Rubbers ophanging, wat zit er allemaal?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 00:15 #1062541
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
M'n auto kraakt nogal, tot ie echt goed warm is. Dat schijnt aan de rubbers te liggen. Vandaar de volgende vraag:
Welke/hoeveel rubbers zitten er in de voor- en achterwielophanging? (conische/paddestoelrubbers zijn al vervangen)
Hoe moeilijk/hoeveel werk is het om die te vervangen?
Is het net zo'n .... klusje als die .... conische rubbers?
Als ik dat over een dikke week op de sleuteldag zou willen doen, hoeveel goudstaven moet ik dan klaarleggen in de kattebak?
Groetjes
Mathy
Rubbers ophanging, wat zit er allemaal? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
M'n auto kraakt nogal, tot ie echt goed warm is. Dat schijnt aan de rubbers te liggen. Vandaar de volgende vraag:
Welke/hoeveel rubbers zitten er in de voor- en achterwielophanging? (conische/paddestoelrubbers zijn al vervangen)
Hoe moeilijk/hoeveel werk is het om die te vervangen?
Is het net zo'n .... klusje als die .... conische rubbers?
Als ik dat over een dikke week op de sleuteldag zou willen doen, hoeveel goudstaven moet ik dan klaarleggen in de kattebak?
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 00:28 #1182719
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Spray
Een rondje onder de auto met silicone spray over de rubber scharnier punten i9s misschien wel wat goeiekoper...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 08:02 #1182724
door V700 register
Tsjee....lastige vraag, want de goudkoers kan wel een fluctueren tussen nu een zaterdag de 17de.
Momenteel doet Goud $835,35 per troy ounce (31,1035 gram).
Een kilo goud bevat 32,15 troy ounce.
Deze prijs hanterende kon ik via 'Wytze's-postorder' voor ik meen 3,8 gram goud alle rubbers uit de ophaning (behalve de championnen) aanschaffen.
Zie hier voor een makkelijk overzichtje
Dus, om je vraag te beantwoorden zou ik 5 gram in de kattebak gooien, zit je altijd goed.
Beantwoord door V700 register in topic Overzichtje.
Tsjee....lastige vraag, want de goudkoers kan wel een fluctueren tussen nu een zaterdag de 17de.
Momenteel doet Goud $835,35 per troy ounce (31,1035 gram).
Een kilo goud bevat 32,15 troy ounce.
Deze prijs hanterende kon ik via 'Wytze's-postorder' voor ik meen 3,8 gram goud alle rubbers uit de ophaning (behalve de championnen) aanschaffen.
Zie hier voor een makkelijk overzichtje
Dus, om je vraag te beantwoorden zou ik 5 gram in de kattebak gooien, zit je altijd goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 10:40 #1182734
door V700 register
Bij mijn 740 estate pas de rubbers voor samen met Timen vervangen. Ervan uitgaande dat je paddestoelen al gedaan zijn blijft daar volgens mij alleen aan beide kanten een torsiestangetje over, waarvan het vervangen echt heel eenvoudig is. Als je dan toch bezig bent, haal dan de torsiestang even los en vervang die rubbers ook eventjes. Het zijn er twee (tenminste, bij mijn 740). Alles bij elkaar moet met gemak in een half uurtje kunnen.
Aan de achterzijde heb je volgens mij één diagonale torsiestaaf, met een rubber. Lijkt me ook niet heel lastig om te vervangen.
En dan maar hopen dat het kraken 'm in de rubbers zat!
Beantwoord door V700 register in topic rubbers
Bij mijn 740 estate pas de rubbers voor samen met Timen vervangen. Ervan uitgaande dat je paddestoelen al gedaan zijn blijft daar volgens mij alleen aan beide kanten een torsiestangetje over, waarvan het vervangen echt heel eenvoudig is. Als je dan toch bezig bent, haal dan de torsiestang even los en vervang die rubbers ook eventjes. Het zijn er twee (tenminste, bij mijn 740). Alles bij elkaar moet met gemak in een half uurtje kunnen.
Aan de achterzijde heb je volgens mij één diagonale torsiestaaf, met een rubber. Lijkt me ook niet heel lastig om te vervangen.
En dan maar hopen dat het kraken 'm in de rubbers zat!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 14:15 #1182749
door Willem van Strik (GAST)
Hallo Mathy,

Als je een en ander op de sleuteldag wilt doen, dan is het het handigste om Carlo te bellen of hij ze op voorraad heeft. Je kan dan ook gelijk om ZIJN prijs vragen: Wytze is ongetwijfeld stukken goedkoper, dat is namelijk meestal zo, maar op de sleuteldag behoor je nu eenmaal de onderdelen bij het gastbedrijf af te nemen.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carlo
Hallo Mathy,

Als je een en ander op de sleuteldag wilt doen, dan is het het handigste om Carlo te bellen of hij ze op voorraad heeft. Je kan dan ook gelijk om ZIJN prijs vragen: Wytze is ongetwijfeld stukken goedkoper, dat is namelijk meestal zo, maar op de sleuteldag behoor je nu eenmaal de onderdelen bij het gastbedrijf af te nemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 22:07 #1182796
door V700 register
Ik heb onlangs gepoogd de ingeperste rubbers te vervangen (nog niet eens de conische) Ik heb er flink wat problemen meegehad, zonder een exact passende stempel waren ze er nauweliks uit te krijgen Ze bleken nog goed te zijn, dus ze zitten er nog lekker...
Peter
Lobbes 740 89
Beantwoord door V700 register in topic ingeperste rubbers: moeilijk...
Ik heb onlangs gepoogd de ingeperste rubbers te vervangen (nog niet eens de conische) Ik heb er flink wat problemen meegehad, zonder een exact passende stempel waren ze er nauweliks uit te krijgen Ze bleken nog goed te zijn, dus ze zitten er nog lekker...
Peter
Lobbes 740 89
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2007 23:36 #1182805
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
De "Wytze-catalogus" is inderdaad leuk, maar de "Carlo-catalogus" ligt qua prijs zoals Willem al aangeeft "iets" hoger. Graag had ik gehoord hoeveel dat "iets" is.
Misschien moesten we eens een sleuteldag bij Wytze organiseren.
BTW de langsdrager achter, hoe zit die vast?
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Catalogi
Hallo Volvisti
De "Wytze-catalogus" is inderdaad leuk, maar de "Carlo-catalogus" ligt qua prijs zoals Willem al aangeeft "iets" hoger. Graag had ik gehoord hoeveel dat "iets" is.
Misschien moesten we eens een sleuteldag bij Wytze organiseren.
BTW de langsdrager achter, hoe zit die vast?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 19:41 #1182871
door V700 register
Mathy
binnenkort weer PKKK is dat een optie?
Beantwoord door V700 register in topic Mathy
binnenkort weer
Mathy
binnenkort weer PKKK is dat een optie?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 20:50 #1182882
door Mathy van Nisselroy
Hallo Jan-Geert
Zou een optie kunnen zijn. Al is het een pokke eind rijden en hebben jullie maar 1 brug.
Maar dan nog zou ik graag van te voren weten, of er achter ook rubbers zitten (en zo ja, waar) en hoe de langdragers achter vast zitten.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zou kunnen
Hallo Jan-Geert
Zou een optie kunnen zijn. Al is het een pokke eind rijden en hebben jullie maar 1 brug.
Maar dan nog zou ik graag van te voren weten, of er achter ook rubbers zitten (en zo ja, waar) en hoe de langdragers achter vast zitten.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam