volvo 940 lpg start niet op benzine (alarm?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2007 09:22 #1061592
door V700 register
hallo ik heb een wat vreemd probleem
ik ben in bezit van een helemooie 940 gl 2.3 i 96 kw
hij rijdt op lpg alleen hoort hij te starten op benzine
en dat doet hij niet hij wou eerst niet vonken toen ik hem kocht
we hebben toen de bruine draad bij de accu van het alarm systeem losgekoppelt toen hadden we wel weer vonk en als je tijdens het starten 2x op de lpg knop drukt schakelt hij over op lpg en slaat hij wel aan
als je hem op benzine start pompt hij de cilinders in een paar tellen vol met benzine eerst dachten we aan kapotte injecktoren dus die hebben we vervangen
maar het probleem blijft het zelfde
nu hebben wij het vermoeden dat de computer een continu plus op de injecktoren zeg als een soort start blokeering
ik heb er geen afstandsbediening bij van het alarm
is iemand bekent met dit probleem
m,v,g ronald
volvo 940 lpg start niet op benzine (alarm?) is gemaakt door V700 register
hallo ik heb een wat vreemd probleem
ik ben in bezit van een helemooie 940 gl 2.3 i 96 kw
hij rijdt op lpg alleen hoort hij te starten op benzine
en dat doet hij niet hij wou eerst niet vonken toen ik hem kocht
we hebben toen de bruine draad bij de accu van het alarm systeem losgekoppelt toen hadden we wel weer vonk en als je tijdens het starten 2x op de lpg knop drukt schakelt hij over op lpg en slaat hij wel aan
als je hem op benzine start pompt hij de cilinders in een paar tellen vol met benzine eerst dachten we aan kapotte injecktoren dus die hebben we vervangen
maar het probleem blijft het zelfde
nu hebben wij het vermoeden dat de computer een continu plus op de injecktoren zeg als een soort start blokeering
ik heb er geen afstandsbediening bij van het alarm
is iemand bekent met dit probleem
m,v,g ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2007 09:36 #1176666
door V700 register
Los van het alarmsysteem/startonderbreker, zou ik het zoeken in een van de relais.
Als ik het goed interpreteer, lijkt het me een relais wat af had moeten vallen, maar dat niet meer doet.
Een startonderbreking waarvan de werking berust op het volpompen van de cilinders om zodoende de wegrijdende dief met een verzopen blok achter te laten, lijkt me naast onlogisch ook heel erg milieuonvriendelijk, brandstofverslindend en erg slecht voor de katalysator. Volslagen zinloos ook trouwens, want je zou hem wel aan kunnen duwen dus......
Heb je een diagnosekastje gevonden bij de linkerveerpoot? En de uitleg hier op de site zodat je de <a href="/node/374" target="_blank">LH2.4</a> kunt uitlezen en daar iets mee kan?
Ohja, ik maak gelijk van 1 en 1 maar 2:
Is dit die blauwe die je een kwartier geleden te koop zetten voor 2250.-?
Los van de prijs, lijkt het me wel zo netjes om te vermelden dat er dus iets mis is in het benzineregel/-inspuitsysteem.
Zet er dan gelijk effe bij of het een Estate of Sedan is.
Je hebt overigens ook een berichtje, <a href="/privatemsg/inbox" target="_blank">zie hier </a>
Beantwoord door V700 register in topic Relais.
Los van het alarmsysteem/startonderbreker, zou ik het zoeken in een van de relais.
Als ik het goed interpreteer, lijkt het me een relais wat af had moeten vallen, maar dat niet meer doet.
Een startonderbreking waarvan de werking berust op het volpompen van de cilinders om zodoende de wegrijdende dief met een verzopen blok achter te laten, lijkt me naast onlogisch ook heel erg milieuonvriendelijk, brandstofverslindend en erg slecht voor de katalysator. Volslagen zinloos ook trouwens, want je zou hem wel aan kunnen duwen dus......
Heb je een diagnosekastje gevonden bij de linkerveerpoot? En de uitleg hier op de site zodat je de <a href="/node/374" target="_blank">LH2.4</a> kunt uitlezen en daar iets mee kan?
Ohja, ik maak gelijk van 1 en 1 maar 2:
Is dit die blauwe die je een kwartier geleden te koop zetten voor 2250.-?
Los van de prijs, lijkt het me wel zo netjes om te vermelden dat er dus iets mis is in het benzineregel/-inspuitsysteem.
Zet er dan gelijk effe bij of het een Estate of Sedan is.
Je hebt overigens ook een berichtje, <a href="/privatemsg/inbox" target="_blank">zie hier </a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2007 15:24 #1176713
door V700 register
Ja, dan is de eindtrap van de injectoren in de ECU kapot, en da's prijzig.
Groeten, Co.
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dan is de eindtrap van
Ja, dan is de eindtrap van de injectoren in de ECU kapot, en da's prijzig.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2007 07:47 #1176835
door V700 register
aanduwen is niet een optie
zo gauw hij op contact wordt gezet pomp hij direct de kamers al vol
en zo lang hij op contact staat blijft hij dat ook doen
diagnose kasje geeft geen storing weer die geeft code
1 1 1 aan
ja het is de gene die te koop staat
en nee ik heb het er niet bijgezet want hij wordt niet eerder verkocht dan dat hij weer klaar is
het is geen estate
het lijkt mij ook niet logisch dat hij hem verzuipt via het alarm maar ja alles is mogelijk
ik heb gisteren een van kennis een heel uitgebreid schema gekregen van het inspuit systeem deze 940
die kon het op vragen via de dealer

dus ga nog weer even aan het stoeien
m,v,g ronald
Beantwoord door V700 register in topic volvo940 verzuipt
aanduwen is niet een optie
zo gauw hij op contact wordt gezet pomp hij direct de kamers al vol
en zo lang hij op contact staat blijft hij dat ook doen
diagnose kasje geeft geen storing weer die geeft code
1 1 1 aan
ja het is de gene die te koop staat
en nee ik heb het er niet bijgezet want hij wordt niet eerder verkocht dan dat hij weer klaar is
het is geen estate
het lijkt mij ook niet logisch dat hij hem verzuipt via het alarm maar ja alles is mogelijk
ik heb gisteren een van kennis een heel uitgebreid schema gekregen van het inspuit systeem deze 940
die kon het op vragen via de dealer

dus ga nog weer even aan het stoeien
m,v,g ronald
Moderators: Jerry Stam