Electrische spiegels inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 09:49 #1060397 door V700 register
Electrische spiegels inbouwen is gemaakt door V700 register
Beste,
Ik ga zodadelijk electrische spiegels aanschaffen voor mijn volvo 740(tussenmodel uit 1991). Dan wil ik ze inbouwen(linkerspiegelglas uitgevallen, en rechter is nog in goede staat.. allebei handmatig).
Alleen, hoe bouw ik nou spiegels erin? Is het makkelijk, ik ben best wel handig, alleen nog nooit gedaan! Moet dus deurpanelen afhalen, electrische draden maken(of is het inbouwen en ergens aan klikken en het werkt?)
Als ik draden nog aan moet leggen, waarheen, welke draden etc?
Ik woon in Arnhem, als er iemand is die mee kan kijken/helpen, zou handig zijn... of een goede montage/inbouwschema en hoe je deurpanelen af moet halen...?
Hopelijk tot horens,
Adriaan, die nog steeds inschrijfformulier van lid worden in moet sturen oeps

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 10:01 #1168304 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic deurpanelen los
Bekabeling ligt er warschijnlijk al (volgens mij is dat bij tussentype standaard). Je moet de deurpanelen er even afhalen.
Dat is niet echt moeilijk:onder het kaartenvak zitten drie witte clips, deze wip je er met en platte schroevedraaier uit: recht naar onderen.
Daarna het deurlampje loshalen, ofwel het glaasje is een clip, ofwel er zit een losse clip onder die eraf moet (over blauw pennetje heen).
Daarna haal je het paneeltje om de handgreep weg: schroefdopje op de bodem draai je een kwartslag en dan trek je het paneeltje iets schuin omhoog. Dit is vaak even frunniken de eerste keren. Voorzichtig: het paneeltje kan gemakkelijk breken. 
Als laatste de raamslinger losschroeven en dan wip je het deurpaneel naar boven van de deur af.
Mocht je geen bekabeling hebben (dan heb je ook geen electrische ramen voor) dan heb ik een setje liggen, maar wordt de inbouw gecompliceerder: je moet dan tot in de zekeringenkast onder de asbak een flink deel van de bedrading vervangen. Reken in dat geval op een halve dag inbouwtijd als je het hier (Lelystad) samen met ons komt doen. 
Let er bij aankoop op, dat je spiegels van een 740 of 760 koopt: die van een 940/960 zijn iets anders en passen daardoor niet zonder dat je de deurstrip moet afzagen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 10:22 #1168307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi Willem, da's duidelijke
Hi Willem, da's duidelijke toelichting.
Heb gelukkig electrisch bedienbare ramen voor! Oef, scheelt me weer het montagewerk wat betreft kabels leggen.
Moet dus alleen deurpaneel afhalen en ook de speigels verwijderen... zal best doen om niet te grof aan het werk gaan...
Thanks voor toelichting hierop.
Greetz

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 10:47 #1168313 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Spiegelkapje
Oh ja, je wilde spiegels doen, is ook zo...
Die zitten uiteraard achter het spiegelkapje, dat is een extra afdekdriehoekje waarin bij handspiegels ook de bediening zit. Bij electrische spiegels hoort eigenlijk een vlakke variant, als je die bij de spiegels kunt krijgen, zeker doen! Kapje trek je ook weer rechstandig eraf, even met een platte schroevedraaier voorzichtig lospeuteren.
Spiegel zelf zit aan de binnenkant met drie moertjes vast, dat wijst zichzelf. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 10:53 #1168316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij...
Zitten er maar twee van de drie achter het kapje, de derde zit in de deurstijl, war je pas bij kunt als de deur open staat. (was bij mij zo, 940-1994)
Ik heb ze ook zelf omgezet, zie hier <a href="/?q=node/5874" target="_blank">mijn relaas</a> , naar aanleiding van <a href="/?q=node/5515&amp;highlight=ombouwinstructie" target="_blank">deze vragen</a> . 

Moderators: Jerry Stam