Een weekend stationair getob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2007 20:51 #1060778
door V700 register
Een weekend stationair getob is gemaakt door V700 register
Afgelopen weekend, met de nodige hulp, uitgebreid naar mijn 940 met stationair probleem gekeken maar niets kunnen vinden. Het volgende is gechecked:
14 dagen geleden had ik al de verdelerkap, de rotor en de bougies vervangen.
De motor loopt op benzine wel beter dan op gas en net ondekte Bas, bij het testen van 22 OBD stekkers, dat de gasleiding tussen de verdamper en de injectorrails "tikt". Je voelt steeds een puls als je je hand erop legt. Net ook nog even een stuk gereden en de auto flink op zijn donder gegeven. Boven de 4000 toeren slaat hij soms even over op benzine om dan meteen weer op gas te springen. Dit bokt behoorlijk zoals je je kunt voorstellen.
De foutcode 2-3-2 met Bas zijn OBD1 stekker is na resetten overigens weggebleven.
Heeft er nog iemand een suggestie waar ik naar kan zoeken?
Groet, Klaas Daalderop
- Kleppenspeling, deze was overal 0,45 niks mis mee dus.
- De distributieriem, deze staat gewoon op tijd.
- De cisklep, netjes schoon en draait soepel.
- Lmm, uitgewisseld met een ander exemplaar en dat scheelt niks.
- Nokkenascensor gereinigd maar deze was eigenlijk ook niet vervuild.
- Compressie op de cilinders gemeten en deze is overal gelijk en netjes.
- Bougiekabels uitgewisseld met Bas zijn verse kabels, geen resultaat.
14 dagen geleden had ik al de verdelerkap, de rotor en de bougies vervangen.
De motor loopt op benzine wel beter dan op gas en net ondekte Bas, bij het testen van 22 OBD stekkers, dat de gasleiding tussen de verdamper en de injectorrails "tikt". Je voelt steeds een puls als je je hand erop legt. Net ook nog even een stuk gereden en de auto flink op zijn donder gegeven. Boven de 4000 toeren slaat hij soms even over op benzine om dan meteen weer op gas te springen. Dit bokt behoorlijk zoals je je kunt voorstellen.
De foutcode 2-3-2 met Bas zijn OBD1 stekker is na resetten overigens weggebleven.
Heeft er nog iemand een suggestie waar ik naar kan zoeken?
Groet, Klaas Daalderop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2007 23:34 #1171329
door V700 register
Het enige wat ik me eigenlijk kan voorstellen is dat 1 van de gasinjectors niet mee doet als de auto op gas loopt.
Wellicht kan Willem van Strik je vertellen of je zonder al te veel problemen de injectors een voor een los kunt nemen om te zien bij welke injector de motor hetzelfde blijft lopen.
Anders gezegd, als je er 1 loshaalt, moet de motor onregelmatiger gaan lopen. Tenzij er 1 injector al niet mee doet, dan merk je bij die dus geen verschil.
Blijft toch vreemd dat er een tik zit in de aanvoer........
Beantwoord door V700 register in topic Terugdenkend.
Het enige wat ik me eigenlijk kan voorstellen is dat 1 van de gasinjectors niet mee doet als de auto op gas loopt.
Wellicht kan Willem van Strik je vertellen of je zonder al te veel problemen de injectors een voor een los kunt nemen om te zien bij welke injector de motor hetzelfde blijft lopen.
Anders gezegd, als je er 1 loshaalt, moet de motor onregelmatiger gaan lopen. Tenzij er 1 injector al niet mee doet, dan merk je bij die dus geen verschil.
Blijft toch vreemd dat er een tik zit in de aanvoer........
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 00:37 #1171339
door Jan Snijder (GAST)
Hallo Klaas,
jij had toch ook een dampgasinstallatie in je auto? Bij mij zijn vorige week een injectieblokjes vervangen. OMVL heeft de injectie in die blokjes zitten en het aldus ingespoten gas gaat dan naar het inlaatspruitstuk via de slangetjes. Als je auto op benzine goed loopt, dan moet je het toch daar zoeken. En wanneer heb je voor het laatst je kleppen gesteld? Dat kan ook een jas schelen.
Na vervanging van mijn bougies, gasfilter en die injectieblokjes loopt de 6 pitter weer als vanouds.
Succes, Jan
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Hallo Klaas,
jij had
Hallo Klaas,
jij had toch ook een dampgasinstallatie in je auto? Bij mij zijn vorige week een injectieblokjes vervangen. OMVL heeft de injectie in die blokjes zitten en het aldus ingespoten gas gaat dan naar het inlaatspruitstuk via de slangetjes. Als je auto op benzine goed loopt, dan moet je het toch daar zoeken. En wanneer heb je voor het laatst je kleppen gesteld? Dat kan ook een jas schelen.
Na vervanging van mijn bougies, gasfilter en die injectieblokjes loopt de 6 pitter weer als vanouds.
Succes, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 08:40 #1171343
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen stellen.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 10:44 #1171356
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic gasboer?
Ik gok ook op het bovenstaand vermoeden dat een gasinjector moeilijk doet. Ik weet van mijn inbouwer dat er tegenwoordig ineens meer auto's terugkomen met injectoren die er de brui aan geven. Want het LPG schijnt hier en daar niet helemaal zuiver te zijn. Dat is natuurlijk niet te controleren, dus dat is een makkelijke verklaring. De gasboer had inmiddels afgelopen half jaar al een paar keer injectoren (onder garantie overigens) vervangen. En de jaren daarvoor nog nooit. Volgens mij kun je ze inderdaad een voor een loskoppelen en daardoor even uitproberen welke het is die niet opengaat. Of misschien met een schroevendraaier luisteren. Het schijnt dat ze anders klinken als ze niet meer goed werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 12:54 #1171371
door V700 register
Toch nog maar eens naar de gasboer als ik dit zo lees, al wil ik eerst gaan luisteren met een schroevendraaier. Ik hoop dat ik iets raars hoor want het kan maar gevonden zijn.
De garantie op de instalalatie is 1 jaar en hij is nu 1,5 jaar oud, zou ik aanspraak op coulance kunnen maken, heeft hier iemand ervaring mee?
Groet, Klaas
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
Toch nog maar eens naar de gasboer als ik dit zo lees, al wil ik eerst gaan luisteren met een schroevendraaier. Ik hoop dat ik iets raars hoor want het kan maar gevonden zijn.
De garantie op de instalalatie is 1 jaar en hij is nu 1,5 jaar oud, zou ik aanspraak op coulance kunnen maken, heeft hier iemand ervaring mee?
Groet, Klaas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2007 13:08 #1171372
door V700 register
....heeft jsnijder hier ervaring mee, maar wel bij de gebr. van Orsouw, <a href="/node/12133?highlight=omvl" target="_blank">zie hier.</a>
Lostrekken, stuk voor stuk, is vooralsnog de makkelijkste en goedkoopste test.
Overigens ben ik ook al op zoek naar de OMVL male diagnose connector......software heb ik al....
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij....
....heeft jsnijder hier ervaring mee, maar wel bij de gebr. van Orsouw, <a href="/node/12133?highlight=omvl" target="_blank">zie hier.</a>
Lostrekken, stuk voor stuk, is vooralsnog de makkelijkste en goedkoopste test.
Overigens ben ik ook al op zoek naar de OMVL male diagnose connector......software heb ik al....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2007 23:13 #1171659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg.....
......<a href="/node/12321" target="_blank">deze posting</a> was je al opgevallen, Klaas?
Moderators: Jerry Stam