Standkachel stinkt naar benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 21:49 #1063145 door V700 register
Standkachel stinkt naar benzine is gemaakt door V700 register

Wie heeft er ervaring met standkachels??

Mijn kachel heeft sinds kort het volgende euvel, na aanslaan stinkt hij in eerste instantie enorm naar benzine. In de startfase, dus als het benzinepompje loopt, ruik je niets, er lekt ook niets. Het duurt wel een hele tijd voor de kachel aanslaat, misschien krijgt hij teveel benzine en verzuipt...?

Moet een dergelijke kachel onderhoud hebben en zo ja, wat moet er gebeuren??

Wie weet een antwoord?

Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 11:32 #1186329 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic gevaarlijk

Klinkt, alsof de standkachel inderdaad onderhoud nodig heeft: een of ander rubbertje verdroogd of zo. Ik zal binnenkort even in de documentatie duiken die ik heb over die dingen, ik weet anmelijk neit wat je zou moeten.

Maar een advies: gebruik de standkachel niet meer totdat dit verholpen is! In het verleden had ik een tatra 603, standaard met een standkachel uitgerust, en daarvan zijn er aardig wat uitgebrand door een defecte standkachel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 15:05 #1186341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wacht op documentatie

Willem.

dank voor je antwoord. Wacht maar even op je documentatie. Had inderdaad zelf ook al de conclusie getrokken de kachel niet meer te gebruiken en parkeer nu maar binnen.

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 21:09 #1186378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mag ik ook documentatie ?

willem, als het gaat om documentatie voor de 091B/D mag ik die dan ook hebben ?

heb ook zon geval en wil m eerst nakijken voor ik m (en mn auto) ontsteek. ik heb de gebruikershandleiding gescant, deze is op deze link <a href="/node/14011" target="hier" title="hier"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/14011 te vinden.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 21:53 #1186385 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic standkachel

Heb ook zoiets in mijn voiture, zat erin, incl. een bedieningspaneeltje, weet ook niet hoe die werkt. Inmiddels al meer dan 6 jaar. Alleen al door het feit dat ie wordt "gevoerd" met benzine doet mij al huiveren. Er vindt toch verbranding plaats terwijl je er niet bij bent. Vergelijk het maar met een primus-stelletje in je tent/vouwcar of wat dan ook. Ga je toch niet met een gerust gevoel weg. Wat dat betreft ben ik het met Willem eens. Toch zou ik hem wel eens willen uitproberen, onder deskundig toezicht, op een sleuteldag. Om welke het gaat weet ik even niet uit mijn hoofd. Heb wel een, voor mij niet erg duidelijke, gebruiksaanwijzing. 

Groet, Gerrit-Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 21:58 #1186387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standkachel op benzine

op zich moet het wel meevallen, een standkachel op benzine. alsie in technische goede staat is, durf ik wel op beveiligingen te vertrouwen. als volvo het levert als accessoire zal het veilig zijn.

ik weet alleen niet goed hoe ik moet beoordelen of hij in goede technische staat is, en hoe eventuele gebreken verholpen kunnen worden. voor ik dat wel weet zet ik m niet aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2008 07:51 #1188489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem opgelost
Heb het hele apparaat gecontroleerd, er zit eigenlijk weinig aan wat storing kan geven. Alles werkt.
Heb, in verband met slecht aanslaan een nieuwe bougie besteld en gemonteerd en het probleem is opgelost! Werkt als een zonnetje.
Richard 
&#160;

Moderators: Jerry Stam