Heb ik nou een ZF of een AW automaat ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 04:17 #1061737
door V700 register
Ik heb natuurlijk voordat ik de 740 kocht al het eea op het forum gelezen over de verschillende type's automaten, en zoals ik heb begrepen heb ik een AW automaat PRND21 (en heeft de ZF PRND321).
Nou lees ik op de VIN pagina dat de 5 (1986) een ZF automaat is en staat er 1987 AW, echter mijn automaat heeft PRND21 en zou dus toch een AW automaat moeten zijn ?
Mijn VIN nummer YV1745835G2043860
mvg
Marcel
Heb ik nou een ZF of een AW automaat ? is gemaakt door V700 register
Ik heb natuurlijk voordat ik de 740 kocht al het eea op het forum gelezen over de verschillende type's automaten, en zoals ik heb begrepen heb ik een AW automaat PRND21 (en heeft de ZF PRND321).
Nou lees ik op de VIN pagina dat de 5 (1986) een ZF automaat is en staat er 1987 AW, echter mijn automaat heeft PRND21 en zou dus toch een AW automaat moeten zijn ?
Mijn VIN nummer YV1745835G2043860
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 07:38 #1177677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vloeken
Marcel, Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik kijk veel op <a href="
www.volvo760.de/daten/id/id.php
" target="_blank">deze site. Volgens deze Duitse site zou er een AW bak onder moeten zitten, alleen dat verklaart PRND21 niet. Vadis geeft bij het invullen van de VIN aan dat er een ZF22 bak onder zit. Aan Vadis hecht ik meer waarde in dit geval.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 09:27 #1177680
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Bak
De automaat kan natuurlijk ook een keer vervangen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 10:37 #1177687
door V700 register
Duik er eens onder zou ik zeggen, als het een AW is staat er aan de linkerkant van de bak een plaatje op met het typenr, effe een doekie eroverheen en je weet het zeker, om uit te leggen hoe je het voor de rest onder de auto kan zien is te ingewikkeld om uit te leggen, maar het schakelmechaniek wijst wel op een AW bak, als het knoppie op de pook ook nog het pijltje op het dashboard laat zien en je voelt dat er wat gebeurt in de bak weet je het zeker, het is dan een AW-bak.
Groeten,Co.
Beantwoord door V700 register in topic Duik er eens onder zou ik
Duik er eens onder zou ik zeggen, als het een AW is staat er aan de linkerkant van de bak een plaatje op met het typenr, effe een doekie eroverheen en je weet het zeker, om uit te leggen hoe je het voor de rest onder de auto kan zien is te ingewikkeld om uit te leggen, maar het schakelmechaniek wijst wel op een AW bak, als het knoppie op de pook ook nog het pijltje op het dashboard laat zien en je voelt dat er wat gebeurt in de bak weet je het zeker, het is dan een AW-bak.
Groeten,Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 10:43 #1177688
door V700 register
Ik zou er vanuit gaan dat zowel Eric, als Gerard als VADIS gelijk hebben.
Als je VIN in VADIS intikt en er komt uit dat het een ZF moet zijn, zou ik voor 99,9% zeker zijn van het feit dat dat de automaat is waarmee de auto uit de fabriek kwam rollen.
Dus dat er een ander onder zit, is best mogelijk, maar niet bij 160kkms.
Het blok klopt wel? (en dan bedoel ik niet de sticker op de distributiekap, maar of er ook echt dat blok in zit wat Volvo er orgineel ingezet heeft?)
De meest belachelijke mogelijheid kan natuurlijk zijn dat iemand het raampje bij de automaat heeft vervangen, van PRND321 naar PRND21, wat tevens betekent dat jou automaat zich niet in 1 laat zetten, maar alleen 2 en verder.
Toch maar even onder de auto kruipen?
Aan de bestuurderskant van de automaatbak zit een plaatje, daar staat niet alleen het typenummer op, maar ook textueel de aanduiding van de bak (ik zie net dat Co dat ook al schreef.)
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal goed.
Ik zou er vanuit gaan dat zowel Eric, als Gerard als VADIS gelijk hebben.
Als je VIN in VADIS intikt en er komt uit dat het een ZF moet zijn, zou ik voor 99,9% zeker zijn van het feit dat dat de automaat is waarmee de auto uit de fabriek kwam rollen.
Dus dat er een ander onder zit, is best mogelijk, maar niet bij 160kkms.
Het blok klopt wel? (en dan bedoel ik niet de sticker op de distributiekap, maar of er ook echt dat blok in zit wat Volvo er orgineel ingezet heeft?)
De meest belachelijke mogelijheid kan natuurlijk zijn dat iemand het raampje bij de automaat heeft vervangen, van PRND321 naar PRND21, wat tevens betekent dat jou automaat zich niet in 1 laat zetten, maar alleen 2 en verder.
Toch maar even onder de auto kruipen?
Aan de bestuurderskant van de automaatbak zit een plaatje, daar staat niet alleen het typenummer op, maar ook textueel de aanduiding van de bak (ik zie net dat Co dat ook al schreef.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 12:38 #1177695
door V700 register
Co,
er zit een knopje op de pook en er brand soms een pijltje ook al raak ik het knopje niet aan, en het knopje geeft niet echt een schakelaar gevoel en het lampje gaat vanzelf weer uit.
Ik las wel in de online owners manual dat de gle en de turbo een AW automaat hadden(Amerika) en de GL een ZF, maar ja ik heb een GL. Echter de pook met knopje, de schakelindicator en het lampje met pijl wijzen op AW. Dus ik zal er toch eens onder moeten duiken om het zeker te weten.
Die 160.000 is de tellerstand dus, daar hecht ik vooralsnog niet zo'n waarde aan.
mvg
Marcel
Beantwoord door V700 register in topic Pijltje en knopje
Co,
er zit een knopje op de pook en er brand soms een pijltje ook al raak ik het knopje niet aan, en het knopje geeft niet echt een schakelaar gevoel en het lampje gaat vanzelf weer uit.
Ik las wel in de online owners manual dat de gle en de turbo een AW automaat hadden(Amerika) en de GL een ZF, maar ja ik heb een GL. Echter de pook met knopje, de schakelindicator en het lampje met pijl wijzen op AW. Dus ik zal er toch eens onder moeten duiken om het zeker te weten.
Die 160.000 is de tellerstand dus, daar hecht ik vooralsnog niet zo'n waarde aan.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 12:58 #1177700
door V700 register
Marcel,
Je kunt het toch ook aan het aantal schakelstanden voelen welke bak er onder zit? Gewoon even tellen en voelen aan de pook. 5 standen een AW, 6 standen een ZF.
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Aantal schakelstanden?
Marcel,
Je kunt het toch ook aan het aantal schakelstanden voelen welke bak er onder zit? Gewoon even tellen en voelen aan de pook. 5 standen een AW, 6 standen een ZF.
Robert
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2007 22:33 #1177761
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Het steeds weerkerende probleem voor de VIN-decoders!
Volvo heeft in het verleden dezelfde code gebruikt voor verschillende uitvoeringen.
De juiste betekenis van de code is slechts te achterhalen door ook het modeljaar maar dikwijls ook de motorcode mee te laten spelen.
De versnellingsbakcode 5 is zowel gebruikt voor de ZF4HP22, AW70L en de AW71L.
Een overzichtje:
1984- ZF4HP22
1987 AW70L B230F (88) USA en Canada
1985-1986 AW71L B230K (83)
1987 AW71L B230KH (83)
Vanaf modeljaar 1988 hebben de AW bakken met lock-up code 6.
Maar dat is weer een ander verhaal...
Groeten.
Hedwig
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic 1985-1986 = B230K + AW71L
Het steeds weerkerende probleem voor de VIN-decoders!
Volvo heeft in het verleden dezelfde code gebruikt voor verschillende uitvoeringen.
De juiste betekenis van de code is slechts te achterhalen door ook het modeljaar maar dikwijls ook de motorcode mee te laten spelen.
De versnellingsbakcode 5 is zowel gebruikt voor de ZF4HP22, AW70L en de AW71L.
Een overzichtje:
1984- ZF4HP22
1987 AW70L B230F (88) USA en Canada
1985-1986 AW71L B230K (83)
1987 AW71L B230KH (83)
Vanaf modeljaar 1988 hebben de AW bakken met lock-up code 6.
Maar dat is weer een ander verhaal...
Groeten.
Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 03:38 #1177789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Moderators: Jerry Stam