Olie in koppelingsgedeelte versnellingsbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 22:06 #1061074
door V700 register
Ik ben vandaag bezig geweest de koppelingsplaat te vervangen. Toen de versnellingsbak onder de auto vandaan kwam, bleek de binnenwand smerig te zijn van de olie. Dat lijkt me niet de bedoeling... Komt deze olie uit de versnellingsbak (oftewel, zijn de pakkingen van de versnellingsbak kapot) of uit de motor? Wat moet er in dat laatste geval worden gedaan? Ik heb een krukaskeerring gekocht, dus die ga ik er nog onder zetten. Zou daarmee het probleem verholpen zijn?
Bedankt alvast voor jullie info!
Bart
Olie in koppelingsgedeelte versnellingsbak is gemaakt door V700 register
Ik ben vandaag bezig geweest de koppelingsplaat te vervangen. Toen de versnellingsbak onder de auto vandaan kwam, bleek de binnenwand smerig te zijn van de olie. Dat lijkt me niet de bedoeling... Komt deze olie uit de versnellingsbak (oftewel, zijn de pakkingen van de versnellingsbak kapot) of uit de motor? Wat moet er in dat laatste geval worden gedaan? Ik heb een krukaskeerring gekocht, dus die ga ik er nog onder zetten. Zou daarmee het probleem verholpen zijn?
Bedankt alvast voor jullie info!
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 22:19 #1173658
door V700 register
Kan de motorkeerring zijn.
Je ziet het meteen als het vliegwiel eraf is.
Anders kan het ook de keerring zijn van de bak naan het koppelingshuis.
Succes ermee
Rob
Beantwoord door V700 register in topic keerring
Kan de motorkeerring zijn.
Je ziet het meteen als het vliegwiel eraf is.
Anders kan het ook de keerring zijn van de bak naan het koppelingshuis.
Succes ermee
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 22:29 #1173661
door V700 register
Zit er tussen de bak en het koppelingshuis een keerring? Ik dacht een pakking te zien... Ik neem aan dat het sowieso handig is om die keerring tussende bak en het koppelingshuis te vervangen nu ik overal makkelijk bij kan?
Bart
Beantwoord door V700 register in topic Zit er tussen de bak en
Zit er tussen de bak en het koppelingshuis een keerring? Ik dacht een pakking te zien... Ik neem aan dat het sowieso handig is om die keerring tussende bak en het koppelingshuis te vervangen nu ik overal makkelijk bij kan?
Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 22:35 #1173663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keerringen
Bart, Er zit een keerring om de krukas en een keerring om de priseas (versnellingbak). Als je dan toch alles los hebt, is het wel zo gemakkelijk om ze beide te vervangen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 16:07 #1173709
door Timen Smit
Als je deze keerring wilt vernieuwen moet je wel eerst het koppelingshuis van de bak afhalen. (vier bouten) De pakking tussen koppelingshuis en bak heeft een bepaalde dikte als deze pakking gaat vernieuwen zorg dan wel dat je dezelfde dikte hebt. gebruik in ieder geval geen vloeibare pakking. Als je niet de juiste dikte hebt loop je kans dat de lagering in de bak zwaar gaat lopen met alle gevolgen van dien. Ook wordt het schakelen vaak erg moeilijk.
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Moeilijk
Als je deze keerring wilt vernieuwen moet je wel eerst het koppelingshuis van de bak afhalen. (vier bouten) De pakking tussen koppelingshuis en bak heeft een bepaalde dikte als deze pakking gaat vernieuwen zorg dan wel dat je dezelfde dikte hebt. gebruik in ieder geval geen vloeibare pakking. Als je niet de juiste dikte hebt loop je kans dat de lagering in de bak zwaar gaat lopen met alle gevolgen van dien. Ook wordt het schakelen vaak erg moeilijk.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 18:37 #1173717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaringsdeskundige
Moderators: Jerry Stam