RVS uitlaat V90 of 960, ervaringen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 22:20 #1189209
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic off topic
sorry, s beetje off-topic, maar bespeur ik hier mede werktuigbouwers ? (heb zelf HTS WTB gedaan)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 23:43 #1189222
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic on topic
rvs uitlaten voeren de warmte minder goed af, heb ik weleens gehoord. Ik dacht zo: dat zal wel meevallen, en dat is inderdaad het geval, onder normale omstandigheden. Onder mijn Amazon heb ik rvs liggen, maar achteraf had ik beter een standaard uitlaat kunnen nemen of een Simons. Ooit heb ik gereden bij 45+ C, en toen had ik de kachel aan in een poging om de motortemperatuur op acceptabele waarde te krijgen ivm vapourlock. Ah, de volgende keer dat ik met de Amazon naar Afrika ga, zal ik een Kenlow monteren naast de standaard fan. Misschien zijn de ventilatoren van de 700/900 serie in staat om deze extreme temperaturen het hoofd te bieden, maar aangezien ik ongeveer 110.000 km in 9 jaar heb gedaan met de standaard uitlaat, heb ik weer een originele onder de 945 hangen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 23:43 #1189223
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Off topic
Mede werktuig ver-bouwers......
Met een niet afgemaakte MTS WTB opleiding.
maar met de laatste 27 jaar minimaal jaarlijks 1 diploma van een op andere gerelateerde avond opleiding + werkervaring als zelfstandig ondernemer in de wtb.

Met een niet afgemaakte MTS WTB opleiding.
maar met de laatste 27 jaar minimaal jaarlijks 1 diploma van een op andere gerelateerde avond opleiding + werkervaring als zelfstandig ondernemer in de wtb.

- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 23:55 #1189227
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Warmteafvoer
Wat ik me hooguit voor kan stellen is dat RVS zich anders gedraagd dan staal wanneer het warm is.
Wat jij beschrijft is dat de radiateur de motor niet koel krijgt, je zet de kachel erbij aan om extra koel oppervlak te krëeren.
Dat heeft niets met de uitlaat te maken.
oplossing; een extra dikke tropen radiateur (= meer koel oppervlak) , of meer lucht erlangs dmv een extra elektrische fan.
Kijk eens in de landbouw wereld voor elektrische ventilatoren 12 Volt <a href=" www.kramp.nl/ "> www.kramp.nl (als je erin komt zonder inlog code)

Wat jij beschrijft is dat de radiateur de motor niet koel krijgt, je zet de kachel erbij aan om extra koel oppervlak te krëeren.
Dat heeft niets met de uitlaat te maken.
oplossing; een extra dikke tropen radiateur (= meer koel oppervlak) , of meer lucht erlangs dmv een extra elektrische fan.
Kijk eens in de landbouw wereld voor elektrische ventilatoren 12 Volt <a href=" www.kramp.nl/ "> www.kramp.nl (als je erin komt zonder inlog code)

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 00:11 #1189231
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic RVS en warmte
Over dat warmte-afvoer verhaal heeft EPS een keurig, duidelijk verhaal in de FAQ op hun site staan (
www.uitlaten.com/faq/index.html
).
Eigenlijk is die hele FAQ de moeite waard, als je in een niet-standaard uitlaat geinteresseerd bent, ook las je hem niet bij EPS wilt halen (maar natuurlijk maken ze stiekum wat reclame voor het eigen produkt...)
Eigenlijk is die hele FAQ de moeite waard, als je in een niet-standaard uitlaat geinteresseerd bent, ook las je hem niet bij EPS wilt halen (maar natuurlijk maken ze stiekum wat reclame voor het eigen produkt...)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 00:23 #1189235
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wtb
Hallo Henk
Groetjes
Mathy (die al meer over Wtb vergeten is, dan ie er ooit over geleerd heeft)
MTS Wtb, MTS kopklas motorvoertuigen, propedeuse HTS Wtb en daarna hartstikke vastgelopen op de universiteit. Ook Wtb natuurlijk, want motorvoertuigentechniek doen ze niet overal als zelfstandige opleiding.henk 940LPT schreef : sorry, s beetje off-topic, maar bespeur ik hier mede werktuigbouwers ? (heb zelf HTS WTB gedaan)
Groetjes
Mathy (die al meer over Wtb vergeten is, dan ie er ooit over geleerd heeft)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2008 00:30 #1189239
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nooit gevraagd
Hebben ze je nooit gevraagd ter vervanging van Mannekke Pis?
Moderators: Jerry Stam