Start niet in N

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2007 13:50 #1061445 door V700 register
Start niet in N is gemaakt door V700 register

Beste allemaal,

Ben gisteren lekker aan het hobbyen geweest, automaat geflusht,(wat een verschil) waterpomp en radiateur vervangen, en de PNP switch vervangen. En nou komt de vraag, vroeger kon ik de auto ook in de N stand starten, met de nieuwe PNP die het verder overigens perfect doet niet meer, zou ik een gemodificeerd type hebben of klopt er gewoon iets niet?

Zijn er meer mensen die alleen in de P stand kunnen starten??

Alvast dank 

Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2007 09:12 #1175818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, ik
kan ook alleen in P starten (en ik weet niet beter dan dat dit zo hoort). Mijn 780 had dit ook.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 00:39 #1281841 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic verjaard
Een verjaarde reactie misschien, maar ik kwam er laatst ook achter dat mijn 960 alleen in P sjoege geeft terwijl de 940 in N en p vrolijk kan aangeslingerd worden. Of het hoort weet ik niet, het boekje zegt van niet. Afijn, echt lastig is het niet. Alzie maar start!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 07:47 #1281845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De S90 van mij kan gelukkig
De S90 van mij kan gelukkig zowel in N als P starten. Das maar goed ook, want in sommige gevallen wil ik in N starten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 13:47 #1281877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan

VolvoS90 schreef : De S90 van mij kan gelukkig zowel in N als P starten. Das maar goed ook, want in sommige gevallen wil ik in N starten.

voor als je rijdend wilt starten?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 14:07 #1281879 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Saab

mbroeren schreef : voor als je rijdend wilt starten?

Dat kan heel handig zijn!
Ooit een Saab Cabrio automaat gekocht en die sloeg op onverwachte momenten steeds af, maar kon dan direct daarna weer gestart worden en liep dan weer prima.
Op een normale manier doormeten en diagnose stellen was niet mogelijk, alleen onderdelen uitwisselen tot het probleem weg was (bleek uiteindelijk de ECU te zijn).
Maar dan rij je op de snelweg, valt de motor uit, automaat in N, starten, en rijden maar weer. Krijg je op een gegeven moment best handigheid in.
Alleen heb ik mijn vrouw nooit zover kunnen krijgen dat ze in de Saab wilde rijden voordat dit probleem was opgelost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 19:54 #1281893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd voor zulke gevallen erg
Idd voor zulke gevallen erg handig.
Maar ik bedoelde als de auto naar voren staat op een naar voren hellende parkeerplaats dan zet ik de auto in N en op de handrem zodat de bak geen dreun krijgt tijdens het schakelen naar R of D. Dit is mij 1 keer overkomen en dat vond ik geen gezond klinkend geluid laat staan het gevoel dat ik erbij had. Volgens mij is dat niet zo best voor die bak...

Moderators: Jerry Stam