Wie rijdt er op aardgas/CNG?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2007 15:46 #1061814
door V700 register
Vlo is toe aan een nieuwe LPG pomp en tank; ik wil kijken wat de kosten zijn voor de ombouw naar CNG.
Ben dus benieuwd wie er ervaring heeft met het rijden op CNG.
Alvast bedankt
JP
Wie rijdt er op aardgas/CNG? is gemaakt door V700 register
Vlo is toe aan een nieuwe LPG pomp en tank; ik wil kijken wat de kosten zijn voor de ombouw naar CNG.
Ben dus benieuwd wie er ervaring heeft met het rijden op CNG.
Alvast bedankt
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2007 17:55 #1178392
door V700 register
Je zal wel de eerste zijn die op aardgas wil gaan rijden binnen de vereniging.
Mijn kennis rijkt niet zover, maar op de site van autoweek stond laatst iets over de nieuwe BMW7 op CNG. En daar heb ik gelezen dat je aardgas dient te bewaren bij 200 bar of meer en min 175 graden. Ook het verbruik is niet zoals bij LPG. Eerder 2 maal zo hoog.
Leuk project.
Beantwoord door V700 register in topic CNG
Je zal wel de eerste zijn die op aardgas wil gaan rijden binnen de vereniging.
Mijn kennis rijkt niet zover, maar op de site van autoweek stond laatst iets over de nieuwe BMW7 op CNG. En daar heb ik gelezen dat je aardgas dient te bewaren bij 200 bar of meer en min 175 graden. Ook het verbruik is niet zoals bij LPG. Eerder 2 maal zo hoog.
Leuk project.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2007 18:11 #1178394
door V700 register
Naar wat ik er van weet is de installatie totaal anders voor CNG.
Je bent er niet met een andere tank/pomp.
Weet zowiezo niet of onze wagens cng lusten
Beantwoord door V700 register in topic wat ik weet
Naar wat ik er van weet is de installatie totaal anders voor CNG.
Je bent er niet met een andere tank/pomp.
Weet zowiezo niet of onze wagens cng lusten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2007 21:13 #1178406
door V700 register
Volvo: alleen nog diesel en benzine; geen LPG of CNG (BiFuel) meer
Toyota: wij zitten op hybride, niet op CNG of LPG
VW: alleen de Touran en Caddy met CNG
Ford: geen CNG leverbaar.
Dusss.... Verder onderzoek naar verbruik en kosten.
Beantwoord door V700 register in topic Even wat dealers langsgegaan
Volvo: alleen nog diesel en benzine; geen LPG of CNG (BiFuel) meer
Toyota: wij zitten op hybride, niet op CNG of LPG
VW: alleen de Touran en Caddy met CNG
Ford: geen CNG leverbaar.
Dusss.... Verder onderzoek naar verbruik en kosten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2007 01:05 #1178414
door V700 register
te verkijgen ook nog, cng
of je moest zo'n apperaatje hebben waardoor je em via de gasaansluiting thuis heel heel langzaam kan vullen.
Doe mij dan maar voorlopig gewoon lpg, is al lastig genoeg in het buitenland. Wil eigelijk helemaal niet gaan nadenken hoe je cng moet krijgen in frankrijk oid
Beantwoord door V700 register in topic lastig
te verkijgen ook nog, cng
of je moest zo'n apperaatje hebben waardoor je em via de gasaansluiting thuis heel heel langzaam kan vullen.
Doe mij dan maar voorlopig gewoon lpg, is al lastig genoeg in het buitenland. Wil eigelijk helemaal niet gaan nadenken hoe je cng moet krijgen in frankrijk oid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2007 03:11 #1178417
door V700 register
Heb je inderdaad wel nodig. Er zijn op dit moment iets van 6 tankstations in NL, voor mij de dichtsbijzijnde is Leeuwarden, 100 kilometer om. Zit echter vaker in DUitsland waar aardgasauto's niet super bijzonder zijn.
Maar was meer geinteresseerd in de onderliggende mogelijkheden, zoals het gebruik van CNG in een dieselmotor hetgeen naar verluid vele malen schoner is dan met kat en roetfilter.
Zal het forum op de hoogte houden!
Beantwoord door V700 register in topic CNG slow fill
Heb je inderdaad wel nodig. Er zijn op dit moment iets van 6 tankstations in NL, voor mij de dichtsbijzijnde is Leeuwarden, 100 kilometer om. Zit echter vaker in DUitsland waar aardgasauto's niet super bijzonder zijn.
Maar was meer geinteresseerd in de onderliggende mogelijkheden, zoals het gebruik van CNG in een dieselmotor hetgeen naar verluid vele malen schoner is dan met kat en roetfilter.
Zal het forum op de hoogte houden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2007 19:21 #1178459
door V700 register
Klopt,
Een diesel loopt heel goed op aardgas ondanks zijn enorme hoge compressie. Er dienen wel een aantal aanpassingen te worden gedaan. De ontbranding van die omgebouwde diesel naar aardgas is namelijk geen zelfontsteker meer. Er wordt vaak een heel klein beetje diesel ingespoten die de verbranding van het aardgas inleidt. Je zult zelf moeten bouwen, er zijn geen ombouw kits op de markt. Er zijn wel artikelen en publicaties op het internet te vinden. Nadeel: veel publicaties van SAE zijn alleen toegankelijk met lidmaatschap
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Diesel op gas
Klopt,
Een diesel loopt heel goed op aardgas ondanks zijn enorme hoge compressie. Er dienen wel een aantal aanpassingen te worden gedaan. De ontbranding van die omgebouwde diesel naar aardgas is namelijk geen zelfontsteker meer. Er wordt vaak een heel klein beetje diesel ingespoten die de verbranding van het aardgas inleidt. Je zult zelf moeten bouwen, er zijn geen ombouw kits op de markt. Er zijn wel artikelen en publicaties op het internet te vinden. Nadeel: veel publicaties van SAE zijn alleen toegankelijk met lidmaatschap
Robert
Moderators: Jerry Stam