klapperen bij gas los laten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 17:00 #1062468
door V700 register
Hallo Allen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 940 I.C automaat van 1995.
Nu heb ik een vraag. Als ik van het gas af ga en de auto laat uitrollen, klinkt er een klapperd geluid. Zodra ik iets gas bij geef is het gelijk weg. Weet iemand wat het kan zijn en zo ja is het moeilijk of duur te vervangen?
Alvast bedankt.
Danny
klapperen bij gas los laten is gemaakt door V700 register
Hallo Allen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 940 I.C automaat van 1995.
Nu heb ik een vraag. Als ik van het gas af ga en de auto laat uitrollen, klinkt er een klapperd geluid. Zodra ik iets gas bij geef is het gelijk weg. Weet iemand wat het kan zijn en zo ja is het moeilijk of duur te vervangen?
Alvast bedankt.
Danny
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 18:01 #1182458
door V700 register
De omschrijving die je geeft is nogal ruim te interpreteren, laat staan dat het mogelijk is te zeggen of het duur is....het zal ergens tussen de 3,25 en 1200 euro liggen denk ik.....
Een deel van de mogelijke kostenpost, hangt ook af van hoe handig je zelf bent.
Maar goed, zonder gekheid.
Heb je enig idee waar het vandaan komt? (voor / achter)
Wat suggesties:
Doet ie het ook bij stationairloop of bij starten?
Maakt het uit welke versbnelling je het gas loslaat?
Als je het gas loslaat, trap je dan ook de koppeling in? En zo ja, wat gebeurd er als je dat niet doet?
Doet ie het altijd (dus met warm gelopen mechanieken of alleen koud)
Als ie klappert, en je zou de rem heel licht intrappen, is het dan weg?
Dat soort vragen..............
Beantwoord door V700 register in topic Kan vanalles zijn.
De omschrijving die je geeft is nogal ruim te interpreteren, laat staan dat het mogelijk is te zeggen of het duur is....het zal ergens tussen de 3,25 en 1200 euro liggen denk ik.....
Een deel van de mogelijke kostenpost, hangt ook af van hoe handig je zelf bent.
Maar goed, zonder gekheid.
Heb je enig idee waar het vandaan komt? (voor / achter)
Wat suggesties:
- Voorwielophanging (met name de rubbers, stabilisatorstang, reactiestang)
- Rubbers achterwielophaning
- Schokdempers?
- Klapperende remblokken?
- Aandrijfas (lager of kruiskoppelingen)
- Een van de dempers die tegen de onderkant tikt
Doet ie het ook bij stationairloop of bij starten?
Maakt het uit welke versbnelling je het gas loslaat?
Als je het gas loslaat, trap je dan ook de koppeling in? En zo ja, wat gebeurd er als je dat niet doet?
Doet ie het altijd (dus met warm gelopen mechanieken of alleen koud)
Als ie klappert, en je zou de rem heel licht intrappen, is het dan weg?
Dat soort vragen..............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 19:03 #1182466
door V700 register
Baseman
Het geluid komt van voor.
Absoluut niet bij stilstaan of stationair. Alleen al ik rij. Niet als ik vermogen vraag (dus aandrijving klinkt bij mij niet logisch). Het is alleen bij het uitrollen van de auto. Als ik gas geef is het weg.
Koppeling gebruik ik weinig tot nooit.
Koud / warm maakt niet uit
Beantwoord door V700 register in topic klapperen bij gas los
Baseman
Het geluid komt van voor.
Absoluut niet bij stilstaan of stationair. Alleen al ik rij. Niet als ik vermogen vraag (dus aandrijving klinkt bij mij niet logisch). Het is alleen bij het uitrollen van de auto. Als ik gas geef is het weg.
Koppeling gebruik ik weinig tot nooit.
Koud / warm maakt niet uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 20:33 #1182472
door V700 register
Kan het zijn dat de remblokken klapperen?
Dus, als je de rem licht intrapt, stopt het geklapper dan?
D'r zit nog steeds een kruiskoppling (3 totaal) in de aandrijfas, onder de pook.
Kan het zijn, dat daar iets klappert?
Had je een turbo?
En zo ja, kan iemand met turbo-ervaring dan eens meedenken of daar iets mis kan zij?
Voor de rest, tsja............moeilijk.
Schrijf je nog even in (althans, meld dat je komt) op de sleuteldag in Gemert, over twee weken.
