"Warme lucht -klep"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eh Bas,
Op LPG zetten ze die klep altijd vast, want een LPG auto heeft geen last van een injectiesysteem wat bevriest, en een LPG auto loopt gelijk goed en heeft het dus helemaal niet nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar staat ie dan dus vast op alleen warm, of alleen koud?
Bij mij staat ie op uitsluitend koude lucht, wat in de winter volgens mij geen succes is.
De klep zit dus volgens mij aan de verkeerde kant van de schroef......toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef : Op koud staat ie vast natuurlijk, warme lucht zorgt ervoor dat je kleppen nog heter worden en dus sneller verbranden, bovendien wil je altijd zo koud mogelijke lucht in je motor ivm het rendement, koude lucht bevat nl relatief meer zuurstof dan warme ivm het uitzetten van de lucht.
Helaas is de lucht in de praktijk niet koud....want hij 'pakt' gewoon lucht uit de (warme) motorruimte. Bovendien, zoals al geschreven, is de aluminiumslang vaak weg of kapot, waardoor het in de praktijk al helemaal niks meer uitmaakt hoe die klep nu precies staat: gegarandeerd pakt ie warme lucht uit de motorruimte.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
JohanvdHoven schreef :
Mijn slang (of wat er van over was) is na de laatste sleuteldag bij Nordicar blijven liggen.
ik wil best een vervanger plaatsen maar waar haal je die? Nordicar vertelde me dat het een onredelijk duur onderdeel was...
Toevallig vroeg ik enkele weken geleden naar dezelfde 'buis' bij Nordicar. Ze zeiden 'oh, die buis slopen we er altijd gelijk af als hij niet goed meer is, ze gaan allemaal stuk. Hier in Nederland is hij toch overbodig, het is bijna nooit koud genoeg.'
Dus... neem kennis van deze mening, en doe er mee wat je wilt.