Laatste hoop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 10:17 #1060336 door V700 register
Laatste hoop is gemaakt door V700 register
Beste forum bezoekers,
Ik heb een progressief probleem met mijn 740 gle u9 (gas) uit '89.
Een jaar geleden begon een irritant probleem. Af en toe bij warm weer en > 2000 toeren viel de motor weg. De toerenteller naalt slaat naar 0. De motor slaat niet uit. Als ik op de vluchtstrook gas geef slaat de motor bij 2000 toeren elke keer naar 0. Ik wacht even een minuut en ik kan weer verder rijden. Het aantal incidenten naam beduidend toe. Buitentemp. leek wel van invloed. Bij 25 graden stond ik wel 6 keer per rit stil.
Nu gebeurt het ook met lage snelheden en lage temp. De klacht is verergerd. Na het stilstaan bij een stoplicht (als de motor warm is) gebeurt het nu ook zodra ik gas geef. Ik moet dan ook weer even wachten en een paar keer herstarten en gasgeven. Na een paar keer werkt het weer.  
Iedereen adviseert weer wat anders. Als ik doorga met onderdelen vervangen heb ik een nieuwe auto. Iig de CIS klep, verdelerkap zijn vervangen.
Is er iemand die op basis van kennis, ervaring en argumenten  kan pinpointen wat dit euvel veroorzaakt?
 Ik zou enorm geholpen zijn. Het is dit of de sloop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 10:21 #1167632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke brandstof?
Gebeurt dit op gas of benzine of allebei?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 10:37 #1167635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laatste hoop.
Dag Gerard,
 Met gas en benzine, met en zonder massameter.
Gr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 10:51 #1167637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja.......
In eerste instantie zou ik denken aan een elektronisch probleem. Nokkenassensor en Hall gever al gecontroleerd? Als er geen brandstof is tijdens de storing zou het gezocht kunnen worden in de relais van gas/benzine.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 11:08 #1167638 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vreemde combi
Je toerenteller geeft 0 aan, maar je motor slaat niet af? Hoe loopt de motor op zo'n moment, normaal rond of hortend/stotend/net niet afslaan?
Blijft de motor ook lopen als je de koppeling intrapt, of heb je een automaat?
En een suggestie: wanneer heb je voor het laatst bougiekabels en bougies vervangen? Als je het niet weet, test de kabels dan even: met draaiende motor, bij donker, met een bloemenspuit nat nevelen. Als je de vonken rond ziet springen, is een nieuw setje noodzakelijk.
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar de massakabeltjes vanaf het kleppendeksel naar het schutbord, daar slaat soms de vonk van de verdeelkap op door. Remedie: kabeltjes iets verleggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 11:14 #1167639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laatste hoop
Dag Willem,
 Motor draait dan nog perfect, alleen telkens als ik dan gas intrap klapt die boven 2000 toeren weer terug naar 0. Er is dan dus niet mee te rijden.
Het is overigens een automaat.
 Ik zal de kabels nalopen, echter, het probleem doet zich te regelmatig en gecontroleerd voor om telkens een sluiting onder de zelfde omstandigheden te veroorzaken, denk ik.

Gr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 11:29 #1167640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact
Het zou wel eens een contactslot probleem kunnen zijn.
Ik heb de zelfde problemen gehad jaren geleden met een 740 en die bleef gewoon normaal rijden maar geen verlichting radio dashbord meer op gezette tijden.
En een vreemd geluid tijdens het rijden als het gebeurde.
Koste me een startmotor voor ik er achter was dat de auto tijdens het rijden begon te starten en dan krijgen een boel verbruikers geen stroom meer.
Bij mij zat dat probleem dus achter in mijn contactslot.
Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 11:39 #1167642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zit er niks in?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 11:46 #1167644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik het goed lees
valt alleen je toerenteller op 0 en zou je dus gewoon kunnen rijden. Het contactslot wat Jerry aangeeft is een goede maar is dit niet gewoon het aloude cockpit probleem van de 700, 900 serie. het uitvallen van div functies gebeurt bij meer dan de helft van deze wagens op die leeftijd. Ook mijn 90er had er last van, ik zou er niet zo wakker van liggen of via de link van Jan Huismans je daschboard demonteren en in orde maken. Naar de sloop voor een onwillige toerenteller??  Mocht ik het verkeerd begrijpen en je motor valt daadwerkelijk stil als je boven de 2000 toeren komt denk ik ook aan iets wat je inlaat blokkeerd en zich dus ergens in je aanzuigsysteem bevind. Succes.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 12:04 #1167645 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Contactslot
Als het contactslot is, dan is een poging om de sleutel voorzichtig een klein tikje terug te draaien, de moeite waard. Zodanig dat je 'm zeg maar in het begin van de II-stand zet, en niet in het eind.
Natuurlijk is dat niet de normale situatie, die II-stand hoort eigenlijk maar een positie te hebben, maar als dat helpt, dan kan je gericht het contactslot (meer waarschijnlijk het electronica-gedeelte erachter) gaan vervangen.
Als de motor niet afslaat, dan zal mijn tip vwb bougiekabels het waarschijnlijk niet zijn, maar in dat geval evenmin hall-gever etc. Controle kan overigens geen kwaad natuurlijk.

Moderators: Jerry Stam