motorstop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 14:36 #1061181 door V700 register
motorstop is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 940 turbo uit 93 slaat soms helemaal af. niets werkt meer. geen verlichting, niets. Alles is donker. Hij is dan helemaal dood. ook tijdens het rijden kan dat gebeuren. Soms kan ik weer starten na een paar minuten maar de laatste keer heeft ie een dag stil gestaan. Ik heb massa enz. schoon gemaakt maar dat is niet het probleem. wie o wie weet wat er aan de hand is.

Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 16:17 #1174228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot

Kan het contactslot zijn, het blokje erachter dan, wat je ook kunt checken is of je accupolen erg heet worden, heb ik nu al bij een paar 940 gezien en ook gerepareerd, je haalt even en losse accuklem op de oude eraf zagen en de nieuwe erop. Contactblokje, proberen van de sloop te halen en anders met de vincode in de hand bestellen, er zijn nl een paar verschillende types

Succes , Co..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2007 10:26 #1174310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip Co. Is
Bedankt voor de tip Co. Is er nog wat te zien aan dat blokje of is t niet te zien dat deze stuk is?
Ik dacht eerst ook aan t contact maar kan een defect contact de oorzaak zijn van totale stop. Ik bedoel dat zelfs geen lampje meer werkt? Het is niet zo makkelijk de oorzaak te vinden omdat mijn 940 nu geen probleem heeft. Hij stopt heel plotseling.

Michiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2007 10:41 #1174314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al een paar keer

Ik heb al een paar keer gelezen dat als het het contactblokje is, als je dan aan de sleutel rommelt het probleem weggaat, kan je dus proberen als symptoomherkenning, als dat dus aan de hand is nieuw contactblokje bestellen en monteren, klinkt iets simpeler alsdat het is, maar het is ook niet zo ingewikkeld dat het niet te doen is. Kan ook een draadbreuk in de plus of minkabel zijn, maar daar heb ik afgezien van de accuklemmen eigenlijk nog nooit van gehoord hier op het forum.

groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 15:58 #1174479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactblok OK, accu
contactblok OK, accu OK.
Heb anderecontacten ook nagekeken en niets gevonden.
Welk contact ik ook los haal er blijft altijd wel ergens een lampje branden. Ik ga nu nogmaals de massakabels lohalen en misschien ook maar vervangen.
Nog meer tips misschien??

Michiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 16:37 #1174482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En toch

vind ik het klinken als een probleem met je contactslot.

Even vraagje voor de zekerheid: hoe heb je vastgesteld dat het niet aan het (blokje achterop het) contactslot ligt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 17:57 #1174488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema?

Precies mijn vraag, Antoine.

Ik heb overigens naar ik verwacht wel een schema van dat slot, dan heb je iets om te controleren of dat wat je meet wel juist is.

Heb je overigens meer dan drie sleutels aan de bos hangen die in het contact zit?
(generale sleutel, tankdop en startonderbreker)

Dan zou ik die er maar eens afhalen, dan kon voor je nieuwe slot wel eens behoorlijk schelen in levensduur. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2007 11:17 #1174548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic !

Baseman schreef :
Precies mijn vraag, Antoine.

Great minds think alike, Bas.

Moderators: Jerry Stam