Setje hulpveren monteren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 11:14 #1061174
door V700 register
Hallo Forumleden.
Ik ben nieuw op jullie forum en ook een nieuwe Volvorijder!
Mijn 944 uit 91 ligt wat laag achter door mijn 80 liter gastank.
Nu heb ik een aanbod om 2 hulpveren over te nemen voor 3 tientjes, deze komen van een 98-er sedan (past dat?)
Op het forum hoor ik iedereen spreken over de zware veren van Wytze en maar weinig over de hulpveren. Zijn hulpveren voor mijn probleem geen goede oplossing?
Ik rij veel alleen in de auto en ga maar weinig zwaarbeladen op pad, maar vind het geen gezicht hoe mijn auto staat met 4 volwassen aan boord en een volle gastank.
Hoor het graag van jullie!

Setje hulpveren monteren? is gemaakt door V700 register
Hallo Forumleden.
Ik ben nieuw op jullie forum en ook een nieuwe Volvorijder!
Mijn 944 uit 91 ligt wat laag achter door mijn 80 liter gastank.
Nu heb ik een aanbod om 2 hulpveren over te nemen voor 3 tientjes, deze komen van een 98-er sedan (past dat?)
Op het forum hoor ik iedereen spreken over de zware veren van Wytze en maar weinig over de hulpveren. Zijn hulpveren voor mijn probleem geen goede oplossing?
Ik rij veel alleen in de auto en ga maar weinig zwaarbeladen op pad, maar vind het geen gezicht hoe mijn auto staat met 4 volwassen aan boord en een volle gastank.
Hoor het graag van jullie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 11:26 #1174205
door Timen Smit
Het setje hulpveren geeft wel wat verbetering maar is het niet helemaal is mijn ervaring, Verzwaarde veren (dikkere draaddiameter) vind ik beter. Nog beter maar duurder zijn nivomats.
Timen

Beantwoord door Timen Smit in topic hulpveren
Het setje hulpveren geeft wel wat verbetering maar is het niet helemaal is mijn ervaring, Verzwaarde veren (dikkere draaddiameter) vind ik beter. Nog beter maar duurder zijn nivomats.
Timen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 13:13 #1174212
door V700 register
Hallo Timen,
Wat zijn jou ervaringen dan? blijft ie toch een beetje hangen? vindt het balangrijk dat ie recht staat ipv "hangend in de kont" De hulpveren zijn niet al te duur, en tweedehands zware veren heb ik nog niet gevonden voor een dergelijke prijs.
hoor het graag
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Timen,
Wat zijn
Hallo Timen,
Wat zijn jou ervaringen dan? blijft ie toch een beetje hangen? vindt het balangrijk dat ie recht staat ipv "hangend in de kont" De hulpveren zijn niet al te duur, en tweedehands zware veren heb ik nog niet gevonden voor een dergelijke prijs.
hoor het graag
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 13:48 #1174220
door Timen Smit
De hulpveren zijn m.i te licht en zijn daardoor in samenstel met de standaardveer wat slapper dan de zwaardere veer met een dikkere draadiameter. Je schokdempers zijn natuurlijk ook niet meer je van het. Verzwaarde veren met nieuwe dempers zou mijn optie zijn.
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic hulpveren
De hulpveren zijn m.i te licht en zijn daardoor in samenstel met de standaardveer wat slapper dan de zwaardere veer met een dikkere draadiameter. Je schokdempers zijn natuurlijk ook niet meer je van het. Verzwaarde veren met nieuwe dempers zou mijn optie zijn.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2007 12:32 #1174326
door V700 register
Verzwaarde veren zijn ook niet direct het geld, ze gaan ongeveer voor 45 euro het stuk, schokdempers zitten geloof ik rond dezelfde prijs. Dan zou je 180 euro ongeveer kwijt zijn om alles weer netjes te krijgen.
Nivomats zijn mooi, maar dan zit je aan 225 euro per stuk ongeveer en dan moet je ook nog nieuwe vering hebben.
Dus ik zou hetzelfde aanbevelen als Timen.
Beantwoord door V700 register in topic Verzwaarde veren zijn ook
Verzwaarde veren zijn ook niet direct het geld, ze gaan ongeveer voor 45 euro het stuk, schokdempers zitten geloof ik rond dezelfde prijs. Dan zou je 180 euro ongeveer kwijt zijn om alles weer netjes te krijgen.
Nivomats zijn mooi, maar dan zit je aan 225 euro per stuk ongeveer en dan moet je ook nog nieuwe vering hebben.
Dus ik zou hetzelfde aanbevelen als Timen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2007 00:22 #1174375
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
195 Euro per stuk heb ik bij Wytze betaald voor mijn nivomats.
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Minder!
Hallo Volvisti
195 Euro per stuk heb ik bij Wytze betaald voor mijn nivomats.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2007 11:33 #1178512
door V700 register
Hallo Allen,

Heb de hulpveren gemonteerd (45 minuten werk op de brug) en bevallen zeer goed.
Had geen tijd meer om zware veren te regelen (ging 2 dagen later op vakantie) dus heb bij de volvodealer voor 20 euro! een tweedehands setje op de kop kunnen tikken.
auto ligt mooi recht en demping is perfect. Ik kan het iedereen aanraden.
Bij mij waren de schokdempers in de rubbers vastgeroest, dus was blij dat die er niet onderweg moesten voor het monteren van de hulpveren; veren steek je door grote veren heen, even opspannen om de afsluiting aan de onderkant er tussen te krijgen en klaar is clara!
Beantwoord door V700 register in topic hulpveren werken!
Hallo Allen,

Heb de hulpveren gemonteerd (45 minuten werk op de brug) en bevallen zeer goed.
Had geen tijd meer om zware veren te regelen (ging 2 dagen later op vakantie) dus heb bij de volvodealer voor 20 euro! een tweedehands setje op de kop kunnen tikken.
auto ligt mooi recht en demping is perfect. Ik kan het iedereen aanraden.
Bij mij waren de schokdempers in de rubbers vastgeroest, dus was blij dat die er niet onderweg moesten voor het monteren van de hulpveren; veren steek je door grote veren heen, even opspannen om de afsluiting aan de onderkant er tussen te krijgen en klaar is clara!
Moderators: Jerry Stam