TPS kapot: Wat merk je daarvan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 08:21 #1063134 door V700 register
TPS kapot: Wat merk je daarvan? is gemaakt door V700 register

Gisterenmiddag weer eens een poging gedaan het euvel in mijn 940 te onderzoeken.

Ik heb de het gasklephuis schoongemaakt (wat wel nodig was) en de gaslucht menger.
De luchtinlaatslang ook geinspecteerd, maar niets aan te zien.

Tevens heb ik de gaskleppostitieschakelaar (TPS) doorgemeten en ontdekte dat, <a href="/node/14241" target="_blank">mijn informatiepagina</a> als handleiding gebruikend, dat de TPS volgens mij stuk is.

Tussen punt 18 en 3 meet ik in beide standen een oneindige weerstand.

Mijn vraag is nu, wat jhe daarvan zou merken op benzine?
En wat merk je ervan op gas?

Wat kost zo'n ding? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 14:26 #1186246 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Dit moet je ong. meten.

Bosch onderdeel 0280120325 ( Let op er zijn heel wat verschillende soorten voor diverse motoren.De schakelaars zien er uiterlijk gelijk uit.)

Meting 1: schakelaar volledig naar Rechts,  tussen 3 en 18  0.02 -0.06 Ohm en 2 en 18  en  2 en 3 ~

Meting 2: schakelaar volledig naar Links,   tussen 3 en 18 en 2 en 3 ~ en  tussen 2 en 18  0.02-0.06 Ohm

Wanneer de schakelaar defect is heb je meestal ook een storingscode. Bij hogere snelheid en lagere temperatuur gaat ie natuurlijk stotteren. (hoop ik !!)

&#160;

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 14:28 #1186250 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank.

wp001 schreef :
Wanneer de schakelaar defect is heb je meestal ook een storingscode. Bij hogere snelheid en lagere temperatuur gaat ie natuurlijk stotteren. (hoop ik !!)

Ja, dat hoopte ik al, vooral omdat de AMS de gegevens hiervan ook gebruikt.

Op benzine heb ik een klein hikje maar verder niets verontrustends.
Op gas,....enfin, dat is inmiddels bekend.

Ik meet:

Meting 1: schakelaar volledig naar Rechts (?? geopend/aan),  tussen 3 en 18  0.02 -0.06 (ik meet oneindig!) Ohm en 2 en 18  en  2 en 3 ~ (klopt)

Meting 2: schakelaar volledig naar Links (gesloten/rust),  tussen 3 en 18 en 2 en 3 ~ (klopt) en  tussen 2 en 18  0.02-0.06 Ohm (klopt)

Goed, een nieuwe dus.

Maar raar is, dat ik geen OBD-code terugvindt en verder op benzine weinig last heb. 

Ik had <a href="/node/14241" target="_blank">deze pagina</a> gemaakt, klopt als het goed is met jouw opmerking. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 19:27 #1186268 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vollast

Als de gasklep volledig wordt geopend dan hoort  de ECU het signaal voor vollast te krijgen.. Wellicht is dit je probleem.

Zie hier: <a href=" www.olyslager.nl/servicesite/doc/fuelvswi.pdf "> www.olyslager.nl/servicesite/doc/fuelvswi.pdf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 19:34 #1186270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hee!

wp001 schreef :
Als de gasklep volledig wordt geopend dan hoort de ECU het signaal voor vollast te krijgen.. Wellicht is dit je probleem.

Zie hier: <a href=" www.olyslager.nl/servicesite/doc/fuelvswi.pdf "> www.olyslager.nl/servicesite/doc/fuelvswi.pdf

Heb ik niet vaker berichten zien langskomen de laatste tijd waarbij er problemen waren zodra het gaspedaal flink ingetrapt werd, en waarbij het probleem weg was (of in elk geval niet waarneembaar) zodra minder gas werd gegeven?? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 20:24 #1186271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan.

Je bedoelt van mijn hand ook?

Ik heb al heel lang gesputter, maar vreemd genoeg alleen bij lage temperaturen.
Vanmorgen kwam ik niet verder dan 90km/h......humpf.

Ik moet zeggen dat het bij langdurig pedaal op "versnellen" houden het probleem veroorzaakt, of eigenlijk, zich openbaart.
Neem ik gas terug, en ga ik heel voorzichtig verder, niets aan de hand, wil ik weer versnellen, gaat het weer mis.
Vollast, dus pedal-to-the-metal, heb ik nog niet geprobeerd, daar kom ik niet eens.

Mijn probleem zit dus meer in helling op (helemaal uitgesloten op gas momenteel) en optrekken, en niet zozeer in vollast maar in deellast.
Gezien mijn TPS dus ook volgens de door Timen geplaatste PDF echt stuk is, hoop ik van ganser harte dat het nu eindelijk is opgelost met een nieuwe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 21:54 #1186386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo volvo rijder Dit

hallo volvo rijder

Dit probleem kan ook door de vergasser komen als deze jaren in gebruikt is, dan wordt het manbraam stug waardoor de vergasser niet de hoeveelheid gas doorlaat die gevraagd wordt bij een bepaalde onderdruk (vacuum) 

Wanneer koelvloestof niet op pijl is kan de vergasser bevriesen en dan krijg ook deze problemen.

succes

groeten meijer (volvo 740 1987 457000 km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 22:18 #1186391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou kunnen.

gem.meijer schreef :
hallo volvo rijder

Dit probleem kan ook door de vergasser komen als deze jaren in gebruik is, dan wordt het manbraam stug waardoor de vergasser niet de hoeveelheid gas doorlaat die gevraagd wordt bij een bepaalde onderdruk (vacuum)

Wanneer koelvloestof niet op pijl is kan de vergasser bevriezen en dan krijg ook deze problemen.

succes

groeten meijer (volvo 740 1987 457000 km)

Vergasser? Bedoel je dan de GLM (=GasLuchtMenger) of de verdamper? De verdamper is gereviseerd was niet écht nodig, maar na 3 ton toch geen verkeerde actie.
Welk membraan bedoelde je precies?

Verdamper is omlaag gebracht, waardoor het niet meer het hoogste punt is. De koelvloeistofleiding is omgelegd, zodat hij eerst door de verdamper loopt en dan pas naar het interieur (gemeten temperatuur tijdens gebruik 68 graden, dus hij bevriest niet.

ik ben er al lang mee bezig, maar krijg het (vooralsnog) niet opgelost. Zie ook <a href="/node/8939" target="_blank">dit draadje</a>, om te zien wat re al gedaan of beantwoordt is.

Verder wel bedankt voor het meedenken.

Ik hoop dat het morgen over is..............

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 20:58 #1186614 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Benzineverdamper en met lucht vermenger

Hallo Gerard

Baseman schreef : Vergasser? Bedoel je dan de GLM (=GasLuchtMenger) of de verdamper?

Of de carburateur?

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam