Gezocht OBDII Uitlezer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 22:16 #1061077 door V700 register
Gezocht OBDII Uitlezer is gemaakt door V700 register
<div class="content">

Beste mensen,

Zelf rij ik met veel plezier in m'n 940. Maar voor de 850 van mijn ouders uit 1995. (Dus ook met die voorloper van OBDII, maar zonder knipperlampje) ben ik op zoek naar een uitlezer.

Helaas is Baseman helemaal door zijn voorraad heen. Begrijpelijk en fijn dat hij dat allemaal doet!

De 850 heeft sinds enkele weken een vervelend probleem: het loopt lang
niet lekker. Vandaag complete ontsteking vervangen en gasklephuis
gereinigd. Resultaat: nog beroerder lopen! Kan echter geen
bijzonderheden vinden

Daarom wil ik de codes uitlezen. De uitlezer van Baseman is hiervoor noodzakelijk!

Wegens ziekte zijn mijn ouders behoorlijk afhankelijk van de auto,
dus als iemand zijn uitlezer zsm wil uitlenen / opsturen / verkopen,
dan houd ik mij van harte aanbevolen. Kosten worden uiteraard vergoed!

Alvast bedankt!

</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 23:16 #1173665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan geregeld worden.

Ik meende in jou wberichtje geantwoord te hebben dat ik je niet kan garanderen dat de tester ook voor de 850 werkt, maar ik wil je er met alle plezier 1 opsturen, want ik heb de benodigde onderdelen weer op voorraad.

Maar nogmaals, ik kan je wel garanderen dat ie het doet op een 940, maar niet op een 850.

Als je hem toch wilt ontvangen, stuur me dan nog een berichtje.

Overigens, als je niet te ver weg woont, maag je ook voor komen rijden, dan testen we hem hier.

Als ie het doet, neem je hem over, als ie het niet doet, laat je hem achter.
Omgeving Den Bosch.

Ik zie trouwens dat er een Fenix 5.2 ontsteking in zit? Kan je dat op enigerlei wijze bevestigen?
Of is die 850 een T5 model, want in dat geval zit er een Motronic computer in en wel Motronic 4.3. Want als dat zo is, kan ik de tester daarop aanpassen, als je wilt.
Testen of het werkt kan ik hier niet, helaas, dus dat wordt een gokje. (maar ach, voor 22,75 zou je het zomaar kunnen wagen. Als je de financieen snel weet te regelen, heb je hem dindag op de mat liggen.)

Dan krijg je er 1 met twee testmogelijkheden: Fenix 5.2/Motronic 4.3 en Cruise Control of ECC, naar keuze.

Overigens zijn de testers dus absoluut niet uitverkocht, ik was alleen door de voorraad heen, die inmiddels weer is aangevuld. Ik ben bezig met een 4-test tester, maar ik zit een beetje krap in de tijd. Wellicht dat ik er morgen aan toe kom.

<a href="/node/12337" target="_blank">Zie ook deze pagina. </a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 11:49 #1173692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!

Beste Bas, Volgens mij is in het eerste draadje naar voren gekomen dat de gegevens en codes van de 850 en 940 identiek zijn. Het betreft een 850 uit 1995. Dit is het eerste modeljaar dat niet meer het kastje in de motorruimte heeft, maar een stekker in de middenconsole.

Het is overigens een gewone 850 10 kleppert met volgens mij een Fenix 5.2 ontstekingsmodule. Geen CC of Airco, wel ABS.

Het zou mooi zijn als het ook op een 850 zou werken, en anders is er best wel een ander clublid die ik er blij mee kan maken!

Ps. geld is overgemaakt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 12:28 #1173696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima.

Gezien de uitrusting van de auto, wordt het dan een Fenix5.2 en Timer tester.

Ik doe hem vanavond nog in de bus, maar helaas zul je hem dan pas dinsdag hebben denk ik.

De foutcodes voor de Fenix heb ik voor je, de tweede test, genoemd als timer-type, daarvoor zul je even op de 850 club moeten neuzen.

Ik trouwens graag van je of hij werkt, uiteraard 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 15:04 #1173704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de bus.

Oftewel, hij zit bij het distributiecentrum in de bus, zal morgen of overmorgen op de mat liggen.

Korte beschrijving zit erbij, tbv de Fenix5.2 uitlezing, de resultaten van de "timer type 4" test weet ik niet, is voor het pre-heated circuit in een 850, maar niet op alle modellen.

Wellicht kun je dus enkel iets met de Fenix5.2 uitlezing.

Overigens zou ik hem niet uitlenen aan iemand met een 900 serie, daar de pin-bezetting anders is en ik niet zeker weet wat dat voor gevolgen dat zal hebben. 

Mocht je toch liever een andere uitlees mogelijkheid erbij hebben, dan kunnen we wellicht op de volgende sleuteldag de lezer aanpassen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 17:09 #1173784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkt ook op 850!

Beste Bas,

Dank voor je razendsnelle actie. Het werkt! Tenminste als ik het knopje indruk naar de 'Timer' kant. Wat betekent dat?

Foutcode 4-4-2. Heeft te maken met de secundaire luchtpomp.

Ik het een Duitstalige lijst met storingcodes. Zijn hier nog andere talen te verkrijgen?

In ieder geval: mijn dank. Wellicht een idee om je mogelijkheden ook op het 850 forum te laten zien?

O ja de 850 loopt weer perfect (ondanks de storingscode). Met schaamrood op de kaken: twee bougiekabels omgewisseld (2 en 4). Dat heb je met zo'n vijfcilinder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 19:00 #1173786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi zo.

flyingdutchman181 schreef : Tenminste als ik het knopje indruk naar de 'Timer' kant. Wat betekent dat?

Ik denk dat dat betekent dat ik de sticker verkeerd om geplakt heb, sterker nog, dat weet ik wel zeker. De sticker moet je dus even omdraaien.

flyingdutchman181 schreef : Foutcode 4-4-2. Heeft te maken met de secundaire luchtpomp.

Klopt, het signaal wat van de secundaire luchtpomp naar de computer loopt is er domweg niet of is te zwak, aldus <a href=" au.geocities.com/OZBRICK850/computercodesvolvo.html " target="_blank">deze pagina

En over verdere propaganda zal ik na mijn vakantie eens rustig gaan nadenken......

Wel prettig om te weten dat ie werkt trouwens, bedankt. 

Moderators: Jerry Stam