740 loopt heet na Stop Leak additief. Wie helpt? Wil er volgende week mee op vakantie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 20:21 #1061147
door V700 register
740 loopt heet na Stop Leak additief. Wie helpt? Wil er volgende week mee op vakantie is gemaakt door V700 register
HELP HELP
<div>
</div>
<div>
Mijn 740 uit 1990 verloor koelwater maar bleef wel goed op temperatuur. Dus ik heb er Valma Radiator Stop Leak ingegooid om het lek te stoppen. Het lek is gestopt maar nu loopt de auto warm, kokend koelwater etc.
</div>
<div>
</div>
<div>
Hoe kan dit? En hoe op te lossen? Misschien komt het iemand bekend voor....zou heel fijn zijn aangezien ik volgende week vrijdag op vakantie ga en dat gaat zo niet werken.
</div>
<div>
</div>
<div>
Alvast bedankt.
</div>
<div>
</div>
<div>
Mijn 740 uit 1990 verloor koelwater maar bleef wel goed op temperatuur. Dus ik heb er Valma Radiator Stop Leak ingegooid om het lek te stoppen. Het lek is gestopt maar nu loopt de auto warm, kokend koelwater etc.
</div>
<div>
</div>
<div>
Hoe kan dit? En hoe op te lossen? Misschien komt het iemand bekend voor....zou heel fijn zijn aangezien ik volgende week vrijdag op vakantie ga en dat gaat zo niet werken.
</div>
<div>
</div>
<div>
Alvast bedankt.
</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 21:09 #1174064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat moet er ook niet
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 21:14 #1174065
door Timen Smit
Zit je thermostaat misschien (een beetje) vast?
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic thermostaat?
Zit je thermostaat misschien (een beetje) vast?
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 21:19 #1174066
door V700 register
Andere populaire bestemmingen kunnen zijn Hintengarten of Rundum-Hausen
Maar goed, nee die rotzooi slibt het lek dicht, althans, ondere andere.
Ik heb zelf ook voor de keus gestaan:
Met een prima werkende radiateur heen naar een sleuteldag, lek bij aankomst.
Optie is dan vervangen of leak-stopper. De laatste heb ik slecht 1 seconde overwogen.
De eerste optie, kan dan nieuw, of tweedehands, waarbij je van de laatste nooit weet hoe lang die het er weer uithoudt.
Kortom, haal hem eruit, vervang hem dus door een nieuwe. Is niet echt een lastige klus, uurtje of anderhalf op het gemak, dan zit ie er echt wel in.
Kosten: Voor mij toen, 210 euro en hij kan er weer minimaal een jaar of 6 tegen.
Kortom: Hoe lang wil je de 740 nog rijden? Kort, dan maar tweedehands
Langer? doe dan een nieuwe en haal gelijk die troep en alle resterende koelvloeistof eruit en vervang het door nieuwe.
De suggestie van Timen zou ik zeker ook ter harte nemen. Vervang hem gelijk, voor die 12 euro weet je zeker dat ie weer goed is en het systeem is dan toch al leeg.
Beantwoord door V700 register in topic Overwegingen.
gdehaas schreef : 1: vakantie "auf stoep"
Andere populaire bestemmingen kunnen zijn Hintengarten of Rundum-Hausen
Maar goed, nee die rotzooi slibt het lek dicht, althans, ondere andere.
Ik heb zelf ook voor de keus gestaan:
Met een prima werkende radiateur heen naar een sleuteldag, lek bij aankomst.
Optie is dan vervangen of leak-stopper. De laatste heb ik slecht 1 seconde overwogen.
De eerste optie, kan dan nieuw, of tweedehands, waarbij je van de laatste nooit weet hoe lang die het er weer uithoudt.
Kortom, haal hem eruit, vervang hem dus door een nieuwe. Is niet echt een lastige klus, uurtje of anderhalf op het gemak, dan zit ie er echt wel in.
Kosten: Voor mij toen, 210 euro en hij kan er weer minimaal een jaar of 6 tegen.
Kortom: Hoe lang wil je de 740 nog rijden? Kort, dan maar tweedehands
Langer? doe dan een nieuwe en haal gelijk die troep en alle resterende koelvloeistof eruit en vervang het door nieuwe.
De suggestie van Timen zou ik zeker ook ter harte nemen. Vervang hem gelijk, voor die 12 euro weet je zeker dat ie weer goed is en het systeem is dan toch al leeg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 21:47 #1174069
door V700 register
is eigenlijk ook niet echt een goed idee om dat spul te gebruiken, is maar een noodoplossing. dit spul zet een laag af tegen de wand van je koelsysteem waardoor het lekken voorkomen zou moeten worden maar als je het teveel gebruikt kan je koelsysteem vertopt raken wat warmlopen als gevolg kan hebben. misschien een goed iedee om je themostaat eens te controleren.. maar waar lekte hij eigenlijk koelvloeistof???
Beantwoord door V700 register in topic lekkende volvo
is eigenlijk ook niet echt een goed idee om dat spul te gebruiken, is maar een noodoplossing. dit spul zet een laag af tegen de wand van je koelsysteem waardoor het lekken voorkomen zou moeten worden maar als je het teveel gebruikt kan je koelsysteem vertopt raken wat warmlopen als gevolg kan hebben. misschien een goed iedee om je themostaat eens te controleren.. maar waar lekte hij eigenlijk koelvloeistof???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 22:02 #1174070
door V700 register
Het is al gezegd:
Radiateur gewoon vervangen. ALS dat het probleem was. Check op witte uitslag bij de radiateur in dat geval. Een immitatie kost ongeveer 150 Euro (automaat). Met handbak wellicht iets goedkoper. Mijn Volvo garage stelde in het verleden zelf de twee opties voor: origineel of immitatie... Kiest u maar. 150 of 350 euro.. Ik koos voor de eerste. Made in Denmark!
Kan ook de thermostaat zijn. Vervang die ook maar voor de zekerheid. En doe het zo snel mogelijk voor de vakantie
Mocht de wagen te heet worden kun je het beste de kachelverwarming om max zetten samen met de kachelventilator. Is geen pretje lijkt me, maar je hebt wat extra koeling op die manier. Langgggg nog niet de capaciteit van de radiateur, maar ja...
Robert.
Beantwoord door V700 register in topic Ja!
Het is al gezegd:
Radiateur gewoon vervangen. ALS dat het probleem was. Check op witte uitslag bij de radiateur in dat geval. Een immitatie kost ongeveer 150 Euro (automaat). Met handbak wellicht iets goedkoper. Mijn Volvo garage stelde in het verleden zelf de twee opties voor: origineel of immitatie... Kiest u maar. 150 of 350 euro.. Ik koos voor de eerste. Made in Denmark!
Kan ook de thermostaat zijn. Vervang die ook maar voor de zekerheid. En doe het zo snel mogelijk voor de vakantie
Mocht de wagen te heet worden kun je het beste de kachelverwarming om max zetten samen met de kachelventilator. Is geen pretje lijkt me, maar je hebt wat extra koeling op die manier. Langgggg nog niet de capaciteit van de radiateur, maar ja...
Robert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2007 09:56 #1174096
door V700 register
De radiateur is natuurlijk wel duurder als je hem bij de dealer besteld, dat moge duidelijk zijn.
Ga eens naar een vakgarage, bestelt hem daar en beloof de oude in te leveren, daar geven ze dan vaak nog iets voor terug, het zijn namelijk ruilonderdelen.
In <a href=" members.home.nl/volvoforlife/overig/Prij...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">deze lijst staat er ook een, regel 71 geloof ik, voor rond de 120 euri.
Ik vermoed dat het imitatie is, maar dat mag de pret niet drukken denk ik.
Zoals gezegd, de mijne kostte bij Nordicar in Heerhugowaard 210 euri.
Zet je hem er zelf in, let dan op de rubber dop, vervang eventueel de slangeklem en reken op een liter of watkoelvloeistof
Beantwoord door V700 register in topic Kan goedkoper, toch degelijk.
De radiateur is natuurlijk wel duurder als je hem bij de dealer besteld, dat moge duidelijk zijn.
Ga eens naar een vakgarage, bestelt hem daar en beloof de oude in te leveren, daar geven ze dan vaak nog iets voor terug, het zijn namelijk ruilonderdelen.
In <a href=" members.home.nl/volvoforlife/overig/Prij...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">deze lijst staat er ook een, regel 71 geloof ik, voor rond de 120 euri.
Ik vermoed dat het imitatie is, maar dat mag de pret niet drukken denk ik.
Zoals gezegd, de mijne kostte bij Nordicar in Heerhugowaard 210 euri.
Zet je hem er zelf in, let dan op de rubber dop, vervang eventueel de slangeklem en reken op een liter of watkoelvloeistof
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2007 22:42 #1174128
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dat anti-lek spul is rommel.
Als je thermostaat nog goed is je radiator vervangen.
Je kunt dan meteen je koelsysteem uitspoelen met een middeltje van Wynn's. Dan heb je misschien nog kans dat je al die zooi uit je motor krijgt.
Succes!
Je kunt dan meteen je koelsysteem uitspoelen met een middeltje van Wynn's. Dan heb je misschien nog kans dat je al die zooi uit je motor krijgt.
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 02:59 #1174137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou mensen alvast bedankt
Nou mensen alvast bedankt daar kan ik wat mee. Pfff....was al bang dat ik het goed verknalt had.
<div>
Radiateur en thermostaat gaan dus zeker vervangen worden.
</div>
<div>
</div>
<div>
Wat voor spul bedoelde je met Wynn's? Kan ik dat bij het tankstation kopen en hoe werkt het precies?
</div>
<div>
</div>
<div>
Alvast ontzettend bedankt!!!
</div>
<div>
</div>
<div>
Gegroet
</div>
<div>
</div>
<div>
Laurensz
</div>
<div>
Radiateur en thermostaat gaan dus zeker vervangen worden.
</div>
<div>
</div>
<div>
Wat voor spul bedoelde je met Wynn's? Kan ik dat bij het tankstation kopen en hoe werkt het precies?
</div>
<div>
</div>
<div>
Alvast ontzettend bedankt!!!
</div>
<div>
</div>
<div>
Gegroet
</div>
<div>
</div>
<div>
Laurensz
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 09:09 #1174138
door V700 register
Gewoon er even uithalen....bijvullen met water(koelvloeistof ga je toch vervangen) en kijken of ie dan nog heet loopt......
loopt ie nog heet zal het waarschijnlijk je radiator zijn maar.
loopt ie niet meer heet gewoon je koelvloeistof aftappen nieuwe thermo dr op en nieuwe koelsvloeistof.(kachel op heet zetten)
Beantwoord door V700 register in topic thermostaat gewoon even verwijderen
Gewoon er even uithalen....bijvullen met water(koelvloeistof ga je toch vervangen) en kijken of ie dan nog heet loopt......
loopt ie nog heet zal het waarschijnlijk je radiator zijn maar.
loopt ie niet meer heet gewoon je koelvloeistof aftappen nieuwe thermo dr op en nieuwe koelsvloeistof.(kachel op heet zetten)
Moderators: Jerry Stam