Slot bestuurdersdeur 960 werkt niet meer! Wat zijn de opties...?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 18:22 #1062714 door V700 register

Hallo Iedereen,

Het slot in de bestuurdersdeur van onze 960 uit 1991 werkt niet meer. Hij heeft een paar keer gehad dat de sleutel er slecht in ging, maar vorige week wilde de sleutel er helemaal niet meer in... Nu na hem schoongespoten te hebben met remmen reiniger en vervolgens een beetje grafiet erin wil de sleutel er wel weer in maar werkt het slot niet meer.

Weet iemand was dit kan zijn? zou het zin hebben het slot te demonteren? Eventueel een afstandbediening monteren? Welke merk/type dan nemen? Er heeft overigens al een alarm ingezeten, dus een motortje zit al in de bestuurdersdeur.

Mooiste zou natuurlijk een Volvo guard alarm, weet iemand er een te koop?

Bedankt!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 19:23 #1183800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slot stuk?

Maar of het slot stuk is, weet je dus niet, want als ik het zo lees, ben je zover dat de sleutel in het slot verdwijnt, maar je hem verder niet kunt draaien.

Of kun je hem wél draaien, maar gebeurd er niets (wat wel bijster bijzonder zou zijn trouwens...)

In het slot, zitten lamelletjes, die ingedrukt moeten worden (of juist niet) door de sleutel.
Als het hele slot nu vol grafiet zit, wat goed zou kunnen gezien je niet ziét hoeveel je erin poeiert, zou het zomaar kunnen dat die dus wel ingedrukt wordt, maar niet meer terugveert.

Ik heb ooit 1 keer met succes een oud slot (waarvan de sleutel-opening door inbraak beschadigd was) overgezet in een nieuw slot, met behoud van sleutel. Het is een enorm gepriegel, maar het kan dus wel.

LET OP: voor je er zelf aan begint, markeer wel effe alle lamelletjes, voor je ze eruit trekt!!!
Doe je dit niet, kan 1: je deur niet meer op slot 2: de deur met een schroevendraaier weer open en 3: krijg je het slot nooit meer goed.

Voor de rest: Ik heb een aftermarket setje van 25 euri gemonteerd, werkt prima, orgineel Volvo is mooier, maar ook duurder.
Persoonlijk zou ik proberen het oude slot te repareren en dan eventueel later nog een CV te monteren.

Succes. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 19:29 #1183803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CV

Hoi, 

Zelf heb ik voor 40 euro een afstandsbediening gekocht voor de CV. En voor 8 euro een origineel 5 draadsmotortje gekocht. Mogelijk heeft een 960 dat al.

Sindsdien gebruik ik de sleutel nooit meer.

groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 19:42 #1183807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slot passagiersdeur

kan het slot uit de passagiersdeur niet overgezet worden naar bestuurderskant ?

heeft een 960 geen standaard vergrendeling zonder ab ? dan is dat misschien wel de makkelijkste/goedkoopste oplossing.

ik had voor 60 euro een setje van autostyle, is AB uitbreiding wat gebruikt maakt van standaard CV zonder AB. heb het afgelopen weekend kunnen testen. klonk goed. de vorige set (SPAL, italiaans aftermarket spul) "sloeg" harder met de sloten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 19:52 #1183809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja de sleutel gaat in het

Ja de sleutel gaat in het slot, maar je kunt de sleutel niet draaien. Overigens wil de sleutel er soms ook niet lekker in...

Ik ben ooit eens in de fabriek bij Nemef geweest en weet dus een beetje hoe een slot in elkaar zit. Ik had zelf ook al gedacht dat enkele lamellen niet goed terug vielen waardoor het slot niet werkt.

Is het heel moeilijk het slot te demonteren? Deurpaneel is er zo af... Maar dan? Je ziet hem niet zo één twee drie zitten.

Mijn idee was het slot te demonteren en in bijvoorbeeld met wasbenzine in de ultrasoon reiniger te leggen. Dan wat vet erop en... hopen dat hij werkt.

Heeft onze sloper in Margraten er geen guard in zitten? Die mag dan meteen achter mijn naam...

David koiter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 21:21 #1183822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is moeilijk.

koiter schreef : Is het heel moeilijk het slot te demonteren? Deurpaneel is er zo af... Maar dan? Je ziet hem niet zo één twee drie zitten.

Dus mijn idee was wel correct, van die lamelletje, want ik denkl wel dat je het daarin moet zoeken.

Slot eruit?
Kan wel, maar daarvoor moet inderdaad het deurpaneel eraf.
De eventueel aanwezig beschermfolie (en plak die weer terug!!!)
Het slot zie je nu onder een beetje ongemakkelijke hoek links bovenin zitten.
Er zit een stangetje aan, wat er alleen af kan, als het slot los ligt.
Het slot (met houder uiteraard) kun je eruit halen door de schuifklem te verwijderen, en vervolgens met wat draaien van het stangetje los te koppelen.
Hoe het dan verder moet, bij een Volvo weet ik niet, maar bij de Astra kon je op de kop van het slot een boutje losdraaien en viel niet alleen de haak eraf, waar het stangetje door viel, maar ook het interieur van het slotje.

Daarna kan het grote prutsen beginnen.

Ik zou er, als je er niet zeker genoeg van bent, niet aan beginnen, vóór je een reserveslotje hebt, al is het maar om je deur tijdelijk op slot te kunnen doen. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 22:37 #1183832 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Nieuwe kopen
Misschien een raar idee, maar heb je al eens geinformeerd wat een nieuws slotje kost bij de dealer? Maken ze gewoon bij je bestaande sleutel aan, en de prijs valt je misschien mee (ik denk een paar tientjes). Misschien goedkoper dan een AB aanschaffen.

Moderators: Jerry Stam