VAN EEN FB NAAR EEN FT ??????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 22:24 #1060731 door V700 register
VAN EEN FB NAAR EEN FT ?????? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Wie heeft er ervaring met het inbouwen van een FT blok in een 940 die een FB heeft.
En waar moet ik eventueel opletten???????
Ken er een kopen kompleet met de computer,intercooler + slangen,bekabeling en uitlaat.
En lopen ze goed op LPG ????
Vind het eigenlijk wel een uitdaging om te doen en er zullen toch wel meer onder ons zijn die het gedaan hebben????
Mijn 940 heeft alle optie's maar geen turbootje !!!!!!! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-06-2007 11:45 #1171119 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het is zeer wel mogelijk
Ik ken diverse jongens die het gedaan hebben.
Maar er komt met name voor de bekabeling wel wat bij kijken.
Daar trokken ze een avond voor uit.
Verder is het niet zo spannend hoor.
Het past er gewoon in. En zeker als je de donor er bij hebt heb je alle mechaniek voorradig
Focus je op de verschillen in de bedrading en je komt er uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2007 21:55 #1171161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabelboom
 Hey Wytze,
Is die kabelboom echt een probleem,of zou ik hem zo over kennen zetten vanaf de donorauto.Of word het solderen?
Tegen het werk zie ik niet op,maar het is mijn dagelijkse auto en wil niet maanden aan het uitzoeken van problemen zijn.
Van sommige hoor je dat het gewoon plug and play is.Maar meestal moet je het zelf ondervinden.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-06-2007 22:14 #1171162 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik weet dat het niet veel anders is maar ik denk dat er wel
Dat er enige draadjes zijn die anders zijn.
het zijn er niet meer als 5 durf ik te stellen.
Ik zou zeggen dat de vergelijking van de schema's van de twee wagens uitkomst bied.
Ik heb het zelf nooit gedaan maar ken wel meerdere mensen die het wel gedaan hebben.
Allen volvomonteurs die natuurlijk ervaren zijn en alle documentatie ter beschikking hebben.
Meer kan ik je niet helpen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2007 10:42 #1171215 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je maar genoeg overzet
Het is uiteraard plug-and-play. Als je maar ver genoeg vervangt om alles correct te pluggen...
Concreet: met geluk heb je alleen de motordraadboom te vervangen tot aan de stekkers, met een beetje pech zijn de stekkers daarvan aan de hoofddraadboom ook nog anders. Maar als je bij hetzelfde type ontsteking (LH 2.4) blijft, verwacht ik daar geen problemen. Alleen als de donor te jong (na 1995) is, zit je met het verschil tussen ODB-II uitlezing of een knipperkastje op de voorpoot (zoals je nu hebt).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2007 12:04 #1171225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeet niet de achteras
Vergeet niet de achteras over te zetten, want de fb heeft de kortste overbrenging en de FT de langste, dus als je dezelfde achteras houdt, trekt ie 1 streep rubber tot de 100 en doet ie daarna niks meer een ft is nogal kortademig in z'n hoge toeren door de t-nokkenas nl en een fb houdt juist van toerenmaken vanwege de vx3 nokkenas, nokkenas overzetten is geen optie want een turbomotor heeft een hekel aan overlap tussen de in en uitlaatnokken. wat de bedrading betreft, zie willem z'n verhaal, als je dezelfde versie injectie hebt moet het kunnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 16:58 #1171727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken

Ik ga zaterdag eerst kijken en luisteren,misschien is het wel helemaal niks.Maar ik zit nu tegen koprevisie aan te hangen en kwam dit tegen.Dacht dat het wel grappig was.Hoop alleen dat het net zo betrouwbaar is als een FB.

Zijn er nog nadelen met lpg ten opzichte van de turbo of maakt dat niet uit????

In iedergeval bedankt voor de antwoorden,nou weten we wat.

Oh ja,heeft een FT motor zowieso iets waar je bij aankoop op moet letten?????? En ken je gemakkelijk zien of het een 2.0L  of een 2.3L  is? Het moet een 2.3L zijn voor mij.

grts Eelco

<a href=" www.fordbroncoline.da.ru/ "> www.fordbroncoline.da.ru  

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 18:17 #1171737 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met LPG

Als je op LPG rijdt, dan heb je nog wel wat meer te verbouwen. Een LPG-installatie voor een atmosferische motor is wat eenvoudiger dan voor een turbo, je hebt namelijk niet met overdruk te maken. Is allemaal om te bouwen, maar dan moet je goed weten wat je doet.

Daarnaast zal de capaciteit van je verdamper wel te klein zijn, meestal zit er iets tot 140-150 pk in, en nieuw zal hij ook niet zijn. Dat wordt dus vervangen. Daarnaast kan de leiding van je LPGtank naar verdamper wat krap bemeten zijn voor de turbo, maar dat zit dan wel in de marge van wat nog kan. Standaard is dacht ik goed tot zo'n 180 pk maximaal.

Beste met een turbo is een gasinjectie, dat loopt toch het mooist, maar is een stevige investering (reken voor "alles laten doen" op circa 1400 euro). 

Kw amotorvolume: als je een typenummer op het stickertje vindt, kan je daar redelijk van uitgaan. Anders zal je blok- en kopnummers moeten noteren en gaan nazoeken wat het precies is. Of uitgaan van het chassisnummer van de donor-auto, kan ook maar heeft ook een klein risico.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 18:41 #1171743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na dit stukje gelezen te

Na dit stukje gelezen te hebben word ik al niet echt vrolijk.Dacht dat de lpg installatie's wel het zelfde waren.Ik heb zelf ook helemaal geen ervaring met turbo motoren.

Ik laat jouw verhaal in iedergeval niet door mijn vrouw lezen,want dan weet ik het antwoord al. (die verklaarde me toch al voor lichtelijk gestoord)

Nou Willem,bedankt,zie een turbodroom zo weg vliegen,heeeeeeeeeeel ver weg.

Ik dacht gewoon,prop die motor erin,bedrading aanpassen en misschien nog wat kleine dingen en dan knallen met de 940,maar als ik dit lees dan is het verhaaltje turbo wel over.

Ik ken de auto niet te lang missen en hij moet zeker op lpg ( rij min.1000 km/week )

Boehoeoeoeoe................

&#160;

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 19:21 #1171752 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere FB
Dat wordt dus een andere B230FB vinden...?

Moderators: Jerry Stam