940 lambda lampje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 21:22 #1062095
door V700 register
Heren goeden avond
ik heb recent een 940 aangeschaft en een week later nu dus brand het lampje van mijn labda.
Zo ik hier heb gelezen kan het van alles zijn , maar die van mij loopt niet raar of anders dan daar voor .
Is het dan naar alle waarschijnlijkheid dat alleen de zonde stuk is of moet ik hem toch ff uit laten lezen of het niet wat anders is de auto heeft pas 212000 km gelopen en is uit 92
Weet ook niet of dat toen al kon .
Weet voor de rest niet zoveel van deze auto alle info is welkom.
bvd Huub .
940 lambda lampje is gemaakt door V700 register
Heren goeden avond
ik heb recent een 940 aangeschaft en een week later nu dus brand het lampje van mijn labda.
Zo ik hier heb gelezen kan het van alles zijn , maar die van mij loopt niet raar of anders dan daar voor .
Is het dan naar alle waarschijnlijkheid dat alleen de zonde stuk is of moet ik hem toch ff uit laten lezen of het niet wat anders is de auto heeft pas 212000 km gelopen en is uit 92
Weet ook niet of dat toen al kon .
Weet voor de rest niet zoveel van deze auto alle info is welkom.
bvd Huub .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 21:36 #1180608
door V700 register
Hallo Huub
Hoofdletters, komma's en punten maken een tekst vaak veel begrijpelijker.
Rob K.
Beantwoord door V700 register in topic Nederlands
Hallo Huub
Hoofdletters, komma's en punten maken een tekst vaak veel begrijpelijker.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 21:42 #1180610
door V700 register
Hoi Huub,
Je tast nu nog even in het donker aangezien je de code niet weet. Je hebt, als ik mij niet vergis, een diagnoseunit onder de motorkap zitten welke met ledjes aangeeft wat de storing is. Hoe dit werkt is, denk ik, al wel beschreven op dit forum.
Als je de code weet kun je een veel duidelijker vraag neerleggen en weten wij ook beter in welke hoek we het moeten zoeken.
Succes!
Tamas
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Huub,
Je tast nu nog
Hoi Huub,
Je tast nu nog even in het donker aangezien je de code niet weet. Je hebt, als ik mij niet vergis, een diagnoseunit onder de motorkap zitten welke met ledjes aangeeft wat de storing is. Hoe dit werkt is, denk ik, al wel beschreven op dit forum.
Als je de code weet kun je een veel duidelijker vraag neerleggen en weten wij ook beter in welke hoek we het moeten zoeken.
Succes!
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 21:45 #1180611
door V700 register
Heb je dan ook een idee waar ik die unit moet vinden
Bvd huub
Beantwoord door V700 register in topic 940
Heb je dan ook een idee waar ik die unit moet vinden
Bvd huub
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 22:21 #1180618
door V700 register
Ik weet niet of het bij de 940 anders geregeld is dan bij de 700's met lamda sonde maar ik zou het eens proberen bij de linker veerpoot onder de motorkap. Klein zwart doosje met een kapje en daaronder een steekpennetje. Zit ie er niet in dan heb je waarschijnlijk een OBD aansluiting (al waren die dacht ik later dan 92) en hoe je die uitleest weet ik zo niet.
Groet,
Tamas
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet of het bij de
Ik weet niet of het bij de 940 anders geregeld is dan bij de 700's met lamda sonde maar ik zou het eens proberen bij de linker veerpoot onder de motorkap. Klein zwart doosje met een kapje en daaronder een steekpennetje. Zit ie er niet in dan heb je waarschijnlijk een OBD aansluiting (al waren die dacht ik later dan 92) en hoe je die uitleest weet ik zo niet.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2007 22:35 #1180619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alvast bedankt, je leest
alvast bedankt, je leest het morgen wel ik heb wel zoiets gezien vandaag aande bestuurders kant ga morgen op onderzoek uit als ik er niet uit kom hoor je het wel. het enige wat ik dan kan doen is om hulp roepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2007 19:37 #1180688
door V700 register
ja hoor,daar was ik weer gevonden op pin 6 had ik drie keer een knipper dus 1-1-1 .
als jeweet wat het is graag bericht
Beantwoord door V700 register in topic gevonden
ja hoor,daar was ik weer gevonden op pin 6 had ik drie keer een knipper dus 1-1-1 .
als jeweet wat het is graag bericht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2007 19:46 #1180689
door V700 register
Ik had het contact aan of moet de motor echt draaien om hem uit te lezen ik heb net in een ander artiekel gelezen dat er bij die code niks aan de hand is hoe kom ik er nu achter wat er aan de hand is dan.
bvd Huub
Beantwoord door V700 register in topic contact
Ik had het contact aan of moet de motor echt draaien om hem uit te lezen ik heb net in een ander artiekel gelezen dat er bij die code niks aan de hand is hoe kom ik er nu achter wat er aan de hand is dan.
bvd Huub
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2007 19:57 #1180690
door V700 register
Toch even uit laten lezen en laten resetten. Gebeurd bij mijn 940 (312000 km) ook wel eens. Zeker als er veel korte ritjes mee gemaakt worden. Dan vervuild de lambda sonde waarschijnlijk wat en laat het afweten. Systeem schakeld dan over op noodprogramma. Merk je verder niets van in het rijden, maar toch wijs om er even naar te laten kijken.

Pieter Lameij
Beantwoord door V700 register in topic Lampje Lambda sonde
Toch even uit laten lezen en laten resetten. Gebeurd bij mijn 940 (312000 km) ook wel eens. Zeker als er veel korte ritjes mee gemaakt worden. Dan vervuild de lambda sonde waarschijnlijk wat en laat het afweten. Systeem schakeld dan over op noodprogramma. Merk je verder niets van in het rijden, maar toch wijs om er even naar te laten kijken.

Pieter Lameij
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 20:14 #1180898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank u wel
ik ben vandaaag in de garage geweest en inderdaad niks aan de hand lampje uit. weer lekker rijden wat een auto al had ik eerder geweten hoe lekker z'n groote volvo reed had ik er eerder een gekocht ikheb eerder een 440 gereden maar dat is echt een daf vergeleken met een 940.
Moderators: Jerry Stam