar behoefte aangedraaid totdat de juiste "flow" voor een goed bakkie koffie bereikt was.
je kon ze natuurlijk ook dicht zetten........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ohja, als je toch aan de gang gaat, neem dan even een stukkie tuinslang en een stukje roodkoper, die je aan elkaar zet (dus aan een uiteinde van de slang, koperenpijpje insteken en klemmetje erop) en blaas via de bovenste opening lucht door je kachelradiateur.
De kans dat de boel leegloopt in je interieur maak je hiermee kleiner, edoch nog steeds opgepast, leegblazen lukt je niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euh? Koffie Henk? Om een beetje wakker te worden?henk 940LPT schreef : wellicht handig voor testen mechanische afstelling toerental door dichtknijpen slang CIS-klep - gasklephuis ?
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Van thee wordt je niet goed wakker Bas. Even de kleine grijze celletjes laten werken....Baseman schreef :
Euh? Koffie Henk? Om een beetje wakker te worden?henk 940LPT schreef : wellicht handig voor testen mechanische afstelling toerental door dichtknijpen slang CIS-klep - gasklephuis ?
Geen slecht idee van Henk.
Groeten.Hedwig