kachel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2007 22:00 #1060800 door V700 register
kachel is gemaakt door V700 register

Goede avond,

Ik hoop dat jullie mij deze vraag niet kwalijk zullen nemen, omdat ik al een tijdje lid ben van de vereniging leek het mij deze vraag toch wel op zijn plek hier omdat de techniek enigszins overeen komt denk ik.

Misschien ben ik van plan een Volvo 850 er bij te kopen. Deze heeft echter een probleem. Uit de ventilatieroosters komt stoom. Volgens de aanbieder is dit niet erg duur om te repareren. Ik heb echter altijd begrepen dat een lekkende kachel een erg dure reparatie is...

MVG Jelle Bos 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2007 23:37 #1171490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan duur zijn

Omdat de kachel vaak helemaal achter het dashboard zit kan het wel eens een langdurig werkje zijn, dus duur qua arbeidsloon.

Ik weet niet hoe de kachel bij een 850 zit dus ik durf er iets van te zeggen, kijk eens bij de 850 club of op <a href=" www.bolvo-forum.nl/ "> www.volvo-forum.nl

Daar zitten de 850 kenners.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 10:38 #1171529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De cruciale vraag daarbij
De cruciale vraag daarbij is of het hele dashboard eruit moet om de kachelradiateur te verwisselen of niet.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 11:31 #1171542 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic JA!

Bij de 850 moet inderdaad het hele dashboard eruit om de kachelradiateur te vervangen. Normtijd bij de dealer staat op een uur of acht, en ze kunnen het zelden sneller...

Bekende van me, die regelmatig die dashboards uitbouwt en weer inbouwt (Volvo schade-reparateur) heeft ooit voor een klant geprobeerd hoeveel sneller hij dat klusje kon doen, en kwam inclusief alles toch nog op vijf-en-eenhalf uur. Zo raar is die normtijd dus niet.

Als je het zlef aandurft, dan is het veel werk maar niet een dure reparatieL: het onderdeel op zich is niet schrikbarend duur.

Maarre....stoom? Weet je zeker, dat het stoom is? Lijkt me dat er wat anders aan de hand is als het water van de kachel zou koken.

Is het spul wel heet? We hebben dit ooit meegemaakt met een pas afgevulde airco, daar kwam een witte mist uit bij tijd en wijle. Systeem bleek later ook lek te zijn...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 11:31 #1171690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch afzien van de koop. Ik heb er te weinig zicht op waardoor die "stoom" uit het ventilatierooster van het dashboard komt. En de ervaring van jullie dat eht uitbouwen van een kachel erg veel tijd kost trekt mij ook neit echt.

Auto staat nog steeds op marktplaats.. misschien heeft iemand hem wel gezien inmiddels.

Groetjes Jelle 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 13:43 #1171708 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic blix schreef:Misschien ben

blix schreef : Misschien ben ik van plan een Volvo 850 er bij te kopen. Deze heeft echter een probleem. Uit de ventilatieroosters komt stoom. Volgens de aanbieder is dit niet erg duur om te repareren.

Jelle, dan lijkt mij de meest voor de hand liggende reactie:

"Meneer de verkoper, ik ben blij dat het een goedkope reparatie is, dus ik stel voor dat u hem laat repareren en daarna koop ik de auto voor de afgesproken prijs."

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2007 08:26 #1172027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brrrrrrrrrrrrrrr 850

Hey Blix,

Krijg nog kippevel van een 850.Ik ben van een 745 naar een 850 en weer heeeeeeeeeeeeeel gauw naar een 945 gegaan.

Ik heb nog nooit zo'n auto meegemaakt met zoveel problemen.Vooral elektrisch.Nou had ik wel een van het eerste bouwjaar maar het was gewoon niet leuk meer.En de prijsen van onderdelen zijn gewoon 2 a 3 keer zo duur in vergelijking met een baksteen.En dan hebben we het er nog niet eens over er aan te sleutelen.

En ik keek er echt naar uit hoor zo'n 850 (ik had een zwarte met beige leder,prachtig ding),vind het nog steeds een prachtige auto,om naar te kijken.Ennuh,ik zal wel pech gehad hebben met dat ding,laten we het daar maar op houden.

( kijk maar eens naar de problemen die ze hebben op het 850 forum,daar is zo'n lekkere 740 of 940 niks bij )

Suc6 grts Eelco

Moderators: Jerry Stam