plok geluid bij stationair toerental

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2007 20:45 #1061275 door V700 register
plok geluid bij stationair toerental is gemaakt door V700 register
Hallo 740 fans,heb mij net aangemeld als aspirantlid en heb meteen maar een vraag,ben in het bezit van een 740 uit 1985,maar als de motor warm is dan hoor ik een plokgeluid,als ik gas geef is het weg,ik heb gehoord dat het een kantelzuiger is maar dat ik daar nog wel een ton mee kan rijden,kan iemand mij vertellen of dat het kan zijn en hoe erg dat is? voordat ik nog meer geld in de volvo steek,bedankt,Tim 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2007 22:46 #1174690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plokgeluid..

Beste Tim,

ik heb, denk ik twee ton met een kantelende zuiger gereden: olie 1 liter op 10.000 km bij 500.000

geen probleem dus.

Voorwaarde, het moet wel een lantelende zuiger zijn en niet iets anders:

bij koud het hardst, toenemend bij optrekken. bij warm, hoorbaar maar niet hinderljk. Letterlijk, toen ik ooit de kop eraf had kon ik met de duimen links en rechts drukkend de speling in de zuiger voel-hoorbaar maken.

lekker tuffen dus!

Peter, Lobbes 740 tussenmodel 250.000 sinds 30.000 op gas eigen inbouw

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2007 12:23 #1174718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plokgeluid
Hallo Peter,bedankt voor je reactie,het plokgeluid hoor ik alleen als de motor warm is,als ik hem net start,dus koud,hoor ik niets,als ik dan even gereden heb en hij is warm en laat hem stationair draaien en geef dan een klein beetje gas,dus onbelast,dan hoor ik dat geluid,met optrekken hoor ik niets,dus ik ga er maar vanuit dat het een kantelzuiger is,maar ja,wat wil je ook met een aanschafprijs van 350 euro,hij rijd verder prima en de kilometerstand valt ook mee gezien het bouwjaar,255.000 km. en natuurlijk totaal geen roest of deuken,dus hoop hier nog een tijd mee te sturen,de belastingvrije leeftijd zal hij wel halen,groet Tim. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2007 12:31 #1174720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorreiniger?
Tim, Een kantelende zuiger wil nog wel eens ontstaan doordat de smering van de zuigerbodem en zuigerpen niet funtioneert. Het kan helpen door een goede motorreiniger aan de olie toe te voegen of een halve liter ATF olie erbij te doen. Daar kan de verontreiniging van oplossen.

Moderators: Jerry Stam