Vervangen of nieuw? Niet E-antenne 945

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 10:02 #1060707 door V700 register
Vervangen of nieuw? Niet E-antenne 945 is gemaakt door V700 register
Helaas, achteruit rijden in een parkeergarage kost antennes.. Gisteren was het weer eens zover en moet er een nieuwe spriet op Vlo. Ik ziet het overigens niet zitten om een electrisch in te bouwen; ben wel tevreden zo.
Vraag: zijn er alternatieve antennes (liever nog een vervanger voor het afgebroken deel) of is het Volvo specifiek?
Bedankt voor de info!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 10:12 #1170906 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic brezan
Via Brezan is er een vervangende antenne te koop, die past wel enigszins maar niet echt heel fijn. Het afdekkapje van de oorspronkelijke antenne kan nog goede diensten bieden daarin.Antenne kost overigens ergens rond de 20 euro, in mijn herinnering.
Origineel Volvo is flink duurder (rond de 80 euro geloof ik) maar dan ook wel van een andere kwaliteit. Of er een losse vervangende spriet te koop is voor de originele weet ik eigenlijk niet. 
Overigens is het inbouwen van een electrische niet bepaald moeilijk of een langdurige bezigheid, kan er in een half uurtje in als je handig bent in sleutelen. Mits er niet tevel in de bestaande bedrading achterin is gesold. Je moet 'm alleen even vinden op een goedkope sloop.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 10:30 #1170907 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Koopje
Ik heb mijn electrische antenne op de sloop gevonden. Ik mocht hem meenemen als ik 15 euro achterliet. Koopje dus.Je kunt ook plakantennes voor op je ruit kopen.Dan heb je nooit meer last van knakkende sprietjes. Achteraf plakken ziet er alleen niet zo mooi uit als een originele ruit met antenne vind ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 11:51 #1170915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Fan van plakantennes
Ik ben geen fan van plakantennes.
Een spriet (vast, telescoop, al dan niet electrisch) doet het gewoon beter.
De V70 heeft een antenne in de ruit, de 740 een vaste spriet.
In moeilijke omstandigheden (zo tegen de Belgische grens aan) merk ik met de 740 dat de ontvangst net even wat beter is.
Beide wagens hebben exact dezelfde pioneer radio MP3 speler.
Er kan natuurlijk altijd wat in de bekabeling en bedrading zitten.
Voordeel van de ruitantenne is dat je hem nooit kan vergeten in te doen als je de wasstraat inrijdt, lage garages inrijdt etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2007 21:31 #1171159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spriet
Hallo,
Ik weet niet of het dezelfde is als op een 740 estate maar de dealer verkoopt een nieuwe spriet voor ong. 23 euro compl. met een nieuw rubbertje om de voet. Heb ik zelf een paar maanden geleden aangeschaft en het ziet er meteen heel wat beter uit.
Succes.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2007 21:49 #1171160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic recente dealer prijs
net gekocht op 4 juni
38,08 ex
dat is staaf + voet

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 16:33 #1172989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hij past

Bij de dealer in Ede een zwart sprietje gekregen; rekening loopt via mijn grote beurt, dus de prijs is even afwachten. :(

Overigens had ik er een voor een 945 besteld, deze was voor een 745. Met rubber voetje, en zelfs met mijn twee linkerhanden heb ik het gemonteerd. Eindelijk weer radio 1....

En de teller is over de 680.000 gegaan....

Moderators: Jerry Stam