Formeel gezien, mag je even kennismaken en zou er iemand die het herkent meerijden om eens te zien/horen, wat het zou kunnen zijn.
Wil je gebruik maken van de faciliteiten van het gast-garagebedrijf en hun expertise, zul je eerst lid moeten worden van de vereniging, wat echt nooit een verkeerd beslissing kan zijn.
Naast sleuteldagen, biedt lidmaatschap nog veel meer voordelen, kijk <a href="/node/2" target="_blank">daarvoor eens hier. </a>
Beantwoord door V700 register in topic Dat is al meer.
Kan het zijn dat de remblokken klapperen?
Dus, als je de rem licht intrapt, stopt het geklapper dan?
D'r zit nog steeds een kruiskoppling (3 totaal) in de aandrijfas, onder de pook.
Kan het zijn, dat daar iets klappert?
Had je een turbo?
En zo ja, kan iemand met turbo-ervaring dan eens meedenken of daar iets mis kan zij?
Voor de rest, tsja............moeilijk.
Schrijf je nog even in (althans, meld dat je komt) op de sleuteldag in Gemert, over twee weken.
Formeel gezien, mag je even kennismaken en zou er iemand die het herkent meerijden om eens te zien/horen, wat het zou kunnen zijn.
Wil je gebruik maken van de faciliteiten van het gast-garagebedrijf en hun expertise, zul je eerst lid moeten worden van de vereniging, wat echt nooit een verkeerd beslissing kan zijn.
Naast sleuteldagen, biedt lidmaatschap nog veel meer voordelen, kijk <a href="/node/2" target="_blank">daarvoor eens hier. </a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 21:32 #1182534
door V700 register
uit eigen ervaring,ook een klapperende en trillende volvo gehad..
bij mij was de kroon moer van het staartstuk in de bak los gelopen..heb eerst van alles geprobeerd, voor de zoveelste keer de complete as er onder weg gehaald en merkte ineens speling op het staart stuk van de bak,moer aangedraaid probleem was voorbij..oplossing was dus uiteindelijk gratis, maar door alle dingen die ik had geprobeerd viel het toch duur uit
groet arjen

Beantwoord door V700 register in topic klapperen bij gas los laten
uit eigen ervaring,ook een klapperende en trillende volvo gehad..
bij mij was de kroon moer van het staartstuk in de bak los gelopen..heb eerst van alles geprobeerd, voor de zoveelste keer de complete as er onder weg gehaald en merkte ineens speling op het staart stuk van de bak,moer aangedraaid probleem was voorbij..oplossing was dus uiteindelijk gratis, maar door alle dingen die ik had geprobeerd viel het toch duur uit
groet arjen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 13:57 #1202970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knakkend geluid bij gas los laten
Hallo allen,
Tja ik rij nu al een half jaar met een knakkend geluid bij gas los laten. Van de week nog naar garage van West geweest in uitgeest. Ze hebben daar de auto op de brug gehad en niets gevonden. Automaatbak, alle rubbers, aandrijfas en achteras in perfecte staat nergens speling te vinden. Nu mijn vraag. Ik heb gehoord al het een van de kruiskoppelingen is dat je dit alleen kan zien als de aandrijfas helemaal is los gehaald. Pas dan kan je zien of de naaldlagertjes het hebben begeven. Is dit zo?
Het lijkt wel of het geluid erger wordt als ik lang op de snelweg gereden heb (dus als iets warm wordt), en van de snelweg af ga en de auto laat uitrollen. Je hoort hard getik lijkt als ijzer op ijzer.
Het geluid is er niet altijd (meestal wel) en volgens mij kan je het met het gaspedaal beinvloeden.
Als ik wat zwaarder beladen ben zijn de eerste meters erg vervelend (soort trilling). Ik moet dan voorzichtig gas geven.
Heeft iemand nog ideeen?
Alvast bedankt
Tja ik rij nu al een half jaar met een knakkend geluid bij gas los laten. Van de week nog naar garage van West geweest in uitgeest. Ze hebben daar de auto op de brug gehad en niets gevonden. Automaatbak, alle rubbers, aandrijfas en achteras in perfecte staat nergens speling te vinden. Nu mijn vraag. Ik heb gehoord al het een van de kruiskoppelingen is dat je dit alleen kan zien als de aandrijfas helemaal is los gehaald. Pas dan kan je zien of de naaldlagertjes het hebben begeven. Is dit zo?
