velgen 940 versus 850
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een setje velgen/winterbanden voor m'n 940. Maar er is maar weinig en de prijzen (daarom) absurd. Het moet wel een beetje leuk blijven...
Daarom vraag ik me af, passen velgen van een 850, of v70, v80 enz ook op een 940? Dat zou het zoeken behoorlijk verruimen. Iemand die dat weet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej hej Jan,
gaat helaas niet passen het verschil zit hem in de ET-waarde
Kijk hier maar <a href=" www.fznederland.com//?/steekwijzer/ " title="eens">eens
Hej då Toon
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Janneman
Ik heb M+S banden van Nokian (omdat Michelin geen M+S levert) op m'n Omega's laten leggen. 95 euro per stuk als ik me niet vergis. Niet niks. Maar hier kan ik het hele jaar op rijden en kom zelfs bij onze oosterburen niet in de problemen met de wet.
Groetjes
Mathy
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vind het vreemd dat ze voor een 960 tot 95 een ETwaarde aangeven van 25, terwijl ik er gewoon 43 zonder problemen op heb liggen ( ook nog de 850 T5 velgen )

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou dan betekenen dat dat soort velgen ook gewoon onder m'n 940 moeten passen. Zo boeiend zijn die 2 cm van de ET waarde nou ook weer niet.
Overigens heb ik al eens geprobeerd of de velgen van m'n 144 (15") er onder passen, maar dat gaat niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andor schreef :
Vind het vreemd dat ze voor een 960 tot 95 een ETwaarde aangeven van 25, terwijl ik er gewoon 43 zonder problemen op heb liggen ( ook nog de 850 T5 velgen )
Ik zag volgens mij dat jouw 950 van 1995 is, is dat dan modeljaar 1995 of bouwjaar 1995?
ET25 geldt tot en met 1995 (dus niet tot) en ET43 geldt vanaf 1995, dus 1996 en verder.
Als jouw 960 dus uit eind 1995 is, maar als modeljaar 1996 te boek staat, zou daar wel eens het verschil in kunnen zitten.
Ja, de 850 velgen van na 1993 (dus 1994 en verder) passen.
Zie voor wat meer info ook de <a href="/node/5432" target="_blank">interne informatiepagina</a>
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb nog een set stalen velgen in de aanbieding, afkomstig van onze 940.
Als je een goed bod doet heb ik eventueel ook nog een set Adhara's. maar die liggen nu onder mijn eigen auto.
Richard
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Siang Phoa schreef : afhankelijk van de ET waarde zou het kunnen zijn dat stalen velgen van de 140 of 240 serie ook passen, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel, dat de 15"velgen van 240 Turbo niet passen op mijn 940 met ABS. Dan is er onvoldoende ruimte voor de klauw.
Op de 780 passen die ook niet!
Heb zo nog een setje turbovelgen liggen.
Groeten.
Hedwig