Koelvloeistof tracer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2008 00:46 #1063536
door V700 register
Koelvloeistof tracer is gemaakt door V700 register
Simpele vraagjes: is elke tracer goed, of is er een "betere"?
Moet ik die in het top up reservoir gooien en hoe lang blijft het spul zichtbaar op de lekkages?
Alvast bedankt voor het meedenken,
JP
Moet ik die in het top up reservoir gooien en hoe lang blijft het spul zichtbaar op de lekkages?
Alvast bedankt voor het meedenken,
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2008 22:08 #1189060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is er aan de hand?
Lekkage zeker, op een onzichtbare plaats?
Is het een optie om alles af te tappen en dan ook alle slangen los te nemen? Vaak zit er in die slangverbindingen een beetje "opgedroogd water" en door dat weg te krabben en alles weer netjes te monteren, zul je wellicht geen lekkage meer hebben.
Zomaar een gedachte.
Is het een optie om alles af te tappen en dan ook alle slangen los te nemen? Vaak zit er in die slangverbindingen een beetje "opgedroogd water" en door dat weg te krabben en alles weer netjes te monteren, zul je wellicht geen lekkage meer hebben.
Zomaar een gedachte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2008 12:36 #1189098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank Mark
Maar met de
Dank Mark
Maar met de snelheid waarmee vlo koelvloeistof geniet lijkt me dat niet de enige oplossing. Wel een goede tip trouwens, zal ik zeker meenemen als we het gat gaan herstellen. Nu ben ik al blij als ik weet waar het naar buiten komt!
Fijne dag
JP
Maar met de snelheid waarmee vlo koelvloeistof geniet lijkt me dat niet de enige oplossing. Wel een goede tip trouwens, zal ik zeker meenemen als we het gat gaan herstellen. Nu ben ik al blij als ik weet waar het naar buiten komt!
Fijne dag
JP
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 11:56 #1189533
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tip opsporen lekkage
Mijn diesel verliest wat koelvloeistof. Vaak zitten kijken, maar niets gevonden. Altijd gekeken bij warme motor met de gedachte wanneer het systeem onderdruk staat is het lek het beste te vinden.
Zaterdag gekeken bij koude motor, dop eraf dus geen overdruk of onderdruk in het systeem. Lek blijkt te zitten zit bij de waterpomp op het montagevlak vermoed ik.
Bijvullen tot max en 150km gereden: geen verlies.
Tip: 1) laat bij koude motor de dop er een tijdje af en kijk opnieuw of er iets lekt
2) Zet het systeem ook eens onder druk bij koude motor.
Zaterdag gekeken bij koude motor, dop eraf dus geen overdruk of onderdruk in het systeem. Lek blijkt te zitten zit bij de waterpomp op het montagevlak vermoed ik.
Bijvullen tot max en 150km gereden: geen verlies.
Tip: 1) laat bij koude motor de dop er een tijdje af en kijk opnieuw of er iets lekt
2) Zet het systeem ook eens onder druk bij koude motor.
Moderators: Jerry Stam