Bouten drukplaat muurvast...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Help!
De imbusbouten waarmee de drukplaat tegen het vliegwiel zit (toch?) zitten muurvast. Hoe krijg je die dingen los? Zou je het vliegwiel nog kunnen gebruiken als je ze uitboort?
Graag snel een reactie, alles ligt er nu nog onderuit
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi,
Ik heb het ook gehad. Toch de inbussleutel opgelengd met een pijp en toen ging het wel.
Je moet alleen wel een goede sleutel hebben anders draait tie door.]
Succes
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niks helpt....
Wat is de volgende stap? Uitboren en opnieuw tappen, zou dat werken? Uitboren en een nieuw vliegwiel (hoeveel kost zo'n ding eigenlijk?)? Uitboren en boutje-moertje?
Wat een teleurstelling na een verder zo voorspoedig verlopen knutseldag...
Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bart Utrecht schreef :
Niks helpt....
Wat is de volgende stap? Uitboren en opnieuw tappen, zou dat werken? Uitboren en een nieuw vliegwiel (hoeveel kost zo'n ding eigenlijk?)? Uitboren en boutje-moertje?
Wat een teleurstelling na een verder zo voorspoedig verlopen knutseldag...
Als je besluit om ze uit te boren, zou ik de bouten eerst heet stoken, daarna inboren en met een linkse tap proberen of ze los willen komen. Nieuwe draad tappen lijkt mij niet eenvoudig, gezien de hardheid van het vliegwiel. Maar ja, dat is mijn idee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het je het ook geprobeerd met een verlengstuk aan de imbussleutel?
Als je je gereedschap voldoende vertrouwd, kun je er volgens mij met een gerust hart een pijp (stuk CV-buis) overheenschuiven als verlengstuk.
Inpsrayen met WD40 en in laten trekken, laten schrikken en met verlengstuk losdraaien, moet lukken volgens mij.
Als allerlaatste optie, voordat je gaat boren en draad gaat tappen, zou je nog kunnen overwegen er een zeskant aan te slijpen, op een handige maat (neem een moer als vergelijkingsmiddel.) Ohja, houd wel effe een brandblusser in de buurt als je aan het lassen en slijpen gaat en zorg ervoor dat je weet hoe die werkt........
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Hallo Bart,
Ik heb al vaker met dit bijltje gehakt. Mijn methode is niet voor publicatie vatbaar. Zie daarom je PB.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Word ik nieuwsgierig van.
Wat is er zo schokkend dat het niet openbaar mag worden?