De beperking van 740's en 940's als het gaat om big front radio's en ECC's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 20:36 #1063416 door V700 register
Ik heb gezocht, maar nergens staat het echt duidelijk. Als ik het goed begrijp, past een big front radio niet in een 740 of een 940. Hetzelfde zou opgaan voor electronische klimaatbeheersing.
  1. Waar ligt dit aan?
  2. Zou het (puur theoretisch) aan te passen zijn?
Ik hoop op weinig off-topic reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 20:51 #1188179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic best mogelijk
Mijn  940 gle heeft ecc, en een big front radio is ook mogelijk. Als je goed kijkt worden er wel big front radio's aangeboden.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 20:58 #1188180 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Lastig project

Volvo Project schreef : Als ik het goed begrijp, past een big front radio niet in een 740 of een 940

1. Waar ligt dit aan?

Radio:
Dit ligt aan het feit dat een bigfront dubbel DIN hoog is, en hoewel dat verticaal wel passend te krijgen is in het radiovak plus onderliggend vakjes, is de DIEPTE aan onderaan niet voldoende. De relais (achter de asbak) zitten in de weg.
Aanpassen zou kunnen door het relaisblok te verplaatsen.[edit] Gezien de slechte ervaringen van anderen in deze draad is verplaatsen toch GEEN optie [end edit]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 21:22 #1188182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig project

Eric Bakker schreef :

Volvo Project schreef : Als ik het goed begrijp, past een big front radio niet in een 740 of een 940

1. Waar ligt dit aan?

Radio:
Dit ligt aan het feit dat een bigfront dubbel DIN hoog is, en hoewel dat verticaal wel passend te krijgen is in het radiovak plus onderliggend vakjes, is de DIEPTE aan onderaan niet voldoende. De relais (achter de asbak) zitten in de weg.
Aanpassen zou kunnen door het relaisblok te verplaatsen.

Hej hej,
het is nog iets lastiger dan Eric schrijft, het grootste probleem zit namelijk niet in het relaisblok maar het schutbord is de boosdoener ( ik weet het uit ervaring, ben 2 maanden bezig geweest een bigfront in een 740 te proppen, maar het schutbord wilde niet meewerken, hij bleef meer dan 2 cm uit het dashboard steken)
Hej då

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 21:50 #1188184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schutbord?

Toon schreef : .....het schutbord is de boosdoener ( ik weet het uit ervaring, ben 2 maanden bezig geweest een bigfront in een 740 te proppen, maar het schutbord wilde niet meewerken, hij bleef meer dan 2 cm uit het dashboard steken)

Schutbord?
Dat is toch die stalen plaat tussen motorcompartiment en cabine?
Hoe kan die nou in de weg zitten, die zit een dikke halve meter achter het (middenconsole-) dashboard!Bedoel je niet de tunnel waat de automaatbak achter zit? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2008 22:06 #1188189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schutbord?
Bas,
als je in het radiogat kijkt, zie je net boven het relaisblok een metalenplaat zitten. Het is weliswaar maar een klein gedeelte wat je ziet. Maar omdat je die met geen mogelijk kunt bewerken, lees indrukken blijft deze in de weg zitten, Bij een 760/960 zit de tunnelbak recht en daar gaat het. Maar mijn zegen heb je om het uit te proberen

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-01-2008 22:30 #1188190 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Probeer het niet want ook al
Haal je de relaisbak bevestiging weg aan de onderkant dan nog red je het niet.
Ik heb het gepoogd met een HU 1205 en het is niet goed gekomen.
Je krijgt het er gewoon niet in tenzij de onzinnige klus wilt doen om de relaisbak te verplaatsen.
Dat gaat theoretisch wel maar is madness in de praktijk

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 14:51 #1188228 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klimaat
Klimaatregeling past wel, bigfront zoals hieronder besproken niet. Zolang ik van Volvomaniac geen foto's en beschrijving heb hoe hij het gefixt heeft, geloof ik dat geluid dus ook niet. Wytze is er lang en uitgebreid mee bezig geweest, maar het past dus NIET.
Zowel ACC als ECC past uiteraard prima, is ook geleverd in de 740 en 940. Zoals je in een ander draadje kunt lezen, is het inbouwen wel een enorme klus, en een compleet, werkend systeem gaat ook wel in de papieren lopen. Maar, het is te doen. Zorg wel, dat de donor uit ofwel een 760 van voor 1988 komt, ofwel uit een 740 of 940. Late 760 en 960 hebben een ander schutbord en daarmee een ander kachelhuis (oh, en een dashboard en andere plaats voor de zekeringen waardoor de bigfronts ineens passen).

Moderators: Jerry Stam