Volvo 740lg station op LPG uit 1990 loopt niet meer..

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 18:34 #1060968 door Mathy van Nisselroy
Volvo 740lg station op LPG uit 1990 loopt niet meer.. is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Hallo,

Op 5 April heb ik samen met mijn vader een oude volvo 740gl station uit 1990 gekocht, op LPG en met 450.000 kilometers op de teller. Deze was toen net door de APK keuring heen. Wij hebben de auto vervolgens uit de wegenbelasting gedaan omdat ik er 16 juli mee op vakantie wil, met wat vrienden.

Afgelopen woensdag (4 juli) hebben wij de auto weer opgehaald uit een open overdekte schuur. De accu was leeg toen wij hem een maand eerder eronder hebben gezet en we hebben er een nieuwe accu in aangesloten. Na een aantal keren proberen sprong hij aan en heeft dik 10 minuten goed gelopen. Nadat wij hebben getankt (er is per ongeluk super '98 in gedaan), begonnen de problemen, de auto viel iedere keer uit wanneer er werd afgeremt. Gelijdelijk werd het steeds erger, nu gaat hij na 2 minuten proberen weer aan, om vervolgens na 2 minuten weer uit te vallen.

Dit probleem hebben wij nu na 2 dagen nog steeds, mijn vader was vroeger auto monteur (25 jaar geleden) en deze heeft wel redelijk verstand van auto's. Mijn vraag is daarom of iemand een idee heeft hoe dit opgelost kan worden want ik wil graag met men vrienden naar zuid Frankrijk, Spanje en eventueel Portugal rijden als de auto het red.

Als het goed is heeft de euro '98 er niks mee te maken. Weet iemand wat het wel kan zijn?

Ik heb ook een bericht gevonden wat er een beetje op lijkt, zou dit het probleem kunnen zijn? <a href="/node/2983?highlight=740gl%2CLPG"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl...ighlight=740gl%2CLPG

Met vriendelijke groeten,

Marten van der Haar
Genemuiden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 19:46 #1172919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update:  We hebben even

Update: 

We hebben even gekeken en er zit geen luchtlek tussen de gasklep en het gasmengstuk op de carburateur, deze bleek goed vast te zitten. Verder hebben we hem nog even geprobeerd maar de auto valt na het starten binnen 20 seconden weer uit om vervolgens lang niet meer te starten.

Wij staan voor een raadsel, heeft iemand een idee?

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 21:32 #1172925 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic benzinetoevoer?

Ik krijg de indruk dat  je motor geen of onvoldoende brandstof krijgt. Heb je de benzinepomp, brandstoffilter gecontroleerd? Dat zou ik eerst doen voordat je verder gaat. Wellicht zit de tank vol met troep en roest en zit je filter ( bijna ) dicht . Op de super98 moet je motor normaal gesproken ook prima lopen.

Succes, Jan. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 21:39 #1172926 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Benzine

Vraag 1:

heb je een een AMS/Vialle gassysteem?

Vraag 2:

de motor start op benzine en gaat daarna direct op lpg. Wat doet de motor op benzine?

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 14:00 #1172984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. Ik weet helaas niet

1. Ik weet helaas niet welk gassysteem ik heb, ik zal het nog eens opzoeken.

2. De moter start inderdaad eerst op benzine en schakelt daarna op lpg. Maar op benzine wil hij dus eerst wel starten en dan na 20 seconden draaien stopt hij ermee.

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen waar de brandstoffilter zich bevind in de 740gl? Ik las ergens onder de bestuurdersstoel is dit juist?

Bedankt voor de goede tips!

Marten van der Haar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 14:30 #1172985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekhulp.

Als je de kap even opentrekt, zie je als het goed is aan de linkerkant, staand voor de auto, een verdamper zitten. (just in case: dat is die aluminiumkleurige koektrommel met twee koelwaterslangen en een bosje bedrading) Aan de motorkant staat als het goed is een sticker, met daarop het type verdamper, waarmee als het goed is ook duidelijk wordt welke installatie je hebt.

