Werking CIS klep aansturing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 10:33 #1063056 door V700 register
Werking CIS klep aansturing is gemaakt door V700 register

Mijn auto heeft vooral op LPG de laatste tijd problemen om op een stationair toerental te komen.

Soms rij ik naar een stoplicht en dan zakt het toerental regelmatig naar 800 tpm en blijft daar, maar soms zakt het toerental wel heel snel en zakt ver onder de 500 tpm en soms meteen naar nul. Dit gebeurd alleen op LPG, op benzine is het probleem vele malen minder aanwezig en zie ik alleen kleine variaties in het toerental.

Al zoekende op het forum lijkt me de CIS klep verdacht en deze ga ik dit weekend maar eens schoonmaken.

Ik ben echter wel benieuwd wanneer de CIS klep nu precies begint te werken. Is dat wanneer je het gas loslaat en de gasklep positie sensor schakelt? Of zijn er nog andere condities voor nodig, zoals bv koppeling in of snelheid nul?

Heeft de CIS klep ook invloed in hoe snel het toerental zakt bij koppeling in?

Groet,
Mark

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 11:27 #1185822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mark, Rommel als de

Mark,

Rommel als de motor staat te "zagen" ook eens aan de aansluiting van de luchtmassameter (LMM).

Bij onze 940 leek het probleem in de aansluiting van de LMM te zitten of in de LMM zelf.

Schoonmaken van de CIS klep is natuurlijk nooit verkeerd. Wel even inspuiten met WD40 oid om alles lekker soepel te maken als ie weer schoon is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 12:47 #1185830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cisklep bepaalt niet als enige stationair toerental

de cisklep regelt het stationair toerental vanaf 500 rpm omhoog naar de juiste waarde (ongeveer 800 rpm). als je de slang van CIS klep naar gasklephuis dichtknijpt moet het toerental dalen tot 500 rpm, deze 500 rpm wordt bepaald door (en kan ingesteld worden met) een stelschroefje op het gasklephuis. de 500 rpm is dus een "mechanische" instelling.

CIS klep schoonmaken en mechanische afstelling testen (dmv dichtknijpen met griptang oid) op 500 rpm is verstandig en gratis, maar lijkt me dan niet de oorzaak van de storing omdat je zelfs onder de 500 komt/afslaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 14:39 #1185832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op benzine niet?
Op benzine heb je er geen last van lees ik. Ik denk dat je in dat geval de CIS-klep als verdachte uit kan sluiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 14:57 #1185833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Installatie

Wat voor gasinstallatie heb je in jouw auto zitten?

"Waait" ie niet gewoon uit door een overmaat aan lucht in het inlaatspruitstuk?
Met andere woorden, heb je er met onstuimig weer meer last van, dan met windstilte (los van de wervelingen in de motorruimte)
Heb je de regelklep nog in de inlaat zitten?(als je die al had)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2007 16:43 #1185834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppenstellen

Ik heb dat ook gehad en heb de kleppen laten stellen en probleem over. Ook hetzelfde,op benzine geen probleem en op gas liep ie af. Het is maar een tippie.

suc6.

Moderators: Jerry Stam