M90 versnellingsbak en achteruitrijlichten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 10:04 #1063054
door V700 register
M90 versnellingsbak en achteruitrijlichten is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
is er iemand bekend met het fenomeen dat de achteruitrijlichten niet altijd gaan branden icm met een M90 versnellingsbak?
De lampen doen het namelijk wel. Soms pas na een beetje gasgeven en achteruitrijden. Maar soms ook niet.
Bij Nordicar wordt al vermoed dat het aan de schakelaar? op de bak ligt. Vrijdag ben ik er voor een beurt en dan kijken ze dat ook na.
Iemand enige ervaring? Het gaat in dit geval om een 945 van '98
Fred
(overigens al ruim 8000km op G3 sinds eind augustus, 1 op
is er iemand bekend met het fenomeen dat de achteruitrijlichten niet altijd gaan branden icm met een M90 versnellingsbak?
De lampen doen het namelijk wel. Soms pas na een beetje gasgeven en achteruitrijden. Maar soms ook niet.
Bij Nordicar wordt al vermoed dat het aan de schakelaar? op de bak ligt. Vrijdag ben ik er voor een beurt en dan kijken ze dat ook na.
Iemand enige ervaring? Het gaat in dit geval om een 945 van '98
Fred
(overigens al ruim 8000km op G3 sinds eind augustus, 1 op
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 20:02 #1185843
door V700 register
Heb ik ook gehad. Bij mij was het de achteruitrijschakelaar.
Die zit bovenop de versnellingsbak. Daar moet je dus voor onder de auto kruipen. Kan niet missen. Ik heb hem er af gehaald bij de sleuteldag in Woerden van de zomer en toen hadden ze het onderdeeltje niet liggen, dus toen heb ik hem met remmenreiniger helemaal schoon gemaakt op advies van de monteur. Het effect was nihil. Vervangen kost niet veel. Onderdeeltje was geloof ik 15 euro of zo. Oude er uit schroeven, nieuwe erin. 5 minuten werk en ik heb 2 linkerhanden
Groeten,
Richard
Beantwoord door V700 register in topic Ja hier!
Heb ik ook gehad. Bij mij was het de achteruitrijschakelaar.
Die zit bovenop de versnellingsbak. Daar moet je dus voor onder de auto kruipen. Kan niet missen. Ik heb hem er af gehaald bij de sleuteldag in Woerden van de zomer en toen hadden ze het onderdeeltje niet liggen, dus toen heb ik hem met remmenreiniger helemaal schoon gemaakt op advies van de monteur. Het effect was nihil. Vervangen kost niet veel. Onderdeeltje was geloof ik 15 euro of zo. Oude er uit schroeven, nieuwe erin. 5 minuten werk en ik heb 2 linkerhanden
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 20:45 #1185847
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ook het idee dattie t bij mij niet meer doet
ben bang dat dit niet zonder brug te doen is ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:33 #1185874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn '97-er heeft exact
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:53 #1185879
door V700 register
Ik zou niet weten hoe je dit zonder brug moet doen. Dan moet je een slangemens zijn. Hij zit echt helemaal bovenop de bak.
Bij mij knipperde hij ook nog eens. Ergerde mij er kapot aan.
Groeten,

Richard
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou niet weten hoe
Ik zou niet weten hoe je dit zonder brug moet doen. Dan moet je een slangemens zijn. Hij zit echt helemaal bovenop de bak.
Bij mij knipperde hij ook nog eens. Ergerde mij er kapot aan.
Groeten,

Richard
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 00:01 #1185893
door Mathy van Nisselroy
Hallo Jan
Da's inderdaad verstandig, want als je achteruit rijdt en je lampjes gaan niet aan... Ze zijn er om de rest van het verkeer te melden dat je achteruit rijdt, zodat ze daar rekening mee kunnen houden.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Boem is "achteruitrijlampjes doen het soms niet"
Hallo Jan
JanV schreef : mijn '97-er heeft exact hetzelfde, al zolang als ik 'm heb. Zolang 'ie er mee door de APK komt zal het mijn **** roesten en rij ik er lekker mee door. Bij voorkeur <u>vooruit</u>.
Da's inderdaad verstandig, want als je achteruit rijdt en je lampjes gaan niet aan... Ze zijn er om de rest van het verkeer te melden dat je achteruit rijdt, zodat ze daar rekening mee kunnen houden.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 12:06 #1185911
door V700 register
Bij mijn 98er doen ze het dus ook niet merkte ik een paar maanden geleden maar toen hij laatst op de brug stond
ben ik vergeten om er naar te kijken.
Mezelf kenende zal het nog wel even zo blijven, of ik moet tegen een leuke automaat aanlopen op lpg dan gaat
mijn trouwe volvo weg en moet hij tiptop zijn.
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij dus ook
Bij mijn 98er doen ze het dus ook niet merkte ik een paar maanden geleden maar toen hij laatst op de brug stond
ben ik vergeten om er naar te kijken.
Mezelf kenende zal het nog wel even zo blijven, of ik moet tegen een leuke automaat aanlopen op lpg dan gaat
mijn trouwe volvo weg en moet hij tiptop zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 12:49 #1185912
door V700 register
Dat wordt dus een nieuw schakelaartje voor op de bak. Zonder achteruitrijlichten rijden is verzekeringstechnisch niet zo verstandig als er een fietser in je kofferbak rijdt. Zelfs wanneer de fietser geen licht voerde ben je als automobilist de pineut. Vrijdag op de brug bij Nordicar dus.

ja gewoon een nieuw schakelaartje
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties; update
Dat wordt dus een nieuw schakelaartje voor op de bak. Zonder achteruitrijlichten rijden is verzekeringstechnisch niet zo verstandig als er een fietser in je kofferbak rijdt. Zelfs wanneer de fietser geen licht voerde ben je als automobilist de pineut. Vrijdag op de brug bij Nordicar dus.

ja gewoon een nieuw schakelaartje
Moderators: Jerry Stam