automaatprobleem na dynamorevisie - Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2008 19:18 #1063384
door V700 register
automaatprobleem na dynamorevisie - Opgelost! is gemaakt door V700 register
Een raadselachtig probleem...
Nadat ik mijn dynamo heb laten reviseren doet de automaat het niet meer. Opschakelen naar twee en drie lukt alleen nog maar geforceerd (door het gas even los te laten) en in de hoogste versnelling wil hij helemaal niet meer. Kan er iets ontregeld zijn bij het uit- of inbouwen van de dynamo of is het ongelooflijk toeval dat de automaat ineens kuren heeft na dit garagebezoekje?
Beste wensen nog voor iedereen!
Jan Duursma
Volvo 760 turbo estate VS aut. 1985
Nadat ik mijn dynamo heb laten reviseren doet de automaat het niet meer. Opschakelen naar twee en drie lukt alleen nog maar geforceerd (door het gas even los te laten) en in de hoogste versnelling wil hij helemaal niet meer. Kan er iets ontregeld zijn bij het uit- of inbouwen van de dynamo of is het ongelooflijk toeval dat de automaat ineens kuren heeft na dit garagebezoekje?
Beste wensen nog voor iedereen!
Jan Duursma
Volvo 760 turbo estate VS aut. 1985
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2008 19:38 #1188026
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Kick-down?
Misschien een stomme opmerking maar ik doe het toch maar....
Zou het kunnen dat de gaine van de kick-downkabel niet meer goed op zijn plaats zit tegen de aanslag?Is in de buurt van de gasrol.Als dat zo is kan de kabel te hard opgespannen staan en komt de bak niet uit de kick-down.
Groeten.Hedwig
Zou het kunnen dat de gaine van de kick-downkabel niet meer goed op zijn plaats zit tegen de aanslag?Is in de buurt van de gasrol.Als dat zo is kan de kabel te hard opgespannen staan en komt de bak niet uit de kick-down.
Groeten.Hedwig
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-01-2008 10:37 #1188030
door J.S. Duursma
Beantwoord door J.S. Duursma in topic Opgelost!
Beste Hedwig,
De dynamo-reviseur kon niks vinden, ook niet nadat ik jouw tip had doorgebeld. Heb de auto gisteren weer opgehaald en er toch zelf nog maar even naar gekeken. Het bleek inderdaad supersimpel te zijn. De kabel zat om een bevestigingsbout direct onder de gasrol heen geslagen en was daardoor een stukje uitgetrokken en kon niet vrij bewegen. Toen hij weer goed op de rol lag schakelde de automaat probleemloos op.
Bedankt dus Hedwig!
Jan
De dynamo-reviseur kon niks vinden, ook niet nadat ik jouw tip had doorgebeld. Heb de auto gisteren weer opgehaald en er toch zelf nog maar even naar gekeken. Het bleek inderdaad supersimpel te zijn. De kabel zat om een bevestigingsbout direct onder de gasrol heen geslagen en was daardoor een stukje uitgetrokken en kon niet vrij bewegen. Toen hij weer goed op de rol lag schakelde de automaat probleemloos op.
Bedankt dus Hedwig!
Jan
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 16:07 #1188786
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic :)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2008 18:39 #1189038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koplampen/Verlichting
Jan
Heb je de stadsverlichting in het wit of oranje? Enne,,, al last gehad van de"Zwaantjes"?

Heb je de stadsverlichting in het wit of oranje? Enne,,, al last gehad van de"Zwaantjes"?

Moderators: Jerry Stam