Het lijkt wel of het geluid erger wordt als ik lang op de snelweg gereden heb (dus als iets warm wordt), en van de snelweg af ga en de auto laat uitrollen. Je hoort hard getik lijkt als ijzer op ijzer.
Het geluid is er niet altijd (meestal wel) en volgens mij kan je het met het gaspedaal beinvloeden.
Als ik wat zwaarder beladen ben zijn de eerste meters erg vervelend (soort trilling). Ik moet dan voorzichtig gas geven.
Heeft iemand nog ideeen?
Alvast bedankt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 14:10 #1202971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheid of toeren afhankelijk ?
is het snelheid of toeren afhankelijk ? maw: maakt het uit of je het gas loslaat bij 4000 of 2500 toeren bij 80 km/h ? of bij 60 of 80 km/h bij (ongeveer) hetzelfde toerental ?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 14:11 #1202973
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic kruiskoppeling
Het klinkt een beetje hetzelfde als ik een tijdje terug had, speling in de kruiskoppeling achter de versnellingsbak. Op het moment dat je gas geeft komt er druk naar één kant op te staan en zal de speling niet of nauwelijks merkbaar zijn, echter als je het gas eraf haalt zou de cardan as mooi rond moeten draaien, mits geen speling, door de middelpuntvliedende kracht, als er echter speling op zit gaat hij 'zwaberen' wat dat geluid zou kunnen veroorzaken.
Ik zou in ieder geval de kruiskoppeling even checken, dat hoeft niet veel te kosten.

Gulle Groet,
Ik zou in ieder geval de kruiskoppeling even checken, dat hoeft niet veel te kosten.

Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 14:20 #1202975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hardy
misschien een gescheurde Hardy schijf oid? klinkt allemaal erg 'aandrijflijn' achtig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 14:27 #1202976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheid afhankelijk
Henk,
Het is snelheid afhankelijk. Op de snelweg hooik het geluid snel, hoe langzamer ik rij , hoe langzamer het geluid. De laatste meters voor een stoplicht zijn het ergst. Jehoort steeds langzamer TAKKE, TAKKE, TAK.
Ik zelf denk ook kruiskoppeling maar kan je dat zien of voelen of moeet eerst de aandrijfas worden los gemaakt? Kruiskoppeling voor is dat de hardyschijf?
Garage van West hoorde alleen geluid bij het injectierelais waar de slangetjes in vieren de vier cylinders bedienen. Met een nieuw relais was het geluid niet weg. Ze hebben mij dit laten horen met een stethoscoop. Trouwens erg goede garage. Anderhalf uur zoeken, niets gevonden en hoefde niets te betalen. Allen dit geluid waarschijnlijk de brandstofpomp of iets kan zeker niet dat harde geluid veroorzaken wat ik hoor bij gas los laten, ik schaam me soms voor het harde geluid.
Als ik een weekendje weg ga en de auto is wat zwaarder moet ik echt zachtjes weg rijden anders lijkt het of over rimpels in de weg rij. Het zal toch iets met de aandrijving zijn denk ik
Het is snelheid afhankelijk. Op de snelweg hooik het geluid snel, hoe langzamer ik rij , hoe langzamer het geluid. De laatste meters voor een stoplicht zijn het ergst. Jehoort steeds langzamer TAKKE, TAKKE, TAK.
Ik zelf denk ook kruiskoppeling maar kan je dat zien of voelen of moeet eerst de aandrijfas worden los gemaakt? Kruiskoppeling voor is dat de hardyschijf?
Garage van West hoorde alleen geluid bij het injectierelais waar de slangetjes in vieren de vier cylinders bedienen. Met een nieuw relais was het geluid niet weg. Ze hebben mij dit laten horen met een stethoscoop. Trouwens erg goede garage. Anderhalf uur zoeken, niets gevonden en hoefde niets te betalen. Allen dit geluid waarschijnlijk de brandstofpomp of iets kan zeker niet dat harde geluid veroorzaken wat ik hoor bij gas los laten, ik schaam me soms voor het harde geluid.
Als ik een weekendje weg ga en de auto is wat zwaarder moet ik echt zachtjes weg rijden anders lijkt het of over rimpels in de weg rij. Het zal toch iets met de aandrijving zijn denk ik
Moderators: Jerry Stam