Sonja Bakker?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou het te maken kunnen hebben met een verschil in motor (een S/V90 heeft bij mijn weten altijd een 3.0 liter en een 960 kon ook met een 2.5 worden geleverd), al dan niet geheel lederen bekleding, ander standaard uitrustingsniveau, betere geluidsisolatie, etc...
Groet,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik weet dat Bart die niet had toen hij de keuring inging
ik zit trouwens op 1670 ledig en 1770 rijklaar
(lpg)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Vergeet niet dat de laatste modeljaren behoorlijk wat extra veiligheidsvoorzieningen hebben. Met name het item airbag leidt tot een forse gewichtstoename. De s/v 90 hebben meestal twee plofzakken voor en twee stuks voor opzij. Verder zijn het laatste modeljaar 97 en 98 de auto's op meer dan 800 punten gewijzigd t.o.v. de eerdere modellen. Vaak kleine zaken, met name aan het onderstel, maar wel dusdanig dat het gewicht ermee is toegenomen. Hetzelfde geldt overigens voor de 940. Kijk maar eens wat een een 940 estate woog in 1993 en wat de 1998er limited edition op de weegschaal zette. Scheelt ook bijna 200 kg.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik schrijf wel eens over een "muziekant" maar een lege V90 weegt 66 kg meer dan een 960, in plaats van 156 ...
Overigens zijn de stations van Volvo meestal 50 kg zwaarder dan de sedanmodellen. Maar ook wat de voorzitter schrijft is waar: ook bij Volvo is een politiek dat als een model aan zijn eind komt, hij aantrekkelijker wordt gemaakt door extra extra's toe te voegen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds een paar weken weet ik dat mijn 960 ruim meer weegt dan die van Covik. Ik heb de komende week eindelijk tijd om hier in de buurt naar een weegbrug te gaan en zal dan het echte gewicht van de auto te weten komen. De eerder genoemde 1707 kg is inmiddels toegenomen tot 1751 kg als vanwege de ingebouwde gasinstallatie. Inderdaad, net 1 kg over de grens van een belastingtariefschijf! Als het echte gewicht van de auto minder is, ga ik hem bij de RDW nog een keer laten wegen. Levert het nog wat op oko.
Wat zijn dieextra veiligheidsvoorziningen dan? Volgens mij heb ik 3 plofzakjes meer dan een 960 uit '95, maar die wegen toch geen 40 kilo 't stuk?
@Covik: ik heb geen V90, maar één van de laatste 960's, wel uit 97. Het kentekengewicht van mijn auto was oorspronkelijk wel gelijk aan dat van Martijn's V90 uit '98. Hij had bij de import meen ik ook 1707 kilo op de papieren staan.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
budo schreef : Inderdaad, net 1 kg over de grens van een belastingtariefschijf! Als het echte gewicht van de auto minder is, ga ik hem bij de RDW nog een keer laten wegen. Levert het nog wat op oko.
Op zoek naar die ene kg, of eigenlijk anderhalf.
Brandstof zullen ze rekening mee houden gok ik zo?
Maar ook met ruitenwisser vloeistof? Daar heb je toch een dikke 4 liter van, toch?
Beetje koelvloeistof kun je misschien ook wel tijdelijk missen?
Thuiskomertje, in plaats van reserveband, om het meergewicht van de gastank te compenseren? Ik denk dat dat wel een sterk argument is.
Succes, 't is toch wel de moeite.
- V700 register
- Nieuw lid
-