VADIS & Vista?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik schreef juist: open voor spyware. M.a.w. als er eenmaal een stuk van die smerige software op je systeem komt dat er dan niet naar machtiging wordt gevraagd als die software aan je systeembestanden wil komen. Door het forceren van een handmatige 'OK' blijft de impact van spyware beperkt: acties met plotselinge dialoogjes zonder dat jij wat hebt aangeklikt kun je nu dus annuleren.VErik schreef : ....maar je gooit je systeem niet open. Dit heeft niks met externe beveiliging te doen. Misschien wel met de interne maar dat is meer de gedachte van Microsoft om van eventuele claims af te zijn.
Wel krijg je de machtigingen om te doen wat jij wil (en zoals je gewent was binnen XP).
Je krijgt dus bv niet meer de mededeling dat je niet gemachtigd bent om een handeling uit te voeren. Bijvoorbeeld het verwijderen van een "uitvoerbaar" bestand.
Wellicht heb jij hier niet veel last. Ik weet dat er grote verschillen zijn binnen dezelfde versie van Vista echter is dit, denk ik, merkafhankelijk.
Binnen de familie draaien 3 Acer's zonder noemenswaardige problemen of bemoeizucht van Vista.
Ikzelf heb een laptop uit de 9000 pavalion serie van HP. Niet de eerste de beste dus.
Er viel niet normaal mee te werken. Nu dus wel.
Ook weer even off-topic, sorry,
Groet,
Erik
Ik ben het met je eens dat je de gebruiker niet moet lastig vallen met dit soort (voor)kennis, maar blijf het jammer vinden dat het niet wordt begrepen en domweg wordt uitgezet.
Excuses voor de off-topic.
M.b.t. de inlogcode: google eens, er staan zat 'installatiehandleidingen' online, incl. het SYS-ADM account.
Gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad wel een goed idee.Willem V. schreef : Ik heb ooit VADIS geinstalleerd en destijds gelijk op een virtuele PC gezet. Ben nu 3 laptops verder en draait nog steeds in dezelfde configuratie.
Heb de virtule PC nog niet uitgetest in Vista, maar volgens VMWARE moet dat geen probleem zijn.
Windows 2000 CDrom heb ik nog wel liggen. VMWare installeren, Windows 2000 in de sessie, VADIS in de sessie en de image op een DVD mikken.
Dan met de gratis VMWare player overal af te spelen
En eventueel als backup op eMule zetten... Maar dat mag natuurlijk niet
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Zal inderaad eens kijken of ik de hele handel inclusief VWMARE player op een DVD krijg. Scheelt een hoop installatiewerk. Momenteel is de Virtual PC nog iets te groot om op DVD te zetten, maar dat komt omdat ik de PC ook nog voor andere zaken heb misbruikt.MaGNeT schreef :
Inderdaad wel een goed idee.Willem V. schreef : Ik heb ooit VADIS geinstalleerd en destijds gelijk op een virtuele PC gezet. Ben nu 3 laptops verder en draait nog steeds in dezelfde configuratie.
Heb de virtule PC nog niet uitgetest in Vista, maar volgens VMWARE moet dat geen probleem zijn.
Windows 2000 CDrom heb ik nog wel liggen. VMWare installeren, Windows 2000 in de sessie, VADIS in de sessie en de image op een DVD mikken.
Dan met de gratis VMWare player overal af te spelen
En eventueel als backup op eMule zetten... Maar dat mag natuurlijk niet