trilling vanaf 120Kmh. volvo 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 18:03 #1060295 door V700 register
trilling vanaf 120Kmh. volvo 960 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb sinds vrijdag een 960 uit 1991 dus nog het oude model.
Deze auto is in uitstekende staat (volvo dealer onderhouden), maar deze auto had linksvoor een kromme remschijf.
De remschijven zijn vervangen, maar nu is het geval op de snelweg dat als ik 125 rij dan begint de auto te trillen en naar mate de snelheid verhoogd dan neemt ook de mate van trilling toe.
Gisteren de banden voor laten balanceren, maar helaas de trilling is niet weg wat nu! ik weet het niet meer.
wie kan mij helpen!
Groetjes Roel Peteroff

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 18:16 #1167367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je bent niet de enige
zoek even rond en je vindt hier vanalles over, bijvoorbeeld <a href="/?q=node/10310" target="_blank">hier</a> , maar er zijn nog veel meer artikelen.
Succes, en weinig kromme tenen toegewenst. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 18:17 #1167368 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic speling
Controleer de speling in de fusee, spoorstang en de stuurstang eens. De stabilisator stang is nog in goede conditie?
Timen

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 20:21 #1167376 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Iedereen? ;)
Dit is een bekend probleem. Ik ken de ophanging van de 960 niet, maar er zitten behoorlijk wat rubbers ind e voorwielophanging die geen speling mogen hebben.
Helaas komt deze slijtage in een apk niet naar boven. Zolang het geen metaal op metaal is is de wagen nog apk goed, terwijl het stuur je uit de handen trilt. Het trillen wordt veroorzaakt door of de rubbers, of balancering van de wielen of beide. (beide heb ik gehad)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2007 11:26 #1167507 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Andere mogelijkheid
Ben je zeker, dat je trilling snelheid-gerelateerd is, en niet toerental-gerelateerd?
Probeer eens, of je de trilling op hetzelfde moment hebt als je de automaat naar 3 zet ipv D. Mocht de trilling toerental-afhankelijk zijn, dan verwacht ik eerder een probleem met valse lucht, zoals mijn V90 momenteel ook heeft. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2007 12:54 #1167655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de vele
bedankt voor de vele reactie&#39;s en tips.
Ik ben maandag naar den Haag geweest en ik heb onderweg goed gevoeld en geluisterd ben op het volgende gekomen:
De trilling is niet toerental afhankelijk, dus 3e of 4e bij de zelfde snelheid is zelfde trilling.
Bij het accelereren is de trilling niet voelbaar ook niet van 120 naar de 200Kmh, pas bij gas los komt de trilling trug.
Bij het bedienen van de rem vanaf 110 is er ook niet of nauwelijks een trilling te voelen. 

dus ik denk dat ik maar es de spoorstangen en alle rubbertjes van de voor ophanging ga vervangen en dan laten uitlijnen.
Groetjes Roel Peteroff 

Moderators: Jerry Stam