960 start niet meer in P of N stand automaat dus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand een paar tips voor deze twehandig linkse Volvo liefhebber?
Groeten Jan Kramer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb hetzelfde probleem gehad met de 760 na een paar keer pook heen en weer halen starte hij wel tot dit niet meer hielp.
Heb toen kastje wat aan de pook zit waar ook op staat welke gang je hem zet vervangen nu start hij elke keer als het moet.
groet marthin senior
- V700 register
- Nieuw lid
-
Althans bij mijn 760's automaat. Mijn 960 automaat heeft nog niet het probleem. Als ik mij niet vergis zit er ook een startonderbreker op de 960, zelfde als de 760 bij de versnellingshandel. Misschien dat iemand dat even kan nakijken in de schema's. Wat ik gedaan heb in dat geval is een draad gemonteerd vanaf het starterrelais bij de startmotor richting accu. Als hij soms niet wil starten laat ik het contact opstaan, motorkap open en draad tegen pluspool van batterij houden. Startmotor loopt rond en klaar.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Starteronderbreker zit idd bij keuzehandle. Aansluitdraden: roze en blauw. Je kunt ze ook kortsluiten natuurlijk, de wagen start dan in elke stand.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan,
Ik weet niet precies wat voor bak je hebt, maar als je een bak hebt met de keuzeknopjes E S en W rechts naast je pook, zit er in het pook mechaniek een bypass, je moet dan met je vinger door de borstel van de pook voelen aan de achterkant, dus aan de kant van de handrem, als je daar met je vinger ingaat voel je een palletje zitten wat je kunt bedienen, als het goed is kun je daar de bypass mee bijzetten van de bakschakelaar en zou ie gewoon moeten starten.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb 'm toch maar naar Nordicar gesleept, het lag aan de PONP schakelaar, was behoorlijk vervuild en ook maar even de zeer oude accu, volgens mij nog origineel vervangen.
Iedereen bedankt voor de bruikbare tips.
Ik zal 'm nog eens bij je showen Co, want dat is nog niet gebeurd.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je met PNOP de PNP schakelaar bedoelt waar Timen hier ook over schreef. (of andersom) Weet ook niet waar de afkorting voor staat. Ik heb er ook wel eens "last" van. Zowel de beruchte, beroemde knipperende oranje pijl en/of het "even" niet starten zonder dat madame ook maar een "kik" geeft. ( behoudens de in- en uit floepende antenne) Vanmiddag ook weer, overigens na "tijden, maanden er geen last meer van te hebben gehad". De tip van Co, "vinger door de borstel naar het gevoelige punt", lijkt mij zeker het proberen waard! Ik ga deze top-tip in ieder geval een keer uitproberen. Toch leuk en interressant dit forum.
Gr. G.J.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dit heb ik ook lange tijd gehad. Uiteindelijk is het bij mij 'opgelost' door de schakelaar kort te sluiten. Nu start hij in alle standen, niet handig dus, maar gelukkig wel altijd.Gerrit-Jan Molenaar schreef : Zowel de beruchte, beroemde knipperende oranje pijl en/of het "even" niet starten zonder dat madame ook maar een "kik" geeft.
Ik zal de PNP schakelaar maar eens op de To-Do lijst zetten.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
En wij gaan ook nog eens rijden, Jan!Buitenkantrechts schreef : Ik zal 'm nog eens bij je showen Co, want dat is nog niet gebeurd.