Aankooptips 940 2.4 turbo diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 09:18 #1062918
door V700 register
Ik zit al een tijdje rond te kijken om een andere wagen te kopen, zou graag een volvo kopen.
Ik weet een Volvo V40 staan. (1.9 td,bwjr 1998, airco enz)
Maar nu vond ik ook een Volvo 940 (maar hierover kan ik niet zoveel
vinden qua aankooptips, of zaken waarop ik moet letten bij de aanschaf
van zo'n 940)
, en die Volvo 940 spreekt me eigenlijk nog meer aan.
hier nog wat gegevens over de 940
bwjr 1996
2400cc Turbo Diesel
177 000 km
eerste eigenaar
airco, servo, cv, airbag, elektr ramen, abs enz
Zijn dit goede wagens ?
Op welk verbruik mag ik rekenen ?
En hoeveel pk hebben deze wagens normaal ?
Duur in onderhoud ?
Ik doe dagelijks zo'n 150 km, autosnelweg. En doe geregeld (4x per jaar), lange ritten naar het buiteland.
Alvast bedankt,
Aankooptips 940 2.4 turbo diesel is gemaakt door V700 register
Ik zit al een tijdje rond te kijken om een andere wagen te kopen, zou graag een volvo kopen.
Ik weet een Volvo V40 staan. (1.9 td,bwjr 1998, airco enz)
Maar nu vond ik ook een Volvo 940 (maar hierover kan ik niet zoveel
vinden qua aankooptips, of zaken waarop ik moet letten bij de aanschaf
van zo'n 940)
, en die Volvo 940 spreekt me eigenlijk nog meer aan.
hier nog wat gegevens over de 940
bwjr 1996
2400cc Turbo Diesel
177 000 km
eerste eigenaar
Zijn dit goede wagens ?
Op welk verbruik mag ik rekenen ?
Duur in onderhoud ?
Ik doe dagelijks zo'n 150 km, autosnelweg. En doe geregeld (4x per jaar), lange ritten naar het buiteland.
Alvast bedankt,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 10:22 #1185185
door Willem van Strik (GAST)
Dat spreekt wel voor die stand, op het eerste gezicht. En aardig compleet, dat makt 'm ook wel leuker.
Neem een diesel-kenner mee om de auto te bezichtigen, of budgetteer de mogelijkheid van een revisie van 4-5000 euro in, dan heb je een fantastische reiswagen voor heel veel kilometers.
Onderhoud moet je doen, maar erg duur zijn deze Volvo's niet: de normale delen zijn meestal goedkoper dan bij moderne auto's, op het moment is alles gewoon nog leverbaar, en vanwege de klassieke opbouw is het meeste gemakkelijker bereikbaar dan bij een compact gebouwde voorwielaandrijver (zoals bijvoorbeeld de V40).
Deze laatste serie heeft hydraulische klepstoters, dat scheelt je 't kleppen stellen als kostenpost.
Je gebruik is fantastisch! Daarbij voelt die 940 zich helemaal thuis! Afstanden waarbij je 'm goed warm rijdt, dat is het beste voor zo'n auto. Koppel dat aan rustig warm laten worden, en je hebt een auto voor jaren.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aankooptips 940 TD
Dat zijn weinig kilometers, ook voor een van de laatste diesels. Is er een onderhoudshistorie bij, en kan je daaruit opmaken op wat voor manier die kilometers gemaakt zijn? En is de stand echt?bwjr 1996
2400cc Turbo Diesel
177 000 km
eerste eigenaar
Dat spreekt wel voor die stand, op het eerste gezicht. En aardig compleet, dat makt 'm ook wel leuker.
Koop een goede, en je hebt een geweldige wagen. Het is een 900-serie, da's een van de sterkste en potentieel langst levende auto's die Volvo gemaakt heeft. De diesel is bij goed onderhoud heel goed, maar vaak zien we veel achterstallig onderhoud en dat bekort de levensduur aanzienlijk. Alles staat en valt dus met de conditie van het geheel.Zijn dit goede wagens ?
Neem een diesel-kenner mee om de auto te bezichtigen, of budgetteer de mogelijkheid van een revisie van 4-5000 euro in, dan heb je een fantastische reiswagen voor heel veel kilometers.
122 pk. Verbruik normaal rond de 1:13, als je veel van het vermogen gebruik maakt kan dit ook richting de 1:10. Als je extreem rustig rijdt, dan kom je uiteraard zuiniger uit: 1:18 heb ik ook wel gehoord.Op welk verbruik mag ik rekenen ?
Duur in onderhoud ?

Onderhoud moet je doen, maar erg duur zijn deze Volvo's niet: de normale delen zijn meestal goedkoper dan bij moderne auto's, op het moment is alles gewoon nog leverbaar, en vanwege de klassieke opbouw is het meeste gemakkelijker bereikbaar dan bij een compact gebouwde voorwielaandrijver (zoals bijvoorbeeld de V40).
Deze laatste serie heeft hydraulische klepstoters, dat scheelt je 't kleppen stellen als kostenpost.
Je gebruik is fantastisch! Daarbij voelt die 940 zich helemaal thuis! Afstanden waarbij je 'm goed warm rijdt, dat is het beste voor zo'n auto. Koppel dat aan rustig warm laten worden, en je hebt een auto voor jaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 10:38 #1185187
door V700 register
Alvast bedankt voor het uitgebreide antwoord Willem.
Nog mensen met ervaringen ?
Beantwoord door V700 register in topic Alvast bedankt voor het
Alvast bedankt voor het uitgebreide antwoord Willem.
Nog mensen met ervaringen ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 11:08 #1185191
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic onderzoek vooral je zelf
Wil je in deze auto rijden dan moet de auto bij je passen anders jaag je de motor naar gort. Wil je op de linker baan of bij stoplichten snel acceleren en remmen, koop deze auto dan niet. Wil je eindeloos rustig kruissnelheid rijden, kan goed tot 130-140 , heb je geduld om de motor 's ochtends rustig een halfuurtje warm te rijden en je te verdiepen hoe je een diesel goed moet rijden, dan heb je er een eindeloze auto aan deze. Vooropgesteld dat de auto/motor niet al verziekt is, dan kan het lijden tot een kostenpost. Dat hoeft niet erg te zijn mits je jezelf verbindt aan de auto en met goed gedrag de auto weer eindeloos gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 12:07 #1185195
door V700 register
Ja, ik zie deze auto ook meer als een cruise-wagen. Daarom ook dat ik opteer voor een exemplaar met leder, en airco.
Gewoon vlot lange afstanden kunnen doen is voor mij de enigste vereiste.
Ondertussen heb ik al wat meer info ivm met die wagen:
Is van eerste eigenaar, zaakvoerder van een transportbedrijf, ook vooral lange afstanden mee gedaan.
Onderhouden in hun eigen garage/werkplaats.
Nu wacht ik nog even op een verzekeringsofferte, en daarna ga ik de wagen eens grondig gaan bekijken samen met een bevriende automechanieker.
Ik hou jullie op de hoogte.
Beantwoord door V700 register in topic Ja, ik zie deze auto ook
Ja, ik zie deze auto ook meer als een cruise-wagen. Daarom ook dat ik opteer voor een exemplaar met leder, en airco.
Gewoon vlot lange afstanden kunnen doen is voor mij de enigste vereiste.
Ondertussen heb ik al wat meer info ivm met die wagen:
Is van eerste eigenaar, zaakvoerder van een transportbedrijf, ook vooral lange afstanden mee gedaan.
Onderhouden in hun eigen garage/werkplaats.
Nu wacht ik nog even op een verzekeringsofferte, en daarna ga ik de wagen eens grondig gaan bekijken samen met een bevriende automechanieker.
Ik hou jullie op de hoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2007 18:12 #1185203
door V700 register
Daarnet de eigenaar nog eens aan de telefoon gehad .... is blijkbaar deze namiddag al verkocht ... Jammer ...
Weet nog iemand n goed exemplaar staan ?
Beantwoord door V700 register in topic Daarnet de eigenaar nog
Daarnet de eigenaar nog eens aan de telefoon gehad .... is blijkbaar deze namiddag al verkocht ... Jammer ...
Weet nog iemand n goed exemplaar staan ?
Moderators: Jerry Stam