Resonantie 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2007 23:51 #1061065
door V700 register
Sinds kort heb ik een probleempje met mijn 940 estate, als ik op de autoweg rijd komt er in mijn Volvo een bepaalde resonantie. Deze begint bij ongeveer 100 km per uur en wordt naar mate de snelheid hoger wordt steeds erger. Boven de 140 is het al niet meer geweldig rijden (leuke snelheidsbegrenzer maar toch liever niet).
Met resonantie bedoel ik 2 seconden trilling, 2 seconden stil, 2 seconden trilling, 2 seconden stil enz enz.....
Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
M.vr.gr, Bert
Resonantie 940. is gemaakt door V700 register
Sinds kort heb ik een probleempje met mijn 940 estate, als ik op de autoweg rijd komt er in mijn Volvo een bepaalde resonantie. Deze begint bij ongeveer 100 km per uur en wordt naar mate de snelheid hoger wordt steeds erger. Boven de 140 is het al niet meer geweldig rijden (leuke snelheidsbegrenzer maar toch liever niet).
Met resonantie bedoel ik 2 seconden trilling, 2 seconden stil, 2 seconden trilling, 2 seconden stil enz enz.....
Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
M.vr.gr, Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 09:11 #1173633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resonantie
Hey Bert,
Meestal word dat veroorzaakt door de aandrijflijn.
Onbalance in de aandrijfas,kruisstukken die versleten zijn en daardoor niet helemaal gecentreert zijn.( zijn wel het goedkoopst om mee te beginnen ) maar soms ook wel door de bak en motorrubbers die hun werk niet meer optimaal doen.
Suc6 ermee
grts Eelco
Meestal word dat veroorzaakt door de aandrijflijn.
Onbalance in de aandrijfas,kruisstukken die versleten zijn en daardoor niet helemaal gecentreert zijn.( zijn wel het goedkoopst om mee te beginnen ) maar soms ook wel door de bak en motorrubbers die hun werk niet meer optimaal doen.
Suc6 ermee
grts Eelco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2007 16:22 #1173642
door V700 register
Bedankt Eelco voor de tip, is het ook visueel waarneembaar deze speling of is het gokwerk wat je het eerst moet vervangen?
M.vr.gr, Bert
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Eelco
Bedankt Eelco voor de tip, is het ook visueel waarneembaar deze speling of is het gokwerk wat je het eerst moet vervangen?
M.vr.gr, Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 10:29 #1173684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krik
Als je de auto opkrikt of op de brug zet dan ken je met een schroevendraaier tussen de kruiskoppelingen komen en voel je gauw genoeg of daar het probleem zit.
Met de rubbers zou ik kijken hoe de motor beweegd met stationair draaien,of ie veel schommeld.
Maar over de bakrubbers zijn al meer topics geweest.
Maar de meeste kans is toch de kruiskoppelingen.
(Het kan ook de bougies,de kabels,bobine,kleppen,onsteking,
enz.enz. zijn maar zou hier mee beginnen.)
Met de rubbers zou ik kijken hoe de motor beweegd met stationair draaien,of ie veel schommeld.
Maar over de bakrubbers zijn al meer topics geweest.
Maar de meeste kans is toch de kruiskoppelingen.
(Het kan ook de bougies,de kabels,bobine,kleppen,onsteking,
enz.enz. zijn maar zou hier mee beginnen.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 13:53 #1173703
door V700 register
Oké bedankt, zal het proberen.
M.vr.gr, Bert
Beantwoord door V700 register in topic Oké bedankt, zal het
Oké bedankt, zal het proberen.
M.vr.gr, Bert
Moderators: Jerry Stam