s90 koppakking vervangen + injectoren, loop weer perfect

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 21:05 #1061864 door V700 register

Menschen,

In dit draadje:

<a href="/node/13278"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/13278

Staat het verhaal over mijn lekker kopppakking.
Vandaag is hij nogmaals bij volvo geweest om de lpi injectoren luchtdicht te maken en er is er 1 gemaakt.

Ze waren er zelf erg trots op hoe strak hij loopt.
Alleen bij een koude start, start hij niet lekker en moet ik even doorstarten... hij start op benzine.
Zodra ik daarna de auto uitzet en weer start doet hij het perfect, tot een uurtje na dat je hem uitzet en hij enigsinds is afgekoeld.

Iemand enig idee? Bel morgen volvo ook nog wel even maar waarschijnlijk heeft ie daar niet meer als een uur stil gestaan en merk je het dus niet.

Is het trouwens ook mogelijk om alleen op lpg te starten, al is dat natuurlijk niet aan te raden.

Ik kwam er trouwens ook achter via NAP dat m,n auto bijna een ton is teruggedraait... ben dus redelijk belazerd ook al heb ik hem voor een prikkie gekocht... maar ben al bezig die garage een flinke poot uit te draaien en hopelijk hem al z,n poten af te zagen omdat hij dit ook heeft gedaan met mijn ingeruilde 850 die ineens 70.000KM minder had gereden, na even gebelt te hebben met de nieuwe eigenaar. Maar das weer een ander verhaal, voor een ander draadje.

Dank jullie wel!

Gideon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 21:27 #1178757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwarte lijst
Gideon, Vervelend dat je dit achteraf te weten komt. Maar er gaan stemmen op om een zwarte en een witte lijst samen te stellen. Ik neem aan dat jouw bijdrage genomineerd wordt voor een hoge positie op de zwarte lijst?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 22:04 #1178759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat hoop ik zeker...

Het hele verhaal doe ik hier nog een keer omdat ik samen met de nieuwe eigenaar van mijn oude 850 en met het RDW + NAP en ANWB bezig ben en zaak te maken tegen deze garage die dit natuurlijk veel vaker heeft gedaan en nog van niets weet.
Dus in het licht daarvan doe ik even verslag als ik een echte case heb, heb nu alleen nog losse bewijzen maar er komen er elke dag meerdere bij... das het mooie van internet, zoals google en marktplaats in combi met rdw.

Dus later meer, maar deze garage die trouwens nog maar 2 maanden zaken doet (onder deze naam) moet zeker op een zwartelijst.

Maar nu nog enig idee wat het slechte starten kan zijn?

&#160;

Dank!

Gideon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 22:14 #1178760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niks zwarte lijst

Het is verstandiger om de Bovag te informeren over zulke praktijken.

En de ANWB.

RDW

Aangifte doen van misleiding.

Het heeft weinig effect om hier in redelijk besloten kring een lijst op te stellen. Dan heb je bij <a href=" www.volvo-forum.nl/ "> www.volvo-forum.nl meer kans van slagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 22:27 #1178766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ook prima...

Ja lijkt mij eigenlijk ook, dat doe ik namelijk nu ook en zijn ze erg blij mee en erg vel op.

Gideon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 13:46 #1178801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht starten

Na enige tijd slecht starten zou een lekkende gas injector kunnen zijn. Er lekt dan na het afzetten nog wat LPG na, wat na verloop van tijd het inlaatspruitstuk vult. Bij het starten op benzine heb je dan een raar gas/benzinemengsel waar de motor slecht op aanslaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 19:43 #1178815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmm

Zo klinkt het wel, alleen is hij net bij de dealer geweest om de injectoren na te laten kijken en die hebben we 1 vervangen.

Het is alleen als ik +/- binnen een uur na gereden te hebben weer start, niet bij een koude start en ook niet bij een start binnen een korte tijd.

Is het uberhaubt mogelijk om mijn lpi installatie alleen om lpg te laten starten? Ik kan er niets over vinden in de handleiding die bij m,n gastank hoord.

Thanx!

Gideon

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 22:59 #1178853 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Wegvallende brandstofdruk

Klinkt erg naar het wegvallen van de benzinedruk na een langere periode op gas te hebben gereden. Dit zou je als volgt kunnen testen. Proberen nadat je weer een uurtje op LPG hebt gereden, alvorens te starten, de wagen twee of drie keer op contact te zetten. Dus zonder te starten.

Het is de bedoeling dat je steeds even de brandstofpomp hoort aanslaan.  Als de benzine leidingen zijn leeggelopen worden deze nu weer gevuld en onder druk gezet. Hierna kun je proberen te starten. Als de wagen nu wel direct aanslaat kun je bij de garage vragen of ze de restdruk in het benzinesysteem willen meten.  

Achter op de commonrail zit een schroefnippel waarop een drukmeter kan worden aangesloten. De gemeten druk moet gedurende een voorgeschreven periode worden vastgehouden. Is dit niet het geval dan kan op een aantal manieren de druk wegvallen.

Alle gemonteerde aansluitingen behoren natuurlijk lekvrij te zijn. Deze lekkages zouden anders zichtbaar moeten zijn. Niet van buitenaf zichtbaar zijn lekkage aan bijvoorbeeld een benzine-injector (komt niet vaak voor). Ook de benzine-drukregelaar kan intern lekken via het gemonteerde membraam. Wat ook nog zou kunnen is dat de terugslagklep in de brandstofpomp niet correct/afdoende afdicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 23:04 #1178855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wie?
Wil wel graag weten, wanneer je zover bent, welke garage het is. Dan kunnen we velen beoeden voor de praktijken. Kun je wel al vertellen in welke regio deze garage zich bevind?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2007 18:32 #1178896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regio R'dam

Hij bevind zich in een plaatsje bij R'dam.
Zodra ik een case tegen hem/hun heb opgebouwd dan doe ik verslag.
En ik houd z,n aanbod nauwlettend in de gaten en hij heeft nu geen volvo's meer staan :-)

Gr,

Gideon

Moderators: Jerry Stam