Carin 522 Navigatie problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beeldscherm geeft aan 'plaats CD in computer terwijl er wel net eentje ingestopt is. Je hoort bij het instoppen ook wel van die snelle leesgeluidjes maar hij blijft aangeven 'Plaats CD in Computer'. Vrees dat de laserlens kapot is (1999). Is er nog hoop? of heeft iemand een werkende computer te koop?
Hoor het graag, iedere tip = van harte welkom.
Groeten, Sjef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- de CD er andersom in moet?
- De 'computer' alleen originele CD's leest en dat dat het punt is.
- Er bestaan schoonmaak cd's, wellicht is de lens inderdaad vuil
Welke computer trouwens?Dat ding in je auto,of kun je hem aan een desktop-pc hangen, en bedoel je die?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt een een Philips navigatie systeem. Philips was 1 van de eerste (of de eerste) die het GPS navigatie systeem ontwikkelde, dat even ter zijde. Het loont niet de moeite om er geld in te steken om hem weer aan de praat te krijgen, tenzij het gemakkelijk te doen is zou ik het apparaat laten zitten. Ze zijn wel out-dated inmiddels, lomp en groot. Compacte navigatie systemen van tegenwoordig zoals een Tom-tom werken werkelijk fenomenaal goed (spreek uit ervaring) en nemen stukken minder ruimte in, je stopt ze in je binnenzak.
Ben wel benieuwd of je Carin gaat werken.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga misschien nog wel eens een navigatiesysteem aanschaffen maar zeker geen energie stoppen om dat ding aan de praat te krijgen. Eén geluk, de radio doet het voortreffelijk.
Maar goed, ik heb dus eventueel de computerdoos/CD lezer over, zover ik me zo hreinner een P3000. Het ding ligt overigens wel in de camper die nu in de winterstalling staat.

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Carin is inderdaad ooit van Philips geweest. Als ik me niet vergis is het systeem (of misschien zelfs de hele afdeling) eerst overgegaan naar Mannesmann. Tegenwoordigheten ze VDO Dayton. Kijk eens op <a href=" www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php " target="_blank""> www.navigatiehelpsite.nl daar zijn ze gek op VDO Dayton. Misschien kunnen die je helpen het ding weer aan de gang te krijgen of de computer te updaten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is best weer de moeite, toch? Al is het maar om even te testen, bij wijze van.Aan de andere kant, een aanbod voor een vervangende computerunit heb je al......
Ik zag trouwens dat een hagelnieuwe Garmin ook nog maar 147 euri kost......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan, jouw (radio) systeem heeft een andere computer. De mijne is de laatste versie met het 7'kleurenscherm. Inderdaad allemaal een beetje lomp maar wel zijn er nog steeds 'update' programma's voor en zojuist zijn er weer nieuwe cd's 2008 uitgekomen. Had in mijn verkochte V90 een NavMan zitten en deze functioneerde prima echter dan zou ik deze weer moeten gaan installeren terwijl dit Carin systeem al helemaal ingebouwd en aangesloten is.
Aan het eind van de middag belde 'mijn' autoshop in Doorn die nog een werkende computer had gevonden. Voor 95 euro mag ik die proberen en krijg er tevens wat software bij. Wanneer ik voor dat geld Carin aan de praat krijg ben ik tevreden. Neem aan dat ik op Marktplaats dat bedrag wel weer kan krijgen voor mijn 1 jaar oude Navman (Europa) inklusief alle aanluitingen, afstandbediening etui en vaste 'cradle' en zuignap. Kortom misschien is het probleem uit de wereld. Ik laat het jullie zaterdag as. even weten. Tot zover i.i.g. weer hardstikke bedankt voor het meedenken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stuur me voordat je hem op marktplaats plaatst, even een berichtje?Die Navman is toch zo'n platte navigator die in de binnezak past?Ik zoek namelijk nog een uitneembare voor in de middenconsole, die Compaq gaat vervelen namelijk.....sfrehe schreef : Neem aan dat ik op Marktplaats dat bedrag wel weer kan krijgen voor mijn 1 jaar oude Navman (Europa)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanavond, in de wetenschap dat ik toch een andere werkende zou krijgen toch maar even de mijne nog eens (maar nu iets meer lef) uit elkaar gehaald en schoongemaakt (lens nog maar eens en alle contactpuntjes ingespoten met contactspray) het ding weer gemonteerd en EUREKA...het funktioneert. Frustrerende is dat ik niet weet of het de verbindingen waren of de laserlens. Morgen maar even kijken of ie het nog steeds doet en zo ja de autoshop maar snel afbellen.
Wordt vervolgd
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zelfs die VDO dayton's moeten ze niet meer.