Soms hoge toeren stationair
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afgelopen weekend de stationairafstelling op het gasklephuis afgesteld. Bij het dichtknijpen van de slang naar de CIS klep sloeg de motor namenlijk af. Bas heeft het zo afgesteld dat hij met een dichte slang 500 toeren en met een open slang 850/900 toeren draaide.
Na opnieuw starten bleek het stationair toerental 1600 toeren te zijn. Na een rit van 30 kilometer bleek dit echter weer normaal. De volgende ochtend echter weer 1600 toeren, een rit van 50 km heeft daar geen verandering in gebracht. Vanmiddag op weg naar huis de helft van de tijd netjes 800 toeren en de andere helft van de tijd 1600 toeren.
Zou hij vorige week nog zijn afgeslagen als hij nu 800 toeren draait?
Groet, Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als de motor met dichtgeknepen slang 500 toeren loopt moet je de CIS- klep maar eens opnieuw schoonmaken of eens een andere proberen. De CIS- klep zorgt o.a er voor dat de motor meer toeren gaat maken tot de 700/800.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb laatst met een 940 gehad dat ie hetzelfde deed, na meten en onderzoek kwam ik erachter dat de ECU in z'n noodloop stond, gereset, na dertig seconden weer hetzelfde, ik kon de storing ook niet uitlezen er gebeurde gewoon niets, nou had ik nog een reserve ECU liggen en heb die er in gezet, helemaal ok weer alles, ECU's weer omgewisseld probleem weer terug, toen heb de ECU in een andere gezet, probleem zat toen in de andere auto, ECU uit elkaar gehaald, twee printbanen verbrandt, overbrugd ok weer. en ook de diagnose deed het weer, de bedrading gecheckt en niets te vinden, ik heb het vermoeden dat de ECU al een poosje niet gewerkt had of van een andere auto was overgezet.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Co,
Had je wel vermogen en trekkracht in de noodloop?
Buiten stationair rijdt hij prima namenlijk.
Groet, Klaas
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot twee keer toe heb ik afgelopen vakantie hetzelfde gehad. In de file liep het stationair toerentoerental op naar 1600 toeren. Hij reed verder prima. In de file even de motor afgezet en opnieuw gestart: keurig 800 toeren.
Geen idee wat het geweest is. Als het nog een keer gebeurt, zal ik proberen de codes uit te lezen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
sdijkstra schreef :
Tot twee keer toe heb ik afgelopen vakantie hetzelfde gehad. In de file liep het stationair toerentoerental op naar 1600 toeren. Hij reed verder prima. In de file even de motor afgezet en opnieuw gestart: keurig 800 toeren.
Geen idee wat het geweest is. Als het nog een keer gebeurt, zal ik proberen de codes uit te lezen.
Mijn 940 FB kende precies hetzelfde probleem, zelfs bij het starten soms direct naar ong. 1600 toeren. De motor dan afzetten en opnieuw starten dan was het toerental meestal weer normaal. Tijdens het rijden geen probleem maar trap je de koppeling in om af te remmen dan had ik ookweer dat hoge toerental. Soms met een beetje tussengas liep het toerental wel terug. Ik heb TIG keer de CIS-klep schoongemaakt. Het leek dan weer even te helpen maar het verschijnsel kwam steeds weer terug .Nadat ik een andere CIS-klep had gemonteerd is het over.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
op gas wel op benzine liep ie <a href="mailto:K!@#$%t">K!@#$%t
Groeten,Co.