Vreemd blazende fan: weer niet opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2007 17:05 #1062342
door V700 register

Hallo,
De elektrische fan van mijn '96 940 LPT blijft de gemoederen bezighouden. En nu, na weer een bezoek aan de werkplaats, wordt het steeds raadselachtiger.
De fan blijft aanspringen als de auto (bijna) tot stilstand komt, slaat na een paar seconden weer af en slaat dan na een tiental seconden weer aan. En dit herhaalt zich. Ook als de auto koud is, ook als de airco uitstaat. Met 'ACC OFF' gaat hij continu blazen. Kortom, hij leidt een eigen leven.
Na de thermostaat en het relais van de fan zijn nu het complete bedieningsblok van de ECC in het dashboard en de temperatuursensor onder het spruitstuk vervangen. De drie sensoren onder de radiateur zijn gecontroleerd/doorverbonden en goed bevonden.
I'm lost...iemand nog een goed idee?
Prettig weekend, Joost.
Vreemd blazende fan: weer niet opgelost! is gemaakt door V700 register

Hallo,
De elektrische fan van mijn '96 940 LPT blijft de gemoederen bezighouden. En nu, na weer een bezoek aan de werkplaats, wordt het steeds raadselachtiger.
De fan blijft aanspringen als de auto (bijna) tot stilstand komt, slaat na een paar seconden weer af en slaat dan na een tiental seconden weer aan. En dit herhaalt zich. Ook als de auto koud is, ook als de airco uitstaat. Met 'ACC OFF' gaat hij continu blazen. Kortom, hij leidt een eigen leven.
Na de thermostaat en het relais van de fan zijn nu het complete bedieningsblok van de ECC in het dashboard en de temperatuursensor onder het spruitstuk vervangen. De drie sensoren onder de radiateur zijn gecontroleerd/doorverbonden en goed bevonden.
I'm lost...iemand nog een goed idee?
Prettig weekend, Joost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2007 17:33 #1181989
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic aardedraad controleren?
Fan wordt aangestuurd door diverse faktoren. Vaak is de aarde draad dan ook gestuurd. Wanneer deze ergens massa maakt gaat de fan draaien. MAW controleer of de fan draait met vaste massa, zoja controleer dan of de aardedraad overal goed geisoleerd is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2007 09:43 #1182112
door V700 register
...is dit inzicht wel, omdat we het steeds zoeken in 'sensoren' en 'aansturing'.
Er zit namelijk wel een patroon in de symptomen, wat ik (nog) niet kan rijmen met een massaprobleem.
Maar goed, dat ik 't niet kan rijmen zegt gelukkig helemaal niets Een interessante voor de sleuteldag volgende week dus.
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Boeiend...
...is dit inzicht wel, omdat we het steeds zoeken in 'sensoren' en 'aansturing'.
Er zit namelijk wel een patroon in de symptomen, wat ik (nog) niet kan rijmen met een massaprobleem.
Maar goed, dat ik 't niet kan rijmen zegt gelukkig helemaal niets Een interessante voor de sleuteldag volgende week dus.
Joost
Moderators: Jerry Stam