Overdrive vraag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 20:42 #1062509 door V700 register
Overdrive vraag is gemaakt door V700 register
Als ik het goed begrijp staat de Overdrive bij een auto met de 4-traps automaat in principe aan, tenzij de het knopje op de pook indrukt, waardoor de overdrive ontkoppelt en het oranje pijltje op het dashboard branden gaat. Toch?
Accelereert een auto met ontkoppelde ook sneller, of begint de overdrive pas een rol te spelen bij snelheden van zeg 80-10 km/uur? En maakt het voor het optrekken niet uit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 22:12 #1182541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4=od

als jij een 780 hebt, is de 4 je overdrive - die gaat dan dus uit als je het knopje indrukt, waardoor hij niet verder dan drie opschakelt.

De koppelomvormer 'staat altijd aan' bij deze automaat voor zover ik weet, dus qua acceleratie mag het niet uitmaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 23:42 #1182554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal gaat de overdrive

Normaal gaat de overdrive altijd in inderdaad en moet je bewust de knop indrukken om hem uit te schakelen, tenminste op een AW71/72 werkt het zo, een ZF heeft helemaal geen knopje echter schakelt pas de 4/overdrive in bij 100 km's per uur en een AW30/43(960) moet je op de sportstand zetten voor en vergelijkbaar effect, maar dan nog werkt de  overdrive gewoon wel en is dus niet uit te schakelen. bij een M46 bak gaat de overdrive in met het schakelaartje op de pook of uit natuurlijk als je de andere kant op schuift natuurlijk.

verder ken ik geen overdrives een m47 is gewoon een 5 bak.

groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 12:21 #1182588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AW30-43
kent volgens mij geen overdrive maar een 4e versnelling met een lockup (die er vanaf 70km in kan springen) waarmee de koppelomvormer wordt uitgezet en er een 'directe verbinding' ontstaat. Dat gebeurt ook in de sportstand. Je kunt met deze bak wel de pook in 3 zetten waardoor de 4e versnelling vermeden wordt, maar je hebt de vierde versnelling echt nodig als je hogere snelheden wilt behalen. De lockup kan overigens ook in (standje) 3 intreden.

Moderators: Jerry Stam