branderige lucht uit ventilatieroosters Volvo 940 estate 93
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2007 18:11 #1061146
door V700 register
branderige lucht uit ventilatieroosters Volvo 940 estate 93 is gemaakt door V700 register
Sinds enkele weken heb ik een branderige lucht welke komt uit het ventilatiesysteem na remmen. Bij normaal rijden is er niets aan de hand. Na het afremmen (bijna stilstaan) of bij stilstand, komt er een branderige lucht uit het ventilatiekanaal, welke daarna direct verdwijnt. De rem ingetrapt houden heeft niet tot resultaat dat de lucht blijft. Aan de zekeringenkast en relais is niets aan te zien, de ventilatiemotor is OK, de Volvo garage weet het ook niet. Remsysteem werkt prima. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 10:49 #1174204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Branderige lucht
Probleem is verholpen, Bleek lekke kleppendekselpakking te zijn waarbij de olie op het uitlaatspruitstuk lekte en direct verbrandde. Geconstateerd door binnen diverse zaken te demonteren en buiten ook, en het gedeelte waaronder de ruitenwissermotor is geplaatst waardoor je tijdens het rijden onder de motorkap kunt kijken en daarbij zag ik dat er rook ontstond bij het uitlaatspruitstuk en daarna in het ventilatiekanaal werd gezogen. Zit normaal wel een afdichting tussen maar er kwam toch een branderige lucht langs. Dus, nieuwe pakking en OK.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2007 18:16 #1174244
door Leon Doensen
Ja dit soort klachten moet je toch in het ECHT ruiken, dat kun je niet vanachter de pc vaststellen(en daar waag ik me dus ook niet aan) Echter olielucht had ik wel herkend. Mooi dat je het zelf gevonden hebt, weet je voor de volgende keer waar je als eerste moet kijken

Beantwoord door Leon Doensen in topic oplossing
Ja dit soort klachten moet je toch in het ECHT ruiken, dat kun je niet vanachter de pc vaststellen(en daar waag ik me dus ook niet aan) Echter olielucht had ik wel herkend. Mooi dat je het zelf gevonden hebt, weet je voor de volgende keer waar je als eerste moet kijken

Moderators: Jerry Stam