Prise-as keerring karteldingetje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 18:34 #1061157 door V700 register
Prise-as keerring karteldingetje is gemaakt door V700 register

Hoi,

Vorige week plaatste ik een berichtje over een prise-as keerring karteldingetje (<a href="/node/12597"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/12597 ) dat, volgens de enige reactie, de keerring was die je er met een schroevendraaier uit kan wippen. Ondertussen heb ik alle andere problemen die ik had met het vervangen van de koppelingsplaat opgelost en nu probeer ik dat ringetje eruit te halen. Het lukt niet... :(.

Wie kan me de gouden tip geven? :)

Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 19:35 #1174113 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic groter dan de priseas?

Kan die "ring" niet gewoon blijven zitten? Het gat lijkt mij groter dan de diameter van de prise as Als de diepte voor de keerring diep genoeg dan de keerring er indrukken.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 21:39 #1174117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat voor auto ?

Welk type auto heb jij Bart?

Welke versnellingsbak en motor? Want zo kan er iemand in Vadis gaan zoeken naar de juiste manier van demonteren en welk onderdeeltje je nodig hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 22:30 #1174125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is inmiddels gelukt!

Het is inmiddels gelukt! Het bleek dat dat ringetje de binnenkant van de keerring is, het rubber was allemaal zo'n beetje al weg.... Er zit nu een nieuwe in :).

Wat wel uitermate k*t is, is dat een van de schroeven waarmee de drukplaat vastzit op het vliegwiel, net afbreekt bij het aandraaien. Fijne schroef, van Volvo... Zijn vijf schroeven genoeg? Vast niet he.... :|

Bart

Moderators: Jerry Stam