Van 60 liter naar 75 liter tank
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Mis ik nog iets?
- Kan ik de vlotter/pomp van de 60 liter tank op de 75 liter tank zetten?
- En heeft dat voor- of nadelen t.o.v. de originele spullen die op de 75 liter tank horen?
- Ik weet al dat de gebruikte weerstand op de vlotter anders is.
- De slang tussen tank en metalen brandstofaanvoerbuis schijnt bij de 75 liter tank groter te zijn. Klopt dit? Enig idee waarom dat zo is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
een vraag , waarom???
die 15 liter extra :S

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Jan-Geert
Omdat ik dan minder vaak hoef te tanken en het zich beter loont om een eind om te rijden als ik ga tanken.
Ik zou ook liever een nog grotere tank onder de auto hangen, maar helaas heeft Volvo niet nooit geleverd op de 945.
Groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
De kans dat je Lea tegenkomt wordt alleen maar kleiner...........
Wat maakt het uit die 15 Ltr extra, op 60 Ltr?
Kan je beter een paar jerrycans "german" benseen tanken, bewaren in de schuur, indien nodig in de tank gooien............

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
De vlotter voor de 60 liter tank zal niet nauwkeurig je brandstofvoorraad aangeven, omdat de tank anders gevormd is. Hoe dat precies uitpakt: geen idee. Ik ben bang dat "gewoon proberen" weleens het enige antwoord kan zijn, tenzij iemand anders dat al voor je heeft gedaan.
Als je de 75 liter vlotter wilt gebruiken, zal je ook een 75 liter tankmeter nodig hebben: ik meen me te herinneren dat ze zelfs andersom werken, en dat dus de meter vol zou aangeven als je tank leeg is.
Waarom de slang groter zou zijn, geen idee (diameter dus), maar langer kan ik me wel voorstellen: de vulopening op de tank kan ergens anders zitten.
Ik heb helaas geen 75 liter tank (de 960 sloper heeft multilink en 80 liter tank) maar ik kan wel foto's maken van een 60 liter tank die los ligt, en er dingen van opmeten als je geinteresseerd bent. Laat maar weten per PB. De tank in kwestie ligt in Marknesse, reken erop dat ik daar eenmaal per week ben, niet vaker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef :
Wat maakt het uit die 15 Ltr extra, op 60 Ltr?
14 keer tanken bij 40.000km en 1 op 9
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
<a href="/node/4418" target="_blank">Deze</a> ken je wel denk ik, staat al aardig verklaard wat de verschillen zijn.
Wat ik wel heb gemerkt is dat er een aantal links in de topic niet helemaal meer werken. Is op zich wel jammer want het hele verhaal op zich gaf voldoende inzicht in het tellergebeuren bij een 940, en voor jou speciaal die van 1991 en een 16V.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Willem
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Waarom de slang groter zou zijn, geen idee (diameter dus), maar langer kan ik me wel voorstellen: de vulopening op de tank kan ergens anders zitten.
Ik heb helaas geen 75 liter tank (de 960 sloper heeft multilink en 80 liter tank) maar ik kan wel foto's maken van een 60 liter tank die los ligt, en er dingen van opmeten als je geinteresseerd bent. Laat maar weten per PB. De tank in kwestie ligt in Marknesse, reken erop dat ik daar eenmaal per week ben, niet vaker.
De vulopening zit onder het luikje in de laadvloer. En volgens mij zit dat bij alle bakstenen op dezelfde plek.
Vanmiddag heb ik eens naar de 75 liter tank gekeken. Er zitten vier openingen in de vlotter/pompunit en eentje er links naast in de tank zelf. Dat linkse gat/pijpje heeft op het smalste punt een diameter van 14,5 mm. Een van de openingen op de vlotter/pompunit is veel groter dan de andere drie. Het grootste is 40 mm. De rest zit bijna boven elkaar; 14 mm, 8 mm en als ik me niet vergis 8 mm (die laatste heb ik schijnbaar niet opgeschreven, de rest wel).
Als je ook foto's zou willen maken van de 60 liter tank in Marknesse, graag. Dan kan ik die vergelijken met de 75 liter tank uit Margraten.
Groetjes
Mathy