De brandstof pomp, zit inderdaad samen met de pomp (indien aanwezig) onder de bestuurdersstoel in een rekje.

Houd er een lekbak bij en knijp de toevoerleiding en afgaande leiding even af, als je hem eronderuit haalt. Het hele rek eronderuit halen, is het makkelijkste.

Wellicht doe je jezelf een plezier door een Haynes manual te kopen?

Ik heb een werkplaatshandboek liggen, als ik iets meer info heb van jouw 740 kan ik een en ander wel even opzoeken. Overigens staat er ook 1 op marktplaats,<a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...%253D%26fta_ind%3D12 " target="_blank"> hier, alleen is die tot 1989 en die van mij tot 1991, let erop dat je dus de goeie koopt, deze link is slechts ter info, je hebt er niets aan. Wellicht kun je de verkoper wel vragen of ie hetzelfde boek maar dan van 1984 tot 1991 ook heeft

Ik zou het trouwens inderdaad ook zoeken in de brandstoftoevoer.

Ik zie net dat je een carburateurmotot hebt, als dat tenminste klopt, dus een B230K, klopt dat?
Die heeft geen pomp onder de stoel, maar in het blok, filter zit meen ik ergens bij het schutbord in de motorruimte, echter, ik ben niet zo heel erg thuis in 740's dus ik kan me vergissen.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 18:07 #1172995 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lpg en benzine

De motor zou wel eens op twee brandstoffen kunnen lopen. De motor start wel op benzine en gaat daarna automatisch over op LPG. Maar de kans is dat de benzineklep open blijft staan. Wellicht lukt het daarom niet opnieuw te starten omdat de motor volledig verzopen is. Na een poosje is dat allemaal verdampt en dat kun je wel weer starten.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 17:14 #1173300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij loopt, maar nog niet lekker

Afgelopen zondag ben ik samen met mijn vader naar de auto wezen kijken. Nadat we alles gecontroleerd hebben (electrische bedrading, bezine toevoer, filter, enz) konden we niets vinden.

Daarna hebben we maar besloten om de auto aan te slepen. Dit lukte wel maar de auto viel iedere keer uit. Eerst na 300 tot 500 meter later werd dit steeds langer totdat we er dik 20 kilometer mee konden rijden en hij viel niet meer uit. Toen ben ik zelf nog van Genemuiden naar kampen (+-18 km) gereden zonder probleem, de auto ging nadat ik hem uit gezet heb ook weer gemakkelijk aan. Alleen op de terug weg viel hij een keer uit, daarna starte hij meteen weer, verder geen problemen gehad ook niet toen we we er s'avond een eindje mee hebben gereden.

De auto rijd verder goed en er is niets op aan te merken, als hij rijdt.

Gister heeft de auto de hele dag stil gestaan en vandaag heb ik hem weer even een eindje mee genomen. Tijdens het rijden viel hij 3 keer uit, de eerste twee keer kon ik hem na langzaam door rijden in de 2de versnelling weer aankrijgen. Bij de derde keer stond ik stil, toen ik wou inpakeren, vervolgens wou hij gewoon weer starten. Op de terug weg van Hasselt niks geen problemen gehad totdat ik thuis kwam toen viel hij uit en was niet meer aan te krijgen... Heb hem samen met een buurman naar de plek gedrukt en vervolgens start hij weer in 1 keer...

Zou dit uitvallen komen doordat hij niet genoeg rijdt of kan het wezen dat er iets anders aan de hand is met de auto? Ik heb wel het gevoel dat naar mate je er meer mij rijdt hij beter gaat lopen.

Graag een reactie.

Marten van der Haar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 20:21 #1173305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bdp sensor

dit lijkt op een probleem met de vliegwielsensor.

kun je doormeten: waarde rond de 200 ohm.

zo ik het lees is het waarschijnlijk een zwakke ontsteking.

bekijk ook eens de bobine en ontstekingsmodule.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 21:30 #1173312 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Normale onderhoudsbeurt

Hoe ziet de verdelerkap er uit? Bougies en bougiekabels  in orde? Kleppen gesteld?. enz.

Timen

Moderators: Jerry Stam