Deltamill en Volvo airco delen te combineren

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 20:20 #1062622 door Mathy van Nisselroy
Deltamill en Volvo airco delen te combineren is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Hallo Volvisti

Momenteel zit er in m'n 945 GLE uit 1991 een Deltamill airconditioning. Maar zoals bekend, vermindert dat de uitstroom van het ventilatiesysteem. Is het mogelijk om onder het dashboard Volvo airco onderdelen te gebruiken om de doorstroming te verhogen en onder de motorkap Deltamill onderdelen te gebruiken?

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2007 21:20 #1183277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deltamill

Mathy,

Ik zou graag deze vraag willen beantwoorden maar dan lijkt het handig om ergens een schema te kunnen inzien. Dan is te zien waar welke luchtstroomremmers zitten en kun je een redelijk zinnig antwoord verwachten.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2007 11:53 #1183305 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic airco componenten

Mathy,

Belangrijkste component die de capaciteit beperkt is de blower. Welke zit in je 16V. In sommige heb ik er een gezien die op de nieuwe manier gemonteerd zit: as van blower in lengte richting auto ipv vertikaal. De horizontale variant zit in 960 en in 940 vanaf 95? welke een betere capaciteit hebben. Je moet er dan wel een nieuw kachelhuis, altans het rechter gedeelte, in zetten. Wanneer heb je te weinig capaciteit.? Bij welke snelheid? In mijn diesel heb ik een nieuwe condensor, niet Volvo, wel op maximale capaciteit laten maken en een fan van een 760 voor de condensor gezet. Ook kun je de accumulator van Volvo monteren of dat goed samenwerkt met de droger en het blokventiel van Deltamil, wat je waarschijnlijk nu hebt dat weet ik niet. Ik zou Deltamil direkt raadplegen, ze zijn zeer behulpzaam.

Zie www.deltamil.com/ bij de onderdelen, klik op de compressor.

Capaciteit in mijn diesel is wel verbeterd maar blijft teleur stellen. Voornamelijk vanwege de luchtstroom. Voor mij is het wel voldoende.

Moderators: Jerry